fbpx
אבינועם שטרנהיים
אבינועם שטרנהיים, מתוך התערוכה "פינה, הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי, ירושלים

מרחבים חדשים, המלצות הסופ"ש 8-10.11

בתמונה למעלה: אבינועם שטרנהיים, מתוך התערוכה "פינה, הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי, ירושלים

בשדה אמנות דינאמי, מאתגר ומשתנה כמו שלנו, גלריות נסגרות ונפתחות ללא הרף. כך גם בהמלצות השבוע, מחד אנו נפרדים בעצב רב מגלריה הקיבוץ הוותיקה והטובה. אבל באותה נשימה, הדינמיות הזו מביאה גם לפתיחתן של גלריות חדשות, מה שהגדרנו כ"רנסנס", מתרחב למקומות בלתי צפויים.
בפרבר המנומנם מודיעין, גלריה סקלאר-לוי החדשה מבקשת להביא משב מרענן של אמנות עכשווית לעיר ועושה זאת בעזרת ליינאפ מבטיח; בגלריה של סדנאות האמנים באצטדיון טדי, שתי תערוכות יחיד מתכתבות זו עם זו, אך שומרות על דרך עצמאית; ובגלריה הקיבוץ, סופה של תקופה עם תערוכת פרידה לקראת סגירתה של הגלריה.
מאחלים לכולנו סופ"ש של התחלות מרעננות,
שני ורנר וצוות Talking Art

כרטיסים אחרונים: 9.11.18 הרצאה ומפגש סטודיו בנושא "דלות החומר באמנות הישראלית"
מפגש ראשון במסגרת תכנית החורף שלנו אשר יעסוק באחת התמות החשובות באמנות הישראלית. בחלק הראשון הרצאתו של יונתן אולמן אשר תסקור את תזת "דלות החומר" וכיצד היא הפכה לאבן דרך בהיסטוריה ובאופי של האמנות המקומית. בחלק השני מפגש עם האספן בנו כלב אשר מחזיק באחד האוספים הפרטיים המקיפים, הגדולים והייחודיים בארץ המכיל מאות עבודות של אמנים ישראלים מתקופות שונות. ליבו של האוסף מתרכז באמנות של שנות השישים-שמונים – תקופה שעיקרה אמנות "דלה".
רכישת כרטיסים בקישור לפרטים נוספים ותכנית המפגשים הקרובים בקישור

"סידורי בטחון", תערוכה קבוצתית. אוצרת: שירלי וגנר
יש אמנות במודיעין! מסתבר. גלריה סקלאר לוי שנפתחת השבוע בעיר מבקשת להביא את סצנת האמנות העכשווית אל מחזות חדשים, אל ליבה של מודיעין. פעמים רבות, כשגלריות חדשות מצהירות שיביאו אמנות למקום חדש הן עושות זאת באמצעות גרסה מרוככת ומדוללת של אמנות. עם זאת, התערוכה שעמה נפתחת הגלריה באופן רשמי נאצרה על ידי שירלי וגנר ומביאה עמה רשימה מכובדת של אמנים. מעבר לכך, גם נושא התערוכה אינו מרוכך כלל, והיא תעסוק במושג "בטחון" על ביטויו השונים, נושא טעון במיוחד בארצנו. זהו אירוע משמח, לראות אמונה שכזו באמנות העכשווית, ופריצה שלה אל מעבר לגבולות הבועה התל אביבית. נותר רק לקוות שהגלריה תמשיך לבעוט ולסקרן.
אירוע פתיחה: יום שבת, 10.11, 18:00, גלריה סקלאר לוי, הסתת 16, מודיעין. אירוע פייסבוק

"אוטובוסים בים" ו-"פינה", תערוכות יחיד לרקפת וינר-עומר ואבינועם שטרנהיים. אוצרת: תמר גיספאן-גרינברג
ביום שישי יפתחו בגלריה באצטדיון טדי בירושלים תערוכות היחיד של רקפת וינר-עומר ואבינועם שטרנהיים. לא מדובר בתערוכה זוגית, אבל וינר-עומר ושטרנהיים שניהם אמנים הפועלים בדרך דומה, שניהם מבקשים להגיע אל הפואטי דווקא מתוך מה שנראה בתחילה כגס וגולמי. וינר-עומר המזוהה עם זרם "הציור רע" יוצרת ציורים שהם גסים ו"מכוערים" במתכוון בכדי להגיע לאיזו אמת שבציור מנומס וממושמע קשה יותר למצוא; ואילו שטרנהיים עושה שימוש בחומרים ואובייקטים אותם הוא אוסף ברחוב, הוא מנסר, מפרק, מחבר ובונה אותם מחדש לכדי פסלים. אלה שומרים על האיכות הקשוחה של מציאות רחוב, אבל נטענים במשמעויות חדשות באמצעות התהליך שהם עוברים. מעניין לראות את ההתכתבויות שנוצרו ודאי מההצבה של שני אלה זה לצד זו.
אירוע פתיחה: יום שישי, 9.11, 12:00, הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי, אצטדיון טדי, שער 22, ירושלים. אירוע פייסבוק


גלריה לים, גלריה הקיבוץ בימיה הראשונים

"נפרדים | 1967 – 2018". תערוכה קבוצתית. אוצרת: יעל קיני
הודעות על פתיחת תערוכה חדשה הן בדרך כלל סיבה לשמחה, אבל כשהתערוכה נקראת "נפרדים" והיא מסמלת את סגירתה של אחת הגלריות החשובות והמשמעותיות בשדה המקומי, העניין נהיה עגום הרבה יותר. לאחר יותר מחמישים שנות פעילות, החליטה התנועה הקיבוצית להפסיק את פעילותה של הגלריה החשובה הזו. השמועות על כך היו באוויר כבר זמן מה, אך אנחנו, יחד עם רבים בעולם האמנות קיווינו שמדובר באזעקת שווא. לכבוד תערוכת הפרידה, הפכה יעל קיני – האוצרת האחרונה בשרשרת, את קירות הגלריה ללוחות תיעוד וזיכרון לתערוכות והפרויקטים השונים שהתקיימו בחלל הגלריה. עם יותר מחמישים שנות פעילות ומאות תערוכות, שימשה גלריה הקיבוץ כחממה לעשייה אמנותית ניסיונית ופורצת דרך והייתה אבן דרך בעולם האמנות הישראלי, לכן תיעוד ההתרחשויות בין כתליה של הגלריה הוא אקט בעל חשיבות היסטורית מהמעלה הראשונה. בואו להיפרד מהמוסד החשוב הזה ובאותה הזדמנות להיחשף לעברה המפואר ודרכו גם להיסטוריה של האמנות המקומית. במהלך התערוכה יתקיימו מיצגים, שיחות ואירועים שונים. כדאי לעקוב אחרי עמוד האירוע בפייסבוק.
אירוע פתיחה: יום שישי, 12:00, גלריה הקיבוץ, דב הוז 25, תל אביב

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


הדר סייפן, מתוך התערוכה "הסדרי בטחון", גלריה סקלאר לוי, מודיעין

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן