fbpx

המלצה אחת בלבד. "שלדג" 23.2.17

שלא כהרגלי, השבוע המלצות הסופ"ש שלנו מתמקדות בתערוכה אחת בלבד: "שלדג", תערוכת יחיד לאמן בעז נוי אשר תפתח ביום חמישי 23.2.17 בגלריה רוזנפלד (אירוע פייסבוק)
היה לי העונג לעבוד עם בעז ועם צוות הגלריה ולכתוב את הטקסט שילווה את התערוכה. אני מביאה לפניכם חלק  קצר מהטקסט, ומקווה לראותכם בפתיחה.
שיהיה סופ"ש נפלא!
שני ורנר.
נ.ב – יש גם כמה סיורים חדשים באופק, פרטים אחרי הטקסט.

שלדג
טקסט: שני ורנר

שעת בוקר מאוחרת, בעז נוי משוטט בסמטאות העיר התחתית בחיפה. ליד הנמל, בינות העגורנים וספינות המשא, הבניינים המפויחים ודוכני הפלאפל, גם ציפורי הים אינן מחזה נדיר. אך הנה משתהות עיניו של נוי על ציפור פצועה המוטלת על המדרכה. לא סתם ציפור, אלא – שלדג. זו הציפור, הידועה בעוצמתה וביכולתה לרפרף ולצלול ברגע אחר טירפה, מותשת כעת, ושקטה. נוי אוסף אותה אל הסטודיו שלו שנמצא בקרבת מקום. הסטודיו השקט בדרך כלל, מתמלא לפתע בחיוניות חדשה. נוי חומל, משקה ומטפל, אך ידוע ידע היטב, כי אין זה במקרה; ובדרכו שלו, נראה זה אך טבעי גם להקיף אותה בתפאורה פרחונית – כמו להשלים את זוהר צבעי הציפור, ולהכינה לרגע בו תעלה דמותה על הבד.

אין בו – ברגע הזה, פיוטיות גרידא. להיפך, נדמה כי מקופלת בו כל הווייתו של נוי כצייר, כזה האורב בחיפוש מתמיד אחר פיסות מציאות שיהפכו למושאי ציוריו. הם יכולים להזדמן לו במקרה – כמו אותו שלדג, או מראהו של כביש סואן ומצפצף הנשקף מחלונו של משרד ממשלתי, חזית בניין תעשייתי שמואר באור פלורסנטי כחול וצורב, או בנו המשתכשך באמבטיה. במקרים אחרים, הפעולה יזומה, ונוי ייסע באישון לילה אל חלקת הר מוריקה ויחכה בקוצר רוח להנץ קרני שמש ראשונות, או יזמן אליו לסטודיו את אנשי שיחו וישב מולם, ויצייר.

כך או כך, מקבלים כולם טיפול דומה בעת מעשה הציור. נדמה כי אצל נוי תנועת המכחול היא המשך ישיר לרחשי הלב. כתם הוא פצע, וריק הוא הפסקה, ופלטת הצבעים הייחודית, היא כמו עדות לתפיסה חושית של רגעים שחולפים. כי הציור הוא לא רק הדימוי. הוא קור של לילה, ומגע של קרן שמש ראשונה, וריח של עץ, או רעד של צפירת מכונית – הציור הוא הזמנה למסע; ונוי מתמסר, הוא נרטב בצבעים, מצטנן ומתלהט.


סיור לדוקומנטה באתונה

סיורים של תחילת האביב: מרץ אפריל ב- Talking Art
4.3.17 (יום שבת) אפריקה ישראל: משבר זהות – סיור במוזיאון תל אביב לאמנות
בעידן הגלובלי העכשווי, נדמה כי שפת האמנות הולכת ונהיית דומה לעצמה – גם באזורים רחוקים זה מזה בעולם. יחד עם זאת, זו אינה תופעה חדשה; גם בתקופות מוקדמות יותר נדידת האמנים בעולם הביאה עמה סגנונות וזרמים חדשים לאזורים אחרים.
בסיור זה נבקר באוסף האמנות הישראלית במוזיאון ובתערוכה המדוברת "בנוגע לאפריקה". נחקור יחד זרמי אמנות מודרנית ועכשווית, ואת השפעת העידן הגלובלי על החברה העכשווית.
הסיור בהדרכת שני ורנר פרטים נוספים ורכישת כרטיסים בקישור
26-29.4.17 – דוקומנטה אתונה
"הדוקומנטה" היא תערוכת ענק שמתקיימת מדי חמש שנים ונחשבת לאחד מאירועי האמנות החשובים בעולם (יחד עם הביאנלה בונציה, וירידי האמנות הגדולים כמו ארט באזל, והפיאק בפריז). מוזמנים להשתתף בתערוכה אמנים מובילים מכל העולם, ובדרך כלל מדובר בהפקות ענק עטורות תקציב ומרשימות במיוחד.
השנה, החליטו מנהלי התערוכה והאוצר אדם סיזמיק, לקיים תערוכה מקבילה גם באתונה המיוחדת, המשלבת בין הקלאסי למודרני ולעכשווי.
מלבד הסיורים בתערוכה אנו נבקר בכמה ממוקדי האמנות החשובים בעיר ונגלה יחד את סצנת האמנות העכשווית המתפתחת בעיר.
השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל המידע בקישור


ג'יי. די. אוקהאי אוזי'קרה, מתוך התערוכה "בנוגע לאפריקה" מוזיאון תל אביב לאמנות

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן