fbpx
הירושי סוגימוטו
תערוכת יחיד של הירושי סוגימוטו, מוזיאון תל אביב לאמנות

וואו! המלצות הסופ"ש 15-17.11

הכוכב של המלצות השבוע הוא ללא ספק שבוע האיור החמישי הבא עלינו לטובה, עם עשרות תערוכות ואירועים ומאות מאיירים מהארץ והעולם. גם השנה אנו נדריך את הסיורים הרשמיים של שבוע האיור ומזמינים אתכם להצטרף אלינו לסיור או שניים לחוויית עומק של הפסטיבל המרתק הזה. פרטים נוספים בקישור
מעבר לכך, נפתחות השבוע כמה תערוכות שפשוט לא יכולנו לוותר עליהן – מדובר על תערוכות שוות במיוחד! אז לפניכם טעימה קצרה: במוזיאון תל אביב, תערוכה ראשונה בארץ לאמן הצילום המיתולוגי הירושי סוגימוטו; בחלל החדש של גלריה אינדי בצ'לנוב, טל ניסים מציג עבודות הנוגעות לזהותו האישית כאמן; וברחוב הרצל פותח האוצר העצמאי שרון תובל חלל חדש ומסקרן המבטיח לשמש כמעבדה לניסיונות אמנותיים.

להתראות בסיורים, וסופ"ש נפלא לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

15-24.11.18 שבוע האיור 2018. אוצר ראשי: יובל סער
אחד האירועים שאנחנו הכי מתרגשים לקראתו בלוח השנה של עולם האמנות המקומי מגיע – שבוע האיור! זו השנה החמישית שהפרויקט השאפתני הזה, פרי מוחו הקודח של יובל סער, משתלט על חלקים נרחבים מתל אביב והפעם השנייה שאנחנו גאים להיות מדריכי הסיורים הרשמיים. כמו בכל שנה, עשרות תערוכות ומאות מאיירים יציגו פרויקטים מגוונים ושונים מאוד שנקודת המוצא שלהם היא איור. ייתכן וזה הדבר המסקרן ביותר בכל הסיפור – האיור מקבל כל כך הרבה פרשנויות שונות, ומבוצע במדיומים שונים ומשונים. שבוע האיור מדגים ומוכיח את התמוססות הגבולות בין הדיסציפלינות השונות בעידן העכשווי: עיצוב ואמנות, גרפיקה ורישום, מדיומים שונים – כולם מתקיימים יחד ומקבלים יחס שווה. אפשר אפילו להתפלפל ולומר ששבוע האיור מאייר את מדיום האיור. בכל מקרה, אנחנו מזמינים אתכם בחום להצטרף לסיורים שלנו. כמו תמיד, הם נותנים מבט מעמיק על התערוכות בהן אנחנו מבקרים ומאפשרים מפגש נדיר עם האמנים והאוצרים שעומדים מאחורי הקלעים. המדריכים שלנו מכירים את העיר ואת סצנת האמנות המקומית ופותחים את השיחה לאופקים רחבים שממקמים את מה שנראה בשבוע האיור בתוך הקשר אמנותי ותרבותי הרבה מעבר למה שנראה לעין. בתוך המוני התערוכות המוצגות בשבוע האיור, המסלולים שלנו עושים סדר, חושפים את המשתתפים למיטב ומציידים אותם בהמלצות להמשך עצמאי. מחכים לראותכם.
​15-24.11, ברחבי תל אביב. אירוע פייסבוק

טל ניסים, מתוך התערוכה "בצל זכוכית", גלריה אינדי, תל אביב

תערוכת יחיד של הירושי סוגימוטו. אוצרת: רז סמירה
וואו! לתערוכה הזו חיכינו הרבה זמן, והיא מהווה עוד נקודת זכות לטובתו של מוזיאון תל אביב שסוף סוף פורץ ומביא אמנים בינ"ל מהשורה ראשונה. הירושי סוגימוטו הוא אחד הצלמים המרכזיים והמשפיעים בעולם, ועבודותיו מהוות אבן דרך חשובה בצילום כמו גם באמנות העכשווית ככלל. מושאי הצילום של סוגימוטו כוללים סדרה של בתי קולנוע ישנים ונטושים, דיורמות במוזיאונים לטבע, פני הים ועוד. בכולם טמון מימד של עיסוק במושג הזמן – למשל בניסיון להקפיא את תנועת הגלים, להתרפק על נוסטלגית הקולנוע הישן או להחיות את הדיורמות ולהפוך את הטבע הקדום למשהו כמו ממשי. מעבר לכך, מבחינה אסתטית אי אפשר שלא להתרגש מהצילומים גדולי הממדים של סוגימוטו, הם מהפנטים, וקסומים ובקלות אפשר לאבד את הזמן בצפייה בהם. לא לפספס.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.11, 20:00, מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק להקרנת סרט ומפגש עם האמן   עמוד הזמנת כרטיסים

"בצל זכוכית", תערוכת יחיד של טל ניסים
בשבוע שעבר כתבנו כאן על הקצב המהיר של עולם האמנות המקומי בו גלריות נסגרות ונפתחות ללא הרף. גם גלריה אינדי הוותיקה עברה מהפך לאחרונה ועברה לחלל חדש ברחוב צ'לנוב. התערוכה השנייה בחלל החדש תהיה של האמן טל ניסים, שאחר הקריירה שלו אנחנו עוקבים כבר זמן מה. ניסים עוסק בעיקר במדיום הצילום אבל העניין שלו הוא בקרביים ובקונסטרוקציה של הדבר. בעבודות קודמות שלו הוא שבר מצלמות, צילם את תוכן, גרם להן לצלם את עצמן, ביצע מניפולציות דיגיטליות וכו'. כעת הוא מבצע פעולות דומות על עצמו ובוחן את "היות האמן", את זהותו שלו ואת מושג הזהות באופן כללי.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.11, 20:00, גלריה אינדי, צ'לנוב 42, תל אביב. אירוע פייסבוק

יונתן הירשפלד, מתוך התערוכה "חיותיות", במסגרת שבוע האיור. גלריה חנינא, תל אביב

"פורטרט עצמי", תערוכה ואירוע פתיחת "המעבדה". אוצר: שרון תובל
ובאותה נשימה, כיף לבשר על פתיחתו של מקום נוסף. הפעם האוצר העצמאי העסוק שרון תובל עושה את המהלך המתבקש מבחינתו ופותח חלל אמנות חדש. "המעבדה" – כשמה כן היא, ומצהירה על כוונותיו של תובל – להוות חלל מאפשר לעבודה אמנותית אקספרימנטלית. תערוכת הפתיחה היא פרוייקט משותף לתובל ולאמנים מישל פלטניק ורן סלוין. בפעולה המשותפת שימש תובל כסוג של "קנווס חי" לפלטניק שצייר עליו שחזור של יצירת אמנות מפורסמת ואת כל התהליך תיעד בעבודת וידאו רן סלוין. השילוב הזה יצר מעין לולאה – האמן, האוצר, הקנווס, המתעד, יצירת המופת מהעבר – כולם מתערבבים יחד והופכים לאחד חדש.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.11, 20:00, המעבדה, הרצל 119, תל אביב. אירוע פייסבוק

שני ורנר וצוות Talking Art

שרון תובל, מישל פלטניק ורן סלוין, פרוייקט משותף בתערוכה "פורטורט עצמי", המעבדה, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן