fbpx
מיכל נאמן
"שירת ברבורים", תערוכת יחיד של מיכל נאמן, גלריה גורדון תל אביב

ציורים גדולים של נשים מודאגות, המלצות הסופ"ש 20-22.6

הפעם לא התאפקנו וגנבנו את שמה של אחת התערוכות שמופיעה בהמלצות. אנחנו מאוד מצטערים פשוט רצה הגורל ואין שם מתאים מזה לחגיגת הציור הנשי שסידרו לנו אלות הציור השבוע! לא לעתים קרובות מסתדרים הכוכבים בצורה מענגת כל כך, למי שאוהב ומתעניין בציור ישראלי עכשווי ומקורותיו ולמי שיצירה נשית חזקה ובלתי מתפשרת עושה לו ולה טוב על הנשמה. פשוט שבוע מפנק.
בגלריה גורדון מציגה מיכל נאמן תערוכה של עבודות חדשות הבוחנות את מוטיב הברבור; בגלריה גבעון עוד ענקית ציור מקומית – נורית דוד במיני רטרוספקטיבה עם דגש עבודותיה הפיגורטיביות; ובגלריה חנינא התערוכה שנתנה את שמה להמלצות כולן, תערוכה קבוצתית של ציור נשי גדול, עשיר ועם פה גדול. בפינת הבונוס אתם מוזמנים לבקר בסטודיות של אמני ואמניות מתחם "המלטשה" בנווה שאנן.
וגם אנחנו מבחינתנו ממשיכים לפנק עם תכנית קיץ עשירה ומהממת, הפרטים בסוף הרשימה.
שיהיה שבוע גדול מהחיים,
שני ורנר וצוות Talking Art

"שירת ברבורים", תערוכת יחיד של מיכל נאמן
אם יש מלכה אם לאמנות ישראלית בת זמננו, מיכל נאמן ראויה מאוד לתואר הזה. הסגנון המיוחד שלה – שכבות על גבי שכבות של מסקינג טייפ צבוע ומשפטים בעלי משמעויות כפולות – הפך זה מכבר למזוהה איתה, והוא מוכר כבר גם לאנשים שאינם מעורים ממש בעולם האמנות. למען האמת אפשר להגיד שהסגנון הזה הפך לסוג של סמל לאמנות ישראלית מושגית ולצורך להתעמק ולהכיר אותה בכדי להבין אותה. צופים בלתי מיומנים מביטים בתימהון ואולי בפקפוק בעבודות ואילו קהל מנוסה יותר יזהה את המהלך הקונספטואלי וייהנה מריבוי ההקשרים וגם מציור מרשים ומעניין. אנחנו כמובן משוחדים, אבל עבודותיה של נאמן הן דוגמא מצוינת לחשיבות של לדבר אמנות וללמוד אותה. שמה של התערוכה הנוכחית מרמז על אמנית המודעת למעמדה ולשלב בקריירה בו היא נמצאת ויש בו יופי ופואטיקה אך גם ממד מעט אפל ומורבידי – בדיוק כמו עבודותיה של נאמן.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 20.6, 19:30, גלריה גורדון, הזרם 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

"הפיגורטיביות: 1991-2012", תערוכת יחיד של נורית דוד, גלריה גבעון, תל אביב

"הפיגורטיביות: 1991-2012", תערוכת יחיד של נורית דוד
זה די נדיר ומרגש מאוד כשבאותו שבוע נפתחות שתי תערוכות רציניות של שתיים מהאימהות הגדולות של האמנות והציור הישראליים. כמו מיכל נאמן, גם נורית דוד צמחה מתוך תנועת דלות החומר של שנות השבעים ומתוך הפריחה הקונספטואלית של אותה תקופה. עם זאת, בשנות התשעים דוד החלה לעבור לסגנון ציור פיגורטיבי המושפע מהרנסאנס ומלימודיה בלונדון. התערוכה בגלריה גבעון מוגדרת "מיני-רטרוספקטיבה" והיא סוקרת שני עשורים של ציור בהם אולי למראית עין קפצה בין סגנונות ויצרה מהלכים ציוריים סותרים, אך במבט רחב יותר נגלית נאמנות רבה למשפחה ממשית ואמנותית, למקום ולשפה. הציור של נורית דוד הוא עשיר מאוד, ומלא בניואנסים ורפרנסים. התערוכה הזו היא חגיגה אמתית לשוחרי האמנות ובמיוחד הציור הישראלי והסמיכות הזו לתערוכתה של מיכל נאמן היא הזדמנות חינוכית של ממש.
התערוכה פתוחה מיום שישי, 28.6, ללא אירוע פתיחה. גלריה גבעון, גורדון 35, תל אביב.

"ציורים גדולים של נשים מודאגות", תערוכה קבוצתית. אוצרות: רקפת וינר עומר, שירה גפשטיין מושקוביץ
כפי שבטח שמתם לב, יש לנו חולשה לתערוכות עם שמות מצוינים ו"ציורים גדולים של נשים מודאגות" זה שם מעולה. רקפת וינר עומר, רגילה כבר לפרק את מה שהקהל רגיל לחשוב עליו כציור "נשי". הציור הפראי שלה, הרע והגס במתכוון רחוק שנות אור מאיזו עדינות ומינוריות של "נשים קטנות" והוא תובע ומקבל את מקומו גם בעולם של גברים כוחניים. בתערוכה החדשה שאצרה יחד עם שירה גפשטיין אוספות השתיים נבחרת של נשים ציירות שעוסקות כולן בציור גדול, מלא הבעה ודשן, ציור שלא מתבייש בעצמו ולא ייתן שידחקו אותו לפינה. התערוכה היא מעין המשך לתערוכה שאצרה וינר עומר ב-2007, שנקראה "ציורים קטנים של נשים מודאגות" אז דווקא ביקשה לבחון את הנסיגה של אמנים אל אמנות בקנה מידה קטן ומינורי. יותר מעשור אחר כך נראה שהעולם נמצא בסחרור מתמיד ודרמטי מאי פעם והתערוכה כמו מבקשת להדביק את הקצב.
בהשתתפות: אלה אמיתי סדובסקי, טליה ישראלי, מרב סודאי, רקפת וינר עומר, שירה גפשטיין מושקוביץ
אירוע פתיחה: יום חמישי, 20.6, 20:00, גלריה חנינא, שביל המרץ 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

מרב סודאי, מתוך התערוכה "ציורים גדולים של נשים מודאגות", גלריה חנינא, תל אביב

פינת הבונוס: סטודיות פתוחים במתחם המלטשה בנווה שאנן
כמשתמע משמו, מתחם המלטשה בנווה שאנן הוא מלטשת יהלומים לשעבר, זכר לימים עברו ולנווה שאנן אחרת. כיום מאכלסים את הבניין סטודיות של אמנים צעירים שמבקשים גם הם לדמיין אולי נווה שאנן אחרת, כזו של תרבות ואמנות. בסוף השבוע הקרוב אמני המתחם מזמינים את הקהל לבקר בסטודיות שלהם ולהתרשם מהאמנות המתרחשת בין הכספות הריקות. בואו לחפש יהלומים.
בהשתתפות: אילן דותן, יונת סינטרה, גילת אמון, טלי אסא, אלעד דגן, ניב רוזנצוויג, אהרון קרביץ, רואי אבנית, קזואו אישיי, שלומית גולדפינגר, רפי בלבירסקי
שעות פתיחת הסטודיות: יום שישי 21.6, 10:00 – 14:00, יום שבת 22.6, 11:00 – 15:00. המלטשה, לבנדה 43, תל אביב. אירוע פייסבוק

הסיורים הקרובים שלנו
12.7.19 גבוה נמוך – סיור אמנות ותרבות אורבנית בדרום תל אביב בהדרכת לירון אלקולומברה
שכונת קריית המלאכה כבר נקראה בעבר ה"סוהו" של תל אביב. בסיור זה נשלב מכל טוב המציעה השכונה – גלריות, אמנות רחוב ומפגשים עם אמנים.
רכישת כרטיסים בקישור

13.7.19 תיבת נוח – סיור מיוחד בהרצליה בהדרכת שני ורנר
אחד הנושאים הבוערים באמנות העכשווית מתייחס למשבר האקלים והאקולוגיה, ולחשש מעתידו הלא ברור של כדור הארץ. בסיור זה נבקש לבחון תופעה זו, לצד גישה אופטימית יותר ומבט משעשע ורומנטי על בעלי החיים שלצידנו.
נבקר במקבץ התערוכות החדש במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, שם נפגוש את האמנית ניבי אלרואי בתערוכת היחיד שלה. לאחר מכן ניסע יחד לגלריה בסיס, שם נפגוש את האוצרת אירית לוין בתערוכה "חיות".
עלות הסיור כוללת הסעה ברכב פרטי מתל אביב ובחזרה. הסיור אינו כולל דמי כניסה למוזיאון
רכישת כרטיסים בקישור

נפתחה ההרשמה: סובב תל אביב: קורס קיץ אלטרנטיבי
כמיטב המסורת, גם השנה אנו מזמינים אתכם להצטרף לקורס קיצי של סיורי אמנות ועיצוב עכשוויים. סדרה בת ארבעה מפגשים שתוביל אותנו אל אתרי תרבות שונים ותפגיש אותנו עם מיטב אנשי האמנות והעיצוב הפועלים היום.
הזמנו את המנחים האורחים שהשתתפו בתוכנית הסיורים השנתית שלנו וביקשנו מהם לנסח מפגש חדש, שונה מזה שעשו בעבר. התוצאה היא ארבעה סיורים חדשים, רעננים וחד-פעמיים, שנתפרו ביחס לתערוכות מוצגות ואירועי האמנות החולפים של הקיץ הקרוב. בסיורים נעסוק בנושאים בולטים באמנות העכשווית בארץ: אמונה ודת, פוליטיקה, מגדר, אקולוגיה ועוד.
שימו לב: הקורס מיועד לקבוצה של כ-15 משתתפים בלבד. מהרו להזמין
פרטים נוספים בקישור
להרשמה צרו קשר עם יעל בן ארי
במייל infotalkingart@gmail.com או בטלפון 054-8087082

שני ורנר וצוות Talking Art

יאיר ברק, מתוך התערוכה "גוף ראשון, יחיד: גברויות באמנות הישראלית", מוזיאון אשדוד. סובב תל אביב: קורס קיץ אלטרנטיבי

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן