fbpx

שחור לבן. המלצות הסופ"ש 2-4.3.17


מיה מוצ'בסקי פרנס, גלריה חנינא

אני אוהבת שרשימת ההמלצות שלי מצליחה להתאגד סביב נושא אחד, והשבוע – חגיגה כפולה. ראשית, כל ההמלצות קשורות לצבע ולאובדנו, בין אם במישרין או בעקיפין; בגלריה חנינא תפתח תערוכה של שלוש אמניות שעוסקות בתכונותיו השונות של 'לבן', בגלריה אזול יוצגו עבודותיה המונוכרומטיות של חגית קזיניץ, ובגלריה מוסררה בירושלים תפתח תערוכתה של לילי אלמוג שתיעדה את הבתים השרופים בקיבוץ בית אורן ובתוך כך את חותם הפיח על הקירות. הציר השני סביבו מתאגדות ההמלצות הפעם, ואולי לכבוד יום האישה הבינ"ל שיצוין בשבוע הבא (8.3) – כל התערוכות הן של אמניות. בהקשר זה, יש לנו גם מבצע מפרגן במיוחד וחסר תקדים (לנשים בלבד!) בסוף הרשימה.
עריכה ותוכן: שני ורנר

'בעיקר לבן', תערוכה קבוצתית: תמרה ריקמן, מיה מוצ'בסקי פרנס, נעה רז מלמד
כשנושא של תערוכה הוא צבע אחד, זה מעניין. במיוחד כשהצבע הוא כל הצבעים כולם, או אולי אינו צבע כלל. לבן. בטקסט התערוכה התייחסו לדבר כך: "הצבע הלבן: הלבן כמסמן טעון של המופשט, הטהור, והנשגב במודרניזם ולקחיו במישור האוניברסלי, ומאידך כרגישות מקומית שהתפתחה ללבן המלוכלך, הדל, החילוני והפגיע באמנות הישראלית". מבחינתי, אני סקרנית במיוחד לראות את עבודותיה של מיה מוצ'בסקי פרנס, אמנית העוסקת בדרך כלל בקרמיקה. מוצ'בסקי מציעה מגוון יישומים מרתק לחומר הקרמי, המשחק באופן נפלא על המתח בין העדין והאינטימי של סיפורי ילדות לבין הגסות והעצב של העידן העכשווי.
אירוע פתיחה: חמישי, 2.3.17 בשעה 20:00. גלריה חנינא, שביל המפעל 3, תל אביב
אירוע פייסבוק

'שדות אוויר', תערוכת יחיד לחגית קזיניץ. אוצרת: ד"ר אביבית אגם-דאלי
יצא לי לבקר כמה פעמים בסטודיו המרשים של חגית קזיניץ, ובמחשבה שנייה לאור התערוכה, באמת כל העבודות הן בגוונים זהים, ובעיקר חום, אפור, שחור ולבן. קזיניץ היא אמנית מגוונת במיוחד, נדמה שכל מדיום של עשייה הולם אותה. בתערוכה הנוכחית תציג מיצב פיסולי עשוי רצועות פלסטיק מן המוכן, עבודות נייר ועבודת טקסט-וידאו, ובנוסף לכל זה יושק גם הספר "שדות אויר". העבודות כולן, כשם התערוכה, מציגות מקומות לא קיימים, כמו בחלומות או חזיונות – נוף שהוצא מהקשרו.
אירוע פתיחה: חמישי, 2.3.17 בשעה 20:00. גלריה אזול, אבולעפיה 6 (כניסה מרחוב הש"ך), תל אביב
אירוע פייסבוק


חגית קזיניץ, גלריה אזול

'בין הקיים לנעלם', תערוכת יחיד ללילי אלמוג. אוצרת: אילנית קונופני
הצלמת לילי אלמוג עקבה אחר השלכות שרפת הענק בהרי הכרמל (2010). היא חזרה שוב ושוב אל קיבוץ בית אורן וחקרה באמצעות צילום, וידאו ופיסול, קבוצת בתים מתכלים עד לרגע הריסתם הסופי. צילום תיעודי המראה את הבית מבחוץ, ניצב על גבעת ההר, שרוף, מת ונראה כקליפה ריקה של בית שפעם הכיל חיים שלמים; ולצדו צילומי פנים, במבט ראשון נדמה הדימוי למעין ציור מופשט אך אז מתגלה המראה האמתי. העין מבינה שאלה עקבות הפיח שנחתמו על הקירות, משרטטים את חוסרם של הרהיטים שהיו שם בעבר.
אירוע פתיחה: חמישי, 2.3.17 בשעה 19:00. הגלריה החדשה במוסררה. הע"ח 9, מוסררה, ירושלים
אירוע פייסבוק

מבצע חד פעמי לרגל יום האישה הבינ"ל
אפריקה ישראל: משבר זהות – סיור במוזיאון תל אביב, במחיר מיוחד לנשים בלבד
בעידן הגלובלי העכשווי, נדמה כי שפת האמנות הולכת ונהיית דומה לעצמה – גם באזורים רחוקים זה מזה בעולם. יחד עם זאת, זו אינה תופעה חדשה; גם בתקופות מוקדמות יותר נדידת האמנים בעולם הביאה עמה סגנונות וזרמים חדשים לאזורים אחרים. כך המקרה כאן בארץ כאשר בתקופת ראשית המודרניזם הגיעו לארץ ישראל אמנים מאירופה והביאו עמם את האמנות בת זמנם.
בסיור זה נבקר באוסף האמנות הישראלית במוזיאון ובתערוכה המדוברת "בנוגע לאפריקה". נחקור יחד זרמי אמנות מודרנית ועכשווית, ואת השפעת העידן הגלובלי על החברה העכשווית.
הסיור בהדרכת שני ורנר
אורך הסיור כשעתיים וחצי. מחיר הסיור: 70 ₪ (מחיר לפני הנחה 100 ₪). לא כולל דמי הכניסה למוזיאון אשר ישולמו באופן עצמאי. שימו לב, כמותת המשתתפים מוגבלת.
לפרטים נוספים והרשמה בקישור

מאחלת לכולנו סוף שבוע מקסים,
שני


לילי אלמוג, גלריה מוסררה

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן