fbpx

סופים והתחלות חדשות, המלצות הסופ"ש 14-16.9


תמי בן עמי בצילום של מיכה קירשנר ז"ל

אי אפשר לסיים את השבוע הזה. בלי להתייחס לבשורות הכואבות, עם היוודע מותו של הצלם מיכה קירשנר. קירשנר היה מהצלמים הבולטים שקידמו את תחום הצילום האמנותי בארץ, יחד עם צילום העיתונות והצילום המגזיני שנשאר אולי המזוהה איתו ביותר בסגנונו המיוחד. ניחומים למשפחתו וחבריו, אנחנו ננסה להתנחם במורשת האדירה שהשאיר אחריו בלכתו. יהי זכרו ברוך.
במעבר חד, ננסה למצוא נחמה נוספת באמנות מצוינת. רישומים של האמן והמורה המוערך אוסבלדו רומברג מצאו את דרכם מהסטודיו שלו באי בברזיל לגלריית הדירה של עודד שתיל, אורלי הומל חזרה מלימודים בחו"ל ומציגה תערוכה מקומית מאוד בגלריה קו 16 ונבחרת מכובדת של בוגרי אמנות ועיצוב טריים מציגים בגלריית רחוב חדשה ביפו העתיקה.
ואצלנו עונת הסיורים התחילה במלוא הקיטור, הישארו עד הסוף לפרטים והרשמה לסיור שלנו בתערוכתה המרגשת של לואיז בורז'ואה במוזיאון תל אביב.
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"Brazilian Papers", תערוכת יחיד לאוסבלדו רומברג.
אולי כבר שמתם לב לחיבה שלנו למגמה הנוכחית של אמנים בכירים המציגים בגלריות וחללי תצוגה אלטרנטיביים. בסטייה הזו מהמסלול המובן מאליו מתאפשרים לאמן שחרור ורעננות המביאים לתוצאות מפתיעות ומעניינות וגם הצופה זוכה בחוויה ישירה יותר. רומברג הוא אמן ותיק ומוערך ומורה בעל השפעה על דורות של אמנים בארץ. ראש המחלקה בבצלאל לשעבר, כיום הוא מחלק את זמנו בין ברזיל, פילדלפיה וישראל. בדירה שהפכה לגלריה של עודד שתיל הוא יציג סדרה של רישומים אבסטרקטיים המושפעים מצפייה בנוף במשך חודש של שהות בסטודיו שלו בברזיל.
גלריה, ליברמן 8, תל אביב.
התערוכה תוצג בין התאריכים 14.9-21.10, אין אירוע פתיחה. מומלץ לבדוק את שעות הפתיחה של הבית/גלריה.

"1/3 טון", תערוכת יחיד לאורלי הומל. אוצרת: קרני ברזילי
גלריה קו 16 מאז ומתמיד חרטה על דגלה, לצד הצגת אמנות משובחת, גם התערבות בסביבה וחיבור לנווה אליעזר, השכונה בה היא פועלת. החיבור עם אמנית כמו אורלי הומל בהקשר הזה הוא מתבקש. הומל, עוסקת בעבודותיה במפגש שבין ארכיטקטורה לזהות ובהקשר זה היא משנה את פני הגלריה תוך התייחסות למרקם השכונתי. במקביל לפתיחת התערוכה, במסגרת יוזמה מתוקה ומתבקשת של אוצרת הגלריה החדשה קרני ברזילי, מלווה כל תערוכה בחוברת הפעלה לילדים שנוצרת על ידי אמן או אמנית במטרה להעשיר את חוויית הצפייה ולהנגיש את הגלריה לקהלים חדשים. הפעם עם גאוות יחידה, אלעד רוזן שלנו ישיק חוברת עבודה וצביעה שיצר בהזמנת הגלריה. בואו עם הילדים!
אירוע פתיחה: יום חמישי, 14.9, 20:00, גלריה קו 16, ששת הימים 6, תל אביב. אירוע פייסבוק


אוסבלדו רומברג בגלריה ליברמן 8

"יוצאים לאור", תערוכת בוגרי בתי ספר לאמנות בגלריית רחוב חדשה, אוצרים חגית פלג רותם ויובל סער
בחברה לפיתוח יפו העתיקה החליטו לשבור את החיץ בין אמנות גבוהה וממוסדת לבין הרחוב וליצור גלרייה של קופסאות אור בסמטאות השכונה. כיאה לדבר חדש, תערוכת הפתיחה תורכב מעבודות נבחרות של 60 בוגרים טריים משלל האקדמיות לעיצוב ואמנות בארץ. תערוכות של בוגרים טריים הן סוג של הימור, מטבע הדברים מדובר באמנים בתחילת דרכם אשר החזון האמנותי שלהם עודו בתהליכי גיבוש והתוצאה עלולה להיות בוסרית משהו, מצד שני אנחנו מרוויחים נקודת מבט רעננה וטרייה שיכולה להיות משוחררת מכבליהם של הרגלים המגיעים עם קריירה אמנותית ארוכה. כך או כך אוצרותם של חגית פלג רותם ויובל סער, אשר השקיעו בשבועות האחרונים שעות מחקר רבות לבחירת הסטודנטים, יחד עם אוויר הערב הנעים שהתחיל להתגנב לאזורנו, הופכים את התערוכה הזו לשווה ביקור.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 14.9, 20:30, סמטאות מזל דגים ומזל אריה, יפו העתיקה.  סקירת הפרוייקט באתר פורטפוליו

23.9.17 ביקורה של הגברת הזקנה – סיור בתערוכתה של לואיז בורז'ואה, מוזיאון תל אביב
בשבוע שעבר כתבנו כאן על תערוכתה המרגשת של לואיז בורז'ואה – אחת מהאמניות החשובות ופורצות הדרך של המאה ה-20. במהלך הקריירה הארוכה שלה היא הצליחה ליצור שפת אמנות ייחודית ונוגעת ללב, ויצירתה מתקופות שונות רלוונטית וחשובה גם היום.
הסיור בהדרכת שני ורנר – יוזמת ומקימת Talking Art.
עלות הסיור: 90 ₪. לא כולל מחיר הכניסה למוזיאון שיירכש באופן עצמאי על ידי המשתתפים. כמות המשתתפים בסיור מוגבלת לקבוצה של 20 אורחים.
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים בקישור

שיסתיים השבוע טוב משהתחיל, סוף שבוע נעים לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art


אורלי הומל בגלריה קו 16

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן