fbpx
אורית-ברתיני-שביט
אורית ברתיני שביט

מסעות בזמן, המלצות הסופ"ש 7-9.3

רצה הגורל והמלצות הסופ"ש מתמקדות כולן בתערוכות של אמניות נשים, זה מקרי בוודאי אך נחמד בהתחשב בעובדה שהשבוע מצוין יום האישה הבינ"ל. דבר נוסף קושר את כל התערוכות וזה העיסוק שלהן בהשפעתו של הזמן באופנים שונים.
בגלריה אינדי, אורית ברתיני שביט מתחקה אחר שקופית ישנה ודרכה בוחנת תפיסות של נשיות בתקופות שונות; במוזיאון יפו העתיקה, הציירת דיאנה קוגן משוטטת סביב המוזיאון ומנסה להבין את מיקומו בנוף המשתנה לאורך ההיסטוריה; ובגלריה עומר תירוש (אף היא ביפו העתיקה), האמנית שי זכאי מבכה את צמח הצבר שנמצא בסכנת הכחדה, ובוחנת דרכו מטענים פוליטיים מקומיים.

מאחלים לנשים שבינינו סופ"ש מלא בתשומת לב, אהבה וכל הדברים שטובים לכן,
שני ורנר וצוות Talking Art

"מצב הצבר", תערוכת יחיד לשי זכאי. אוצרת: מור רשף סיוון
שי זכאי היא אחת האמניות המעניינות והייחודיות בארץ, אמנית שהתמסרה לקידום מודעות אקולוגית ביצירה שלה. העבודות שלה משלבות פיסול, צילום, רישום ופעולות פרפורמטיביות בנוף ובטבע. אך אין זה משנה באיזה מדיום היא יוצרת, תמיד יש תחושה מיסטית, קמאית ומדיטטבית שקשורה באופן צפוי אולי בחיבור אמתי בין האדם לטבע. התערוכה החדשה מתמקדת בצמח הצבר ובכפל המשמעויות של שמו שניתן בהשאלה לישראלי המקומי. צמח הצבר נמצא בסכנת הכחדה, וכצמח שסימל את דמותו של הישראלי, אך גם גבול אמתי בנוף – יש בהערה על מצבו מטען פוליטי מהותי. זכאי יוצרת פסלים העשויים מפנים עלי הצבר, שמסתבר שהם מושלמים כתחרה עדינה.
אירוע פתיחה: חמישי, 7.3 בשעה 19:30. גלריה עומר תירוש, מזל מאזניים 2, יפו העתיקה. אירוע פייסבוק

"לכי-לך", תערוכת יחיד לאורית ברתיני שביט. אוצרת: קרני ברזילי
אורית ברתיני שביט היא חלק מקבוצת אמני גלריית אינדי אשר מוקדשת לצילום, אם כי העשייה שלה מורכבת גם מפיסול ווידאו ארט. בתערוכה הקודמת שלה עסקה ברתיני שביט במסעות ונדודים – במובן הפואטי של המלה, והציגה בין היתר מיצבים תלויי חלל שהיו עשויים מפיסות עץ אותם מצאה. בתערוכה החדשה יוצאת האמנית למסע נוסף, אם כי הפעם זהו מסע ממשי יותר, אשר נקודת המוצא שלו היא שקופית ישנה אותה היא מצאה. בשקופית נראית דמותה של "ילדה טובה" לבושה במדי בית ספר, כל כולה תום. ברתיני שביט מתחקה אחרי הדמות הזו ובוחנת דרכה מושגים של נשיות, ואת התפיסה שלה על ידי החברה.
אירוע פתיחה: חמישי 7.3 בשעה 20:00, גלריה אינדי צ'לנוב 42, תל אביב. אירוע פייסבוק

"חצר אחורית" תערוכת יחיד לדיאנה קוגן
כתבנו כאן בעבר על הפרוייקט "אתר" ועל חשיבותו בשדה האמנות המקומי ובפרט בהיותו ביפו העתיקה, שאנו שמחים לראות שהיא מתעוררת לחיים. ב"אתר" יש גם תכנית של שהות אמן ודיאנה קוגן מציגה בתערוכה החדשה את הפרוייקט שנעשה בזמן שהותה במקום. התערוכה היא מיצב תלוי חלל המורכב מציורים וציורי קיר היוצרים מעין תפאורה חדשה למקום. את העבודות יצרה קוגן בעת ששוטטה סביב למוזיאון יפו והתרשמה מיחסיו עם הסביבה, ומאופייה של "החצר האחורית" שלו.
אירוע פתיחה: רביעי, 6.3 בשעה 20:00. אתר, טיילת מפרץ שלמה 10, יפו העתיקה. אירוע פייסבוק
מומלץ להתעדכן בשעות הפתיחה של התערוכה

אירועי האמנות הקרובים שלנו
15.3.19 הרצאה: יצירות האמנות היקרות בעולם + מפגש עם צקי רוזנפלד. בעלים של גלריה רוזנפלד
הרצאה: מה הן יצירות האמנות היקרות ביותר בעולם? מה גורם להן להיות יקרות כל-כך? האם אלה בהכרח היצירות החשובות ביותר? ואיך מחירי השיא האלה משפיעים על מערכות השיפוט של עולם האמנות?
שוק האמנות הישראלי פועל באופן מעט שונה. במפגש זה נכיר את צקי רוזנפלד, בעליה של גלריה רוזנפלד הוותיקה והמוערכת אשר ישפוך אור על הפן הכלכלי של האמנות המקומית.
רכישת כרטיסים בקישור לפרטים על הסדרה המלאה בקישור

מקומות אחרונים! 3-7.4.19 חמישה ימים של אמנות עכשווית בפריז
הסיור סובב סביב ART PARIS ART FAIR – יריד אמנות ענק אשר מתקיים מדי שנה בגרנד פאלה ובו משתתפות מאות גלריות מובילות מרחבי העולם. אנו נהיה אורחי VIP של היריד ונזכה להיכנס לערב הפתיחה למוזמנים בלבד ולסיורים מודרכים ביריד.
בנוסף לביקור ביריד נקיים סיורי גלריות, מפגשים בסדנאות של אמנים, ביקורים במתחמי אמנות עכשווית וצילום וכל זה על רקע פריז היפהפייה המתעוררת לאביב.
השאירו פרטים בקישור ונחזור אליכם בהקדם

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"מצב הצבר", תערוכת יחיד לשי זכאי. גלריה עומר תירוש, יפו

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן