fbpx

לא פה ולא שם, המלצות הסופ"ש 18-20.5


עופר ללוש, גלריה גורדון (פרט מתוך רישום שיוצג בתערוכה)

הבית הוא איפה שהלב נמצא, כמאמר הפתגם ולא תמיד איפה שאנחנו ממוקמים פיזית באותו רגע. השבוע, כשחלקנו בסיור אמנות בלונדון וחלקנו כאן בארץ, נדמה שהמחשבה על הבית רלוונטית מתמיד, וכך מסתמן גם באירועי סוף השבוע שבחרנו לכם, אשר מספקים כולם אפשרות להרהר במה זה אומר לחיות כאן ומה זה "כאן" בכלל. בנוסף לאלה, יש לנו סיור ביקורי סטודיו חדש בפתח – והסטודיו כמובן, הוא ביתם השני של האמנים.
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"אלמנטים של עיר", סוף שבוע של אירועים להצגת "תכנית ליבלינג" במרכז העיר הלבנה
כפי שכתבנו פה בעבר, משהו טוב עובר על מחלקת התרבות של עיריית תל אביב, ואחד הפרויקטים המסקרנים של העת האחרונה הוא "תכנית ליבלינג". קבוצה של חוקרים ואמנים מתחומים שונים כגון אדריכלות, חינוך, קולנוע, אמנות פלסטית ועוד הפועלים בהכוונתה של האוצרת הלה כהן-שניידרמן. התכנית נוצרה בשיתוף פעולה עם מחלקת השימור של עיריית תל אביב במטרה לחשוב בצורה יצירתית על מונחים כמו עירוניות ושימור ואף להציע תכניות פעולה אופרטיביות שאף פקיד עירייה לא היה מעלה בדעתו. בסוף השבוע הקרוב יפתחו שערי "מרכז העיר הלבנה" בו פועלת התכנית ותינתן אפשרות למשתתפיה להציג את הפרויקטים השונים לקהל הרחב, חלקם כבר מיושמים בעיר, אחרים עתידיים או קונספטואליים לחלוטין. הרצאות, סטודיו פתוח והופעות מבטיחים סוף שבוע מלא כל טוב לחובבי האמנות, האדריכלות והעיר תל אביב. מומלץ להתעדכן בדף האירוע בפייסבוק כדי לעקוב אחרי ההתרחשויות השונות והמגוונות.
אירוע פתיחה: יום חמישי 18.5, 20:00, מרכז העיר הלבנה, אידלסון 29, תל אביב

יום הולדת 70 לאמן עופר ללוש, תערוכת יחיד בגלריה גורדון
עופר ללוש הוא מהאמנים הישראלים המצליחים בעולם. הוא אחד מאותם אריות זקנים, שרידים גאים של עולם אחר, מה שמכונה – "אולד סקול". אבל כזה שמצליח להיות רלבנטי ומרגש גם בימינו התזזיתיים. מהסטודיו שלו באזור התעשייה בחולון (רחוק ממרכז העניינים התל אביבי) הוא מייצר כמות מכובדת של עבודות, ורבות מהן מככבות באוספים ובמוזיאונים נחשבים ברחבי העולם. כפי שקורה לפעמים, בארץ נראה ששמו מעט פחות שגור, בוודאי בקרב הדור הצעיר יותר, וחבל. גלריה גורדון, גלריית הבית של ללוש, מארגנת לכבוד יום הולדתו ה-70 אירוע הרמת כוסית ופתיחת תערוכה כדי לחגוג את יצירתו, וזו הזדמנות מצוינת לבוא ולהתרשם מפועלו המגוון. שימו לב שהתערוכה תוצג למשך שבוע בלבד ולכן שווה להזדרז.
אירוע פתיחה: חמישי, 18.5, 19:30, גלריה גורדון, בן יהודה 95, תל אביב
אירוע פייסבוק


מיטל רוטנברג, מרכז העיר הלבנה

"מאז נשימת הזמן הקדמון", תערוכה קבוצתית לאירית חמו, גסטון צבי איצקוביץ, שרון אתגר. אוצרת: קארין שבתאי
אנחנו אוהבים את גלריה עינגא, פינה של שקט וטעם אמנותי אנין ומדויק, שתי דקות מקריית המלאכה הרוחשת (והאהובה לא פחות). בסופ"ש הקרוב תפתח תערוכה קבוצתית לשלושה אמנים המדגימים באמנות שלהם את פילוסופיית הגלריה. גסטון צבי איצקוביץ' מצלם מה שיכול להיחשב לצילומי נוף, אבל כאלה ההופכים את הנוף המסוכסך של הארץ הזו למרוחק ופיוטי; בסדרה שתוצג בתערוכה הוא מצלם חריטות אבן עתיקות של תושבי הארץ הקדמונים. שרון אתגר יוצרת קולאז'ים מופשטים עשויים פיסות בד תפורות זו לזו ואירית חמו יוצרת רישומי אבק (כן, אבק) באמצעות שבלונות. אם לא די בזה – השם של התערוכה – "תענוג צרוף", המבטיח טובות.
אירוע פתיחה: יום שישי, 19.5, 12:00, גלריה עינגא, בר יוחאי 7, תל אביב
אירוע פייסבוק: 

23.6.17 סיור ביקורי סטודיו
בסיור מיוחד זה נזכה להיכנס אל ביתם השני של האמנים – הסטודיו. נחשף לסביבת העבודה של האמן ונוכל לראות את תהליכי העבודה מרמת הרעיון, הסקיצות, העבודות הלא גמורות ועד לביצוע. זהו סיור אינטימי ומיוחד המאפשר הצצה נדירה לאחורי הקלעים של עולם האמנות.
הסיור בהדרכת שני ורנר יוזמת ומקימת Talking Art, מדריכת סיורי אמנות בארץ ובחו"ל. בעלת תואר שני בתולדות האמנות
פרטים נוספים ורכישת כרטיסים בקישור


אירית חמו, גלריה עינגא

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן