fbpx
דינה שנהב
"מרכבה", תערוכת יחיד של דינה שנהב, גלריה נגא, תל אביב

הסתיו עם הענן, המלצות הסופ"ש 12-14.9

לפחות לפי לוח השנה, הסתיו החל רשמית. למרות שרובנו חשים הקלה עם ירידת הטמפרטורות, מסורתית – זוהי גם העונה הרשמית של המלנכוליה. אולי זו הסיבה שבגללה תערוכות השבוע משדרות אווירה נוגה משהו. בכל מקרה, באמנות כמו באמנות, אמני ואמניות השבוע אינם מסתפקים בדכאון פסיבי, אלא חושבים יחד עם הצופים על דרכי פעולה ואפשרויות לשינוי.
בגלריה P8 שתי אמניות מביאות לימינו את הטכניקות העתיקות של קליגרפיה וציור מסורתי מהמזרח במטרה לשאול שאלות על הקטסטרופה הסביבתית; בגלריה נגא, דינה שנהב – המסקרנת תמיד – נותנת את טיפולה המיוחד לאייקון של כוחניות מקומית; בגלריה קו 16 ממשיכה נעמה רוט את העיסוק שלה בהפשטה של המוכר והשגור והפיכתו לאמירה פואטית גם אם ריקנית ועגמומית; ובפינת הבונוס סגרנו לכם את הפינה של קניית מתנה מקורית לחג עם מכירת סוף שבוע של הדפסים של בתיה קולטון ורותו מודן.

אל תהיו בדיכאון, רוחות של שינוי באוויר!
שבת שלום,
שני ורנר וצוות Talking Art

בדומה לשפרירית. תערוכה זוגית של אפריל יואן ונטע רבינוביץ׳. אוצרים: ברק רובין וליביה טליאקוצו
המחשבה על קליגרפיה וציור מסורתי מהמזרח מעלה בדמיוננו הרים רחוקים לפני שנות דור, עת נזירים כבדי ראש עסקו במלאכה זו של אסתטיקה טהורה הרחק מעין רואה. בתערוכה החדשה בגלריה P8 בשיתוף עם גלריה אידריס לוקחות האמניות את הטכניקות העתיקות האלו עמוק אל תוך המאה ה-21 הסבוכה והכאוטית. האמנית והמאיירת נטע רבינוביץ' חברה לאמנית הקליגרפיה ילידת סין אפריל יואן בכדי לייצר סידרה של עבודות גדולות ממדים המשלבות קליגרפיה, ציור מסורתי שעבר עיבוד דיגיטלי ושירה. כל זאת, בכדי להתמודד עם נושאים עדכניים של הרס סביבתי ואסונות אקולוגיים. השתיים עושות שימוש בפרקטיקות מסורתיות של שירה המלווה בדימוים במטרה להעביר מסר על מצב העניינים העולמי. הטכניקות העתיקות עברו עדכון, אבל השאלה העומדת בבסיסה של התערוכה היא אותה שאלה שנשאלת על ידי אמנים כבר מימים ימימה – האם וכיצד יכולה האמנות להשפיע על המציאות.
אירוע פתיחה: יום חמישי 12.9, 20:00, גלריה 8P, הפטיש 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

"לימבוטופיה", תערוכת יחיד של נעמה רוט. גלריה קו 16, תל אביב

"מרכבה", תערוכת יחיד של דינה שנהב
דינה שנהב היא אמנית הבלבול וההטעיה. המיצבים גדולי הממדים שלה בונים סביבה חובקת כל המציגה נושא מוכר כמו למשל ארוחה מפוארת, או בקתה ביער אך במבט נוסף הצופים נחשפים לחומרים הלא שגרתיים היוצרים את הפריטים השונים – ספוג למשל הוא בחירה שגורה אצל שנהב. כך משתנה נקודת המבט של הצופים והם יכולים להביט בעיניים נקיות בסיטואציה ולהגיע לתובנות חדשות ולא מובנות מאליהן. מושא התערוכה החדשה הוא מה שהפך לצערינו לסוג של סמל ישראלי – טנק המרכבה. מכונת המלחמה העצומה הזו תמלא כמעט את כל חלל הגלריה באקט של כיבוש אגרסיבי. אך במהלך שנהבי קלאסי יתגלה כי מכשיר ההרס עשוי חומר אוורירי ועדין, כזה שלא מאפשר לרכב המשוריין להגן על עצמו ו-ודאי שלא לתקוף ולהשמיד את מטרותיו. הטנק שבימים כתיקונם מעורר אימה ופחד במי שרואה אותו נחשף עכשיו במערומיו והצופה לא יכול שלא להביט בו בגיחוך מסוים ואולי אפילו חמלה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 12.9, 20:00, גלריה נגא, אחד העם 60, תל אביב. אירוע פייסבוק

"לימבוטופיה", תערוכת יחיד של נעמה רוט. אוצרת: קרני ברזילי
נעמה רוט עושה שימוש בחומרים תעשייתיים, זמינים וזולים בכדי ליצור עבודות שהופכות את המרחבים המידיים והמוכרים לנו עד לזרא לדימויים פיוטיים ועדינים. רוט מביטה בקיטש הצרכני המקיף אותנו מכל עבר ומעבירה אותו תהליכים של פירוק וריקון ממשמעות. התוצאה היא סצנות מנותקות מהקשר שככל שהן יפות ואסתטיות, הן גם זרות ומוזרות. חלל התערוכה מלא באובייקטים אשר במבט ראשון יכולים היו לאכלס חלון ראווה של רשת חנויות אופנה, אך מבט שני חושף מציאות שברירית ועגומה יותר. אחרי שנתיים של לימודי תואר שני בבלגיה עברה רוט מעיסוק במרחב הממשי ובאור הטבעי למרחב הוירטואלי של מסכי טלוויזיה והאור המלאכותי הבוקע מהם. נראה שהעבודות של רוט שייכות לזרם של אמנות עכשווי שמתפתח כאן – עבודות שעשויות מחומרים זמינים וזולים המציגות נראות שהיא חלקלקה ומשויפת במבט ראשון, אך במבט שני אנחנו נחשפים לעולם ריקני ומלנכולי הרבה יותר. סוג של דלות חומר בעולם של שפע.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 12.9, 20:00, גלריה קו 16, ששת הימים 6, תל אביב.  אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: מכירת הדפסים של בתיה קולטון ורותו מודן
בתיה קולטון ורותו מודן הן שתיים מהמאיירות והקומיקסאיות המוצלחות והחשובות שעובדות בארץ בשנים האחרונות. אחרי שהתחילו בסצנת הקומיקס האלטרנטיבי "זלגו" העבודות שלהן עמוק אל ליבו של המיינסטרים, ובכל זאת הן מצליחות לשמור על רעננות וחדות. בסוף השבוע הקרוב יפתחו השתיים את הארכיונים שלהן ויציעו לקהל לרכוש עותק חתום באיכות גבוהה. הזדמנות מעולה לסגירת הפינה של מתנות מיוחדות ומקוריות לחגים המתקרבים.
מתי ואיפה: שישי-שבת, 13-14.9, רֵעַ – בית מלאכה לצילום, הזרם 1, תל אביב.  אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

בתיה קולטון, מכירת הדפסים משותפת עם רותו מודן, רֵעַ – בית מלאכה לצילום, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן