fbpx
יאיר ברק
יאיר ברק, מתוך התערוכה "גוף ראשון, יחיד: גברויות באמנות הישראלית", מוזיאון אשדוד 

סובב תל אביב: קורס קיץ אלטרנטיבי

בתמונה למעלה: יאיר ברק, מתוך התערוכה "גוף ראשון, יחיד: גברויות באמנות הישראלית", מוזיאון אשדוד 

כמיטב המסורת, גם השנה אנו מזמינים אתכם להצטרף לקורס קיצי של סיורי אמנות ועיצוב עכשוויים. סדרה בת ארבעה מפגשים שתוביל אותנו אל אתרי תרבות שונים ותפגיש אותנו עם מיטב אנשי האמנות והעיצוב הפועלים היום.
הזמנו את המנחים האורחים שהשתתפו בתוכנית הסיורים השנתית שלנו וביקשנו מהם לנסח מפגש חדש, שונה מזה שעשו בעבר. התוצאה היא ארבעה סיורים חדשים, רעננים וחד-פעמיים, שנתפרו ביחס לתערוכות מוצגות ואירועי האמנות החולפים של הקיץ הקרוב. בסיורים נעסוק בנושאים בולטים באמנות העכשווית בארץ: אמונה ודת, פוליטיקה, מגדר, אקולוגיה ועוד.

פרטים
התוכנית תתקיים אחת לשבועיים בחודשים יולי-אוגוסט, בימי שישי בין השעות 10:30-12:30
עלות: 800 ₪ כולל מע"מ
המחיר כולל את דמי הכניסה למוזיאונים ולכל האתרים בהם נבקר בסיורים
הגעה עצמאית
הסיורים מוגבלים לקבוצה של כ-15 משתתפים
ניתן לארח חבר/ה בסיור אחד במהלך הקורס – ללא עלות נוספת

להרשמה צרו קשר עם יעל בן ארי
במייל infotalkingart@gmail.comאו בטלפון 054-8087082
מחכים לראותכם,
שני ורנר וצוות Talking Art

תכנית המפגשים (נתונה לשינויים קלים)
12.7.19 דור העתיד – בהנחיית יובל סער
סיור בתערוכת הבוגרים של מחלקות העיצוב בשנקר, מבט על הסוגיות הטכנולוגוית והתרבותיות שמעסיקות את דור המעצבים העתידי. בסיור ניפגש עם ראשי המחלקות וסטודנטים בוגרים.
יובל סער מעצב גרפי בהכשרתו, האוצר הראשי של הביאנלה לאומנויות ועיצוב תל אביב ושל שבוע האיור של תל אביב. מלמד בתכנית התואר השני לעיצוב תעשייתי בבצלאל, המייסד והעורך הראשי של מגזין התרבות המקוון פורטפוליו.
26.7.19 אפוקליפסה – בהנחיית שני ורנר
אחד הנושאים הבוערים באמנות העכשווית מתייחס למשבר האקלים והאקולוגיה, ולחשש מעתידו הלא ברור של כדור הארץ. אמנים רבים מגיבים לנושא בשתי דרכים עיקריות – ניסיון הנעה לפעולה והעלאת מודעות, ולעומת זאת – ביטוי של תגובה פסימית למצב. בסיור זה נבקר במקבץ התערוכות במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.
שני ורנר יוזמת ומקימת פרוייקט Talking Art, חוקרת ומבקרת אמנות, מרצה ומדריכת סיורי אמנות מנוסה בארץ ובחו"ל.
9.8.19 מאמינים וכופרים – בהנחיית יונתן אמיר
הקשר של האמנות הישראלית עם הדת מהווה את אחד הפנים המעניינים והמורכבים ביותר ומקבל ביטויים מגוונים בתקופות שונות. בסיור זה נבקר במוזיאון בת ים ונתהה על מקומה וטיבה של הדת באמנות עכשווית בישראל. הביקור יפתח בהרצאה קצרה על היחסים בין אמנות מודרנית לדת בעולם המערבי, ולאחריה יערך סיור מודרך בתערוכה ״המאמינים״ המציגה יצירות שמציעות מנעד פרוע ומסקרן של רגשות דתיים מגוונים.
יונתן אמיר מבקר אמנות ועורך שותף של מגזין האמנות המקוון "ערב רב". מרצה בשנקר ובבית הספר לאמנות "פרדס" הכותב עבודת דוקטורט על זיקות תיאולוגיות באמנות ישראלית.
23.8.19 גברים, גבריות והגמוניה של אמנות – בהנחיית יאיר ברק
בתערוכה "גוף ראשון, יחיד: גברויות באמנות הישראלית" המוצגת במוזיאון אשדוד, מבקשים האוצרים להציג מבט רטרוספקטיבי על אמנות גברית בישראל. כזו שנעשתה על ידי אמנים גברים, וכזו שדנה ובוחנת את הגבריות עצמה. האמן והמרצה יאיר ברק – אשר עבודותיו מוצגות אף הן בתערוכה, מבקש לבחון את השאלות שמהלך זה מציף. זאת, מתוך ניסיון להבין כיצד משתקף הגבר הישראלי באמנות, כיצד מתאפיינת ההגמוניה באמנות הישראלית והאם היא גברית בהכרח, והאם הבחנות מגדריות רלוונטיות עדיין בשיח העכשווי.
יאיר ברק אמן ואוצר, עבודותיו בשדה הצילום והוידאו עוסקות בייצוגים היסטוריים, במונומטאליות ובגבריות. בשנת 2005 הקים את המחלקה לצילום במנשר לאמנות ועמד בראשה. כיום עומד בראש הלימודים המעשיים במחלקה לאמנות במכללת סמינר הקיבוצים ומלמד במכון הטכנולוגי בחולון.

מתוך התערוכה "המאמינים", מראה הצבה, מוזיאון בת ים

ניבי אלרואי, מתוך "תהום מריאנה", מוזיאון הרצליה

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן