fbpx
רותי דה פריס
"ראיתי הרבה אנשים ברחוב, אחת מהם שאלה אותי מה השעה", תערוכת יחיד של רותי דה פריס. משכן האמנים הרצליה

מי מסתתר מאחורי המסכה, המלצות הסופ"ש 21-23.3

חג פורים הוא כנראה היצירתי שבחגים ולכן הוא גם אחד האהובים עלינו. אקט ההתחפשות הפורימי מעניין אותנו במיוחד כי לפעמים הוא מצליח לחשוף את פניו האמתיים של מישהו דווקא על ידי הסתרתם במסכה – וזו אולי תמצית האמנות, או לפחות פן גדול ממנה. בהתאם לרוח החג, תערוכות השבוע עוסקות במתח שבין הסתרה וחשיפה, התחפשות וערטול, ולסיום גם לנו יש הפתעה נחמדה בדמותו של סיור חדש ביפו.
במשכן האמנים בהרצליה הופכת רותי דה פריס חומרים פשוטים ויומיומיים לסביבה טוטאלית של פסלים כמו אנושיים ויוצרת חוויה שהיא גם מוכרת וגם זרה מאוד; במוזיאון נחום גוטמן חושפים את מאחורי הקלעים של המנגנון המוזיאלי בתערוכה לכל המשפחה המלמדת את הקהל מהו מוזיאון; ובגלריה פי8 מציגה שיר לוסקי תערוכה שמנסה לחדור את פני השטח של הצילום ושל הגלריה עצמה.
שיהיה סוף שבוע שמח ומבדח לכולם
שני ורנר וצוות Talking Art

"ראיתי הרבה אנשים ברחוב, אחת מהם שאלה אותי מה השעה", תערוכת יחיד של רותי דה פריס. אוצרת: טלי בן-נון
רותי דה פריס היא אמנית בלהוציא אמירות מורכבות ומתוחכמות מהחומרים הפשוטים ביותר. הפיסול שלה מורכב בדרך כלל מחומרים יומיומיים מתכלים כגון נייר עטיפה, צעצועים מחנויות "הכול בדולר" וביגוד זול. למרות השימוש בחומרים הירודים לכאורה האלה, תערוכותיה של דה פריס הן תמיד עשירות מאוד. היא יוצרת סביבות טוטאליות העושות טרנספורמציה מוחלטת לחלל התצוגה ומכניסות את הצופה לעולם פנטסטי חובק כל, אבל אף פעם לא מלוטש ומלוקק. אפשר לחשוב בהקשר הזה על האסתטיקה של הבמאי מישל גונדרי שדואג תמיד להשאיר את "התפרים חשופים" בעולמות הפנטסטיים שהוא יוצר בסרטיו. בחלל המשכן מפוזרות דמויות כמו-אנושיות המדמות סוג של סט של הצגה או רחוב שוקק ועמוס שקפא. הקיפאון העמוס הזה והדמויות המשונות יוצרות תחושה של מקום שהוא בו זמנית מוכר מאוד אבל גם זר ומוזר. חוץ מזה אין ספק שמדובר בתערוכה עם השם היצירתי ביותר של השנה.
אירוע פתיחה: יום שבת, 23.3, 20:00, משכן האמנים הרצליה, יודפת 7, הרצליה. אירוע פייסבוק

"מאחורי קירות המוזיאון" תערוכה אינטראקטיבית. אוצרות: מוניקה לביא, מאיה קשביץ
התערוכה החדשה במוזיאון נחום גוטמן עוסקת בנושא הקרוב לליבנו – הנעשה מאחורי הקלעים של מוזיאון לאמנות. אוצרות התערוכה שמות רגע את האמנות בצד ומאפשרות לקהל המבקרים להציץ "מתחת למכסה המנוע" של המוזיאון ולהיחשף למנגנון המורכב המאפשר למוסדות החשובים האלה להתקיים, אותו מנגנון שבכל תערוכה אחרת מבקש להיות שקוף ככל האפשר. התערוכה בוחנת שאלות כגון: מהו אוסף? מהי תערוכה? ומה עושה אוצר? ועונה עליהן בצורה נגישה ומתאימה לכל המשפחה. הפורמט היצירתי של התערוכה נמנע מלהציג יצירות אמנות מוכנות של אמנים ובמקום זאת מזמין את המבקרים לייצר את האמנות בעצמם ולהציג אותה בחדר האוסף. אנחנו רואים בחינוך לאמנות כאחד הדברים החשובים ביותר שאפשר לעשות למען קידום החברה, ובתערוכה זו מוזיאון נחום גוטמן מקיים את ייעודו כמוסד חינוכי מהמעלה הראשונה. קחו את הילדים ללמוד על המכניזם של עולם האמנות ואולי תעזרו להכשיר את הדור הבא של מדריכי Talking Art!
אירוע פתיחה: יום שבת, 23.3, 11:00, מוזיאון נחום גוטמן, שמעון רוקח 21, תל אביב.  אירוע פייסבוק

"מחוץ למגע", תערוכת יחיד של שיר לוסקי. גלריה פי8 תל אביב

"מחוץ למגע", תערוכת יחיד של שיר לוסקי. אוצרת: הגר בריל
תערוכתה החדשה של שיר לוסקי בגלריה פי8 מצטרפת לזרם בצילום אותו סקרנו פה בהמלצות שלנו די בהרחבה – כזה המבקש לבחון את גבולות המדיום עצמו. אחת האסטרטגיות המקובלות לעשות זאת היא לחבר את הצילום עם מדיום אחר – צילום ופיסול, או צילום ואדריכלות לדוגמה, וכך להאיר את פעולת הצילום באור חדש. לוסקי בונה אל תוך החלל של פי8 קירות מדומים ופוערת בתוכם פתחים וחורים. דרכם ניתן לראות צילומים – באופן מסקרן גם הצילומים האלה מציגים פתחים וחורים. כך הניסיון לחדור את פני השטח הצילומי הופך לפעולת חדירה ממשית בעולם ובאותו הזמן מהדהד העולם הממשי את הצילום.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.3, 20:00, גלריה פי8, הפטיש 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

5.4.19 "רנסנס יפואי" סיור גלריות בהדרכת אלעד רוזן
בשנה האחרונה נפתחו עשרות גלריות וחללי אמנות חדשים ברחבי תל אביב וביפו בפרט. גלריות חדשות משמען מקומות נוספים להציג אמנות ממוסדת פחות ואקספרימנטלית יותר – מה שבתורו ינער וירענן את הסצנה. בין סמטאותיה היפות של יפו נוכל למצוא גלריות מסוג חדש, כאלה המשתלבות בבתי קפה, גלריות שיתופיות, חללי תצוגה ייעודיים, ותצוגות פופ-אפ. בקיצור, נראה כי דרומה של העיר ממשיך להיות אבן שואבת להתנסות ויצירתיות חדשות וביפו אנו מזהים – רנסנס של ממש. בסיור זה נכיר את הלך הרוח בסצנת האמנות הדרומית, את הסיבות לנדידת האמנות למקומות חדשים, וכמובן את האמנים והאוצרים שמאחורי העשייה.
בין היתר נבקר בגלריות: עומר תירוש, אלמסן, בית האדריכל ופרוייקט אתר.
הסיור מסתיים ביריד אמנים ומעצבים המתקיים בטיילת מפרץ שלמה
רכישת כרטיסים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"מאחורי קירות המוזיאון" תערוכה אינטראקטיבית. מוזיאון נחום גוטמן, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן