fbpx
חיים יפים ברבלט
מקהלת גיא בן הינום, "ירד הגבול אל קצה ההר", בית הנסן ירושלים. צילום: חיים יפים ברבלט

ירושלים. המלצות הסופ"ש 28.2-2.3

עסקנו כאן לא פעם בשאלת הפריפריה והמרכז ובניסיון לזהות מרכזים אמנותיים אלטרנטיביים לבועה התל אביבית. בתוך כך, ירושלים עולה לדיון שוב ושוב כיוון שהסצנה המקומית טומנת בחובה פוטנציאל גדול וייחודי, אנשים עם אנרגיה ורצון לשינוי – ועם זאת, לא מצליחה להיווצר שם התרחשות אמנותית סוחפת במיוחד. אבל, בסופ"ש הקרוב (פלוס תערוכה אחת שנפתחת בשבוע הבא) דווקא יש שפע משובח ביותר של אירועי אמנות ותערוכות שנפתחות בעיר, ולכן מן הראוי להקדיש לכך את כל הרשימה שלנו. יחד עם תערוכת "מניפסטו" המבריקה במוזיאון ישראל, נראה שאין ברירה אלא לעלות על הרכבים ולטפס ירושלימה.
שבת שלום לכולכם,
שני ורנר וצוות Talking Art

"הר ציון פינת קיבוץ גלויות", תערוכה זוגית לציבי גבע ואיצ'ה גולומבק. אוצר: אברהם קריצמן
כששני אמנים ענקים חוברים יחד לתערוכה זוגית זה מרגש; כשהם בוחרים להציג עבודות שטרם הוצגו לקהל הרחב, זה מסקרן; וכשמדובר בגבע וגולמובק, שהם שני אמנים רגישים ופיוטיים, איש איש בדרכו – נראה שזו תערוכה שאסור לפספס. התערוכה המשותפת מציגה סוג של דו שיח בין עבודות ממדיומים שונים – פיסול וציור ומסגנונות שונים, כאשר נקודת המוצא שלה היא החברות בין שני האמנים, והשכנות של הסדנאות שלהם. חשוב לציין גם כי התערוכה תוצג בגלריה ברבור, אשר נאבקת על קיומה כבר זמן מה, בעקבות איומים של העירייה לסגירתה – על רקע פוליטי. בימים אלה, הביקור והתמיכה בגלריה חשובים ביותר.
אירוע פתיחה: שישי, 1.3.19 בשעה 11:00, גלריה ברבור, רחוב שיריזלי 6, נחלאות ירושלים.  אירוע פייסבוק

"ירד הגבול אל קצה ההר", תערוכת סאונד של מקהלת גיא בן-הנום. אוצרים: יהודית שלוסברג-יוגב ואמיר בולצמן
בשנים האחרונות הולכת ומתפתחת מגמה חדשה באמנות העכשווית, והיא העיסוק באמנות סאונד מסוגים שונים. בדרך כלל מדובר בבחינה של המפגש בין המדיום הווקלי לזה החזותי וניסיון לראות כיצד הם מאירים זה את זה. "מקהלת גיא בן-הנום" לקחה את המחקר הזה צעד אחד קדימה והיא מונעת בראש ובראשונה מתוך מושג ה"מקהלה" והקשר שלו לקהילתיות. המופע של המקהלה הניסיונית הזו, הוא סוג של טקס אקסטטי בו משתתפים הקהל וחברי המקהלה גם יחד. הפן החזותי ביצירות של "גיא בן-הנום" נושק יותר לפעולה הפרפורמטיבית, אך נראה שהוא מקבל את ביטויו בחוויה השלמה. התערוכה תוצג במרכז "מעמותה" שנמצא בבית הנסן המסתורי והמיוחד, מקום מושלם עבור התרחשות מסוג זה.
אירוע פתיחה: מוצ"ש 2.3.19 בשעה 19:30, בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, גדליהו אלון 14, ירושלים. מומלץ להתעדכן מראש בשעות הפתיחה.  אירוע פייסבוק

דב הלר, מתוך התערוכה "שדה התפוחים הקדושים", סדנת ההדפס ירושלים

דב הלר: שדה התפוחים הקדושים – ציורים, הדפסים ותכפילים. אוצרים: אירנה גורדון ואריק קילמניק
במלאת שנה לפטירתו של האמן דב הלר (2018-1937) יוצגו מבחר מעבודותיו בסדנת ההדפס בירושלים, מקום שם יצר לאורך זמן במהלך הקריירה שלו. ההדפס היה מדיום מרכזי ביצירה של הלר והוא גם בחן את המהות שלו כשעסק בתכונות של השכפול וההעתקה. כבן לניצולי שואה שהיגר לארץ בנעוריו, עסק הלר בסיפור האישי שלו ושל בני משפחתו, אך בהשאלה מהם גם בסיפור הרחב יותר של החברה הישראלית, ובתחושה גלובלית של פליטות, הגירה ונדודים.
במקביל תפתח התערוכה "התרחשויות: זוכי מלגת אמנים צעירים" המציגה גופי עבודה חדשים בתחום ההדפס של שישה אמנים זוכי מלגת אמנים צעירים המוענקת על ידי סדנת ההדפס ירושלים, בשיתוף עם עיריית ירושלים והקרן לירושלים.
אירוע פתיחה: חמישי,7.3.19 בשעה 19:00. סדנת ההדפס, רחוב שבטי ישראל 38, ירושלים. מומלץ להתעדכן מראש בשעות הפתיחה.  אירוע פייסבוק

בונוס
"אוצרות אחרת, יציאה אל העיר: פירמידה מרכז לאמנות עכשווית" הרצאה מפי גליה בר אור
אירוע נוסף בסדרת "מפגש ת(א)עשייה" המתקיימת בסדנאות האמנים בירושלים. הפעם הרצאה שנראית כחשובה מתמיד עם האוצרת גליה בר אור, אשר עלתה לא מזמן לכותרות עם פיטוריה ממרכז האמנות "פירמידה" בחיפה. התנהלותה הנכלולית של עיריית חיפה, זוכה לגינוי חוזר ונשנה, אך נדמה כי אין תקנה. יהיה מעניין לשמוע את נקודת מבטה של בר אור על התנהלות העניינים ואת תפישתה את האוצרות במקום שכזה.
חמישי, 28.2.19, סדנאות האמנים, האומן 26, קומה 3, איזור התעשייה תלפיות, ירושלים. **הכניסה חופשית**.  אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"הר ציון פינת קיבוץ גלויות", תערוכה זוגית לציבי גבע ואיצ'ה גולומבק, גלריה ברבור

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן