fbpx

תיבת נוח, המלצות הסופ"ש 12-14.10.17


נעמה קליימן ביריד הפרינטים

השבוע השתעשענו לנו עם הכותרת לרשימה שלנו, ולו רק משום שמרבית התערוכות המומלצות הן תערוכות זוגיות, ויחד עמן – חגיגת אמנות בבית האדום בשכונת שפירא ויריד מכירת פרינטים משגע! כמו בתיבת נוח שוודאי הייתה רועשת למדי, כך גם התערוכות שבחרנו – צבעוניות, רעשניות, מבלבלות, וחגיגיות. דרך מעולה לסיים את תקופת החגים.
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"מייד אין שפירא", יריד יוצרים ומסיבת יום הולדת שנה לבית האדום
זה כבר די ברור ששכונת שפירא בתל אביב הופכת למרכז החדש של אמנות ותרבות (אנחנו כבר זוממים סיור בשכונה ואתם כמובן תהיו הראשונים לדעת). כבר עברה שנה מאז הוקם הבית האדום כמתחם אמנות קהילתי רב תחומי, ובו סטודיות לאמנות וחלל הרצאות והופעות – אשר מתפקד למעשה כמרכז התרבותי של השכונה. האמן אורן פישר שהקים את הבית האדום, מבין היטב את הקשר עם הקהילה, ואת חשיבותו של מרכז שכזה, וכיאה לכך ייחגג יום ההולדת בפסטיבל של אמנות, יצירה והופעות של אמנים ויוצרים תושבי השכונה בלבד.
אירוע פתיחה: יום שישי, 13.10, 11:00-18:00, הבית האדום, ישראל מסלנט 39, תל אביב. אירוע פייסבוק

"ספינת השוטים", תערוכה זוגית לצבי טולקובסקי ודביר כהן-קידר
צבי טולקובסקי הוא סוג של אולד מאסטר מקומי, אמן ותיק (כבר בן 83 שיהיה בריא) עם כוח יצירה של אמן צעיר, ראש המחלקה לאמנות בבצלאל לשעבר ומקור השראה לדורות של אמנים. הסגנון הקולאז'י והקומיקסי שלו מתחבר ללא מאמץ עם הנעשה היום בחזית עולם האמנות. לצדו של המאסטר יוצגו עבודותיו של האמן הצעיר דביר כהן-קידר אשר עוסקות במובן מסוים בתכנים דומים. האפל, הגרוטסקי, המקברי והגס, כולם יקבלו ביטוי בתערוכה צבעונית זו, וכשמה כן היא, עוסקת בכל המנודה והמודר מהחברה, על ספינת השוטים.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 12.10, 20:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק


ונילה רויאל בגלריה החנות

תערוכה זוגית לבועז ברקני וניר הראל
בין עבודותיהם של בועז ברקני וניר הראל אין לכאורה הרבה מן המשותף, ברקני עם מופשט לירי אקספרסיבי וחושני והראל עם עבודות גרפיות קונספטואליות הנראות לעתים כמעין צעצועים אפלים למבוגרים. יחד עם זאת, שניהם אמנים צעירים שלמרות ההצלחה וההכרה לה זכו בשלב די מוקדם של הקריירה ממשיכים בקו מאוד אישי ובלתי מתפשר – בלי ניסיון להתחנף לאף אחד. בסטודיו האמן האורח שבסדנאות תפתח במקביל תערוכת היחיד לעדי ארגוב "רגליים במים" באוצרותו של איתן בוגנים.
אירוע פתיחה: יום שבת, 14.10, 20:00, סדנאות האמנים, קלישר 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

"לאקי צ'ארם", תערוכה זוגית לונילה רויאל ואביב גרינברג. אוצרת: טלי קיים
סדרת התערוכות החדשה של גלריה החנות, מתמקדת בצמדי אמנים שלא עבדו יחד בעבר ומשתפים פעולה לראשונה. הפעם האמנית ליאורה קפלן הלוא היא "ונילה רויאל" ובוגר שנקר הצעיר אביב גרינברג. סמלים דתיים, קמעות וחפצי פולחן הנם חומר הגלם לעבודתם המשותפת, והם יצרו אוביקטים היברידיים שאינם מבחינים בין המסורות השונות. העבודות בגלריה מוצגות למעשה בחלון הראווה, אשר פונה לרחוב העלייה, אף הוא מוקד לבני לאומים ותרבויות שונות – עובדה אשר הופכת את התערוכה לטעונה ומסקרנת עוד יותר.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 12.10, 20:00, גלריה החנות, העלייה 31, תל אביב. אירוע פייסבוק

ועוד המלצה קטנה לסיום חגיגי במיוחד
זוהי שנתו השנייה של יריד הפרינטים של "רע-בית מלאכה לצילום", ללא ספק מעבדת הפוטו-פרינט והמסגור הטובה ביותר שפועלת כיום בארץ. ביריד יימכרו הדפסות בגדלים שונים של מיטב האמנים והצלמים והכל בטווח מחירים בין 400-2000 ₪. שווה!
היריד יתקיים בתאריכים 11-13.10.17 בימים רביעי-שישי בסדנת המסגור, המנוע 14 תל אביב. אירוע פייסבוק
מאחלים לכולכם חג שמח והמשך חופש נעים,
שני ורנר וצוות Talking Art


צבי טולקובסקי בגלריה אלפרד

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן