fbpx
הדר גד
הדר גד, מתוך התערוכה "ארבעה-עשר כיוונים לרוח: דיוקן המשכן", עין חרוד

בדרך לליל הסדר, המלצות הסופ"ש 18-20.4

אביב הגיע, פסח בא, ולקראת סדר פסח נראה כי הגלריות וחללי האמנות נכנסים לכוננות קניידלך וכפי שניתן לצפות אין אף לא פתיחה אחת לרפואה במהלך סוף השבוע הקרוב. לאלה מאתנו שבכל זאת רוצים הפוגה אמנותית בחג הקרוב אנחנו מציצים על מה שמתרחש בחללי האמנות המרוחקים מהמרכז. אליהם תוכלו לקפוץ בדרך אל או בחזרה מטיולי פריחה או להתחמק אליהם להפסקה קלה מהצימר.
במשכן לאמנות בעין חרוד מוצגת תערוכה חדשה הבוחנת את יחסי הגומלין בין המשכן הוותיק לשדה האמנות העכשווית; במרכז לאמנות עכשווית בערד תערוכה המקבילה בין תהליכים גיאולוגיים לתהליכים נפשיים; בקיבוץ לוחמי הגטאות אנו ממליצים שוב על תערוכת הקרטון של קופפרמן ותערוכתו של יורי כץ בגלריית הקיבוץ.
ואצלנו דווקא אין מנוחה ורקחנו עבורכם סיור חדש בתערוכה המדוברת של עדי נס ואלי שמיר במוזיאון ארץ ישראל. פרטים בסוף הרשימה.

מכולנו כאן במשפחת Talking Art מאחלים לכם חג אביב שמח ושנצא כולנו מעבדות לחירות, ליצירה ולשמחה רבה.

"ארבעה-עשר כיוונים לרוח: דיוקן המשכן", אוצרים: יניב שפירא וטל גלפר
המשכן לאמנות בעין חרוד, כנראה הוותיק והמכובד שבחללי האמנות המרוחקים מהמרכז, חוגג השנה שמונים להיווסדו (!). לצורך החגיגה תוצג סדרה של תערוכות המביטות פנימה אל ההיסטוריה והאוסף של המקום החשוב הזה, שלאורך כל השנים היה ועודנו קריטי כל כך להתפתחותה של האמנות הישראלית. התערוכה הנוכחית שמה דגש על מקומו של המשכן בשיח האמנות העכשווי, האוצרים הזמינו 14 אמנים שחקרו ולמדו את המקום על אוספיו השונים וההיסטוריה העשירה שלו ומציגים את תוצאות מחקרם האמנותי בתערוכות יחיד וקירות אמן.
בהשתתפות: אפרת גל-נור, קרן בנבנישתי, דרור בן עמי, דוד בהר פרחיה, יאיר ברק, הדר גד, מלי דה קאלו, עפרי כנעני, הראל לוז, נגה לינצ'בסקי, משה מירסקי, מרגלית מנור, רמי מימון, עירית תמרי
במשכן מוצגת גם התערוכה "מרגליות" שאצרה דבורה ליס.

"עיקרון החפיפה", אוצרת: גילי זיידמן
על התעוררותה האמנותית של ערד כתבנו פה לפני כמה שבועות, והמרכז החדש לאמנות עכשווית בעיר הוא שיאה של ההתעוררות הזו. המרכז החדש ורחב הידיים מבקש למקם את ערד עמוק במפת האמנות ולייצר קונטרה דרומית למרכזי האמנות הגדולים וגם לחללי האמנות הקיבוציים הוותיקים שבצפון. התערוכה הנוכחית משתמשת במטאפורה של שכבתיות גיאולוגית בכדי לצלול לנבכי הנפש על שכבותיה ומשקעיה. באמצעות עבודותיהם של האמנים המשתתפים, נבחנים תהליכי העומק המקבילים המתרחשים בקנה המידה האינטימי והאישי ביותר בתוככי הנפש פנימה כמו גם בקנה המידה הגדול והרחב ביותר של התנועה הטקטונית.
בהשתתפות: אירה אדוארדובנה, אורנה אוריין, יאיר גוטרמן, שירה גפשטיין מושקוביץ, דוד טסלר, רונית מירסקי, אבנר פינצ'ובר

עדי נס, "ללא כותרת" 1999. סיור בתערוכה במוזיאון ארץ ישראל

"קרטונאז'", אוצרת: טלי תמיר
על התערוכה קרטונאז' בבית אוסף משה קופפרמן כתבנו כבר כשנפתחה לפני כמה חודשים. התערוכה מתמקדת בסדרת עבודות מאוחרת בהן עשה קופפרמן שימוש בקרטון שמצא ליד מפעל סמוך לסטודיו שלו. לצד עבודות הקרטון המקוריות של קופפרמן מוצגות עבודותיהם של אמנים עכשוויים העוסקים בקרטון ומתכתבים עם עבודתו של האמן הוותיק. בבית קופפרמן מוצגת גם תערוכתה של הצלמת ספי גרשוני שעוסקת אף היא בקרטון באמצעות התמקדות בארגז אחד עליו היא מבצעת פעולות שונות ומצלמת את התוצאה. כמו אז גם עכשיו נמליץ לכם לעשות יום של אמנות קיבוצית משובחת ולקפוץ גם לגלריית קיבוץ לוחמי הגטאות הסמוכה לביקור בתערוכתו של הצייר המצוין יורי כ"ץ לרגל זכייתו בפרס ע"ש אוסקר הנדלר.
משתתפים: משה קופפרמן, אברהם אילת, דוריס ארקין, מאיה ז"ק, רענן חרל"פ, פנחס כהן גן, סשה סרבר, ליליאן קלפיש, תמרה ריקמן

4.5.19 ציור תיעודי צילום מבויים – סיור במוזיאון ארץ ישראל
הסיור יעקוב אחר יצירתם של שלושה ענקים מקומיים: דוד רובינגר, עדי נס ואלי שמיר. נבקר בתערוכות "אמת צילמתי, 1947-1997 דויד רובינגר" ובתערוכה המדוברת "מיתולוגיות ארץ-ישראליות: אלי שמיר ועדי נס".
כיצד משתקפת המציאות הישראלית באמנות המקומית בתקופות שונות? האם חייב הצילום העיתונאי לשקף מציאות נייטרלית? ומה לגבי הציור, כמה מקום לסובייקטיביות יש בציור ריאליסטי? בסיור זה נעמוד על המתח שבין הציור והצילום תוך בחינת מושג "האמת" ונראה כי ההגדרות המובנות של שני המדיומים מאותגרות שוב ושוב על ידי האמנים.
הסיור בהדרכת שני ורנר.   כרטיסים בקישור

עריכה ותוכן Talking Art

המרכז לאמנות עכשווית בערד

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן