fbpx
"ברירת מחדל", תערוכת יחיד של יואב וינפלד, הלובי מקום לאמנות, תל אביב

שמחות קטנות. המלצות הסופ"ש 21-23.5.20

תמונה ראשית: "ברירת מחדל", תערוכת יחיד של יואב וינפלד, הלובי מקום לאמנות, תל אביב

זוהי תקופה של הסתגלות מחדש, קשה לדבר על שגרה כשכל כך הרבה השתנה. כולנו מתרגלים לחיים קצת שונים לאור הקלות התנועה והפעילות ובצל מגבלות חדשות על חיי היום יום. עולם האמנות מתחיל לצאת מהתרדמה שנכפתה עליו ותיבת הדואר שלנו מתחילה אט אט להתמלא מחדש בהזמנות משמחות לתערוכות והמשמח מכול – גם אנחנו חזרנו לסייר! בשבועיים האחרונים התחלנו לפגוש את קבוצות התוכנית השנתית שלנו, בסוף החודש נצא לסיור פתוח אליו אתם מוזמנים מאוד להצטרף ויש לנו גם סיור לצפון ברוח הבוטיקית והמפנקת שאנחנו אוהבים כל כך.

משמח גם להתניע מחדש את מדור ההמלצות שלנו, התגעגענו. בתחילה יפורסם המדור בתדירות מצומצמת יותר, אך אנחנו מקווים שלא יחלוף זמן רב ותיבת הדואר שלנו תחזור להתפקע מהזמנות ואנחנו נוכל לחזור לשבור את הראש באיזו תערוכות לבחור להמליץ לכם. בעקבות הסגר והמגבלות איבדו תערוכות רבות את מומנטום הפתיחה שלהן או שלא התקיימה להן פתיחה בכלל ואנחנו נחרוג כאן ממנהגנו בתקופה הקרובה ונמליץ גם על תערוכות רצות ולא רק כאלה הנפתחות בזמן הקרוב.
חשוב לזכור שמגבלות משרד הבריאות על התכנסות הופכות את אירועי הפתיחה המסורתיים לבלתי אפשריים כרגע לכן כל גלריה בחרה בדרך שונה לפתוח תערוכה ולשמור על בריאות הקהל – חלק מהגלריות מבקשות מהקהל להרשם לשעה מסוימת בהם יגיעו לפתיחה, חלק פרסו את הפתיחה על פני כמה ימים בכדי למנוע התקהלות וחלקן ויתרו בינתיים על פתיחות. רצוי לשים לב לגלריה הספציפית אליה תרצו ללכת ולדרך ההתמודדות שלה עם המצב.

שמרו על עצמכם שם בחוץ, המשיכו לצרוך אמנות תוך אחריות ועירנות לכללי הבטיחות ומקווים להתראות בקרוב.
שני ורנר וצוות Talking Art

אליעזר זוננשיין, מתוך התערוכה "ימי פרא", גלריה מינוס 1, תל אביב

"ברירת מחדל", תערוכת יחיד של יואב וינפלד. אוצרת: אורית מור
על פניו, עבודותיו של יואב וינפלד הן הכי רחוקות שאפשר ממה שנקרא "ציור פעולה" (Action Painting), הרישומים שלו הם צנועים יחסית בגודלם, עם מרחב רב של דף לבן ומציגים סצנות ואובייקטים בנאליים. עם זאת וינפלד מטעין את עבודתו בפוטנציאל של פעולה והפוטנציאל הזה ממלא את עבודותיו במתח ועניין – פטיש על סף דפיקה על מסמר, גבר מרים את ידו להגן על פניו ומטחנת בשר בפעולה, אפילו מטף כיבוי האש מרמז על איזו להבה גדולה שיש להיאבק בה. כך תערוכת רישומים קרירים ושקטים הופכת לחלל אקטיבי ומלא התרחשות. לצד הרישומים יציג וינפלד גם מיצבי וידאו העובדים גם הם בצורה דומה של הטענת הפעולה הבנאלית במשקל ומשמעות.
איפה ומתי: יום חמישי 21.5, 20:00 ויום שישי, 22.5, 11:00-14:00. הלובי, ארלוזורוב 6, תל אביב אירוע פייסבוק

"קשה עכשיו, הקלה אחר כך", תערוכת יחיד של אולגה קונדינה. אוצרת: מיה פרנקל טנא
אולגה קונדינה היא אולי הציירת עזת המבע ביותר מבין חברותיה לקבוצת "הברביזון החדש". כמו שאר חברות הקבוצה, גם הציור של קונדינה מבקש לצייר מציאות ישירה ומיידית של החיים הסובבים את הציירת. אך במקרה של קונדינה, בחירת הצבעים, הקומפוזיציה והנושאים גורמים לציורים שלה להראות פעמים רבות כמו סצינות סוריאליסטיות של מדע בדיוני, או ציור פוטוריסטי. שם התערוכה לקוח מהסלוגן של הרכבת הקלה בתל אביב, שהעבודות לקראתה מהוות בשנים האחרונות גורם של הפרעה, הרס הישן ותקווה עמומה לעתיד. עבודותיה של קונדינה מבקשות לתפוס את המצב הדינאמי הזה בו נמצאת העיר – כל עיר, ואת חללי המעבר בין הערים השונות המרכיבות את חייה.
אירוע פתיחה: יום שישי, 22.5, 11:00-14:00 גלריה רוזנפלד, שביל המפעל 1, תל אביב. בהתאם להוראות משרד הבריאות יש להירשם במייל של הגלריה או דרך האירוע בפייסבוק לחלונות הזמנים השונים בכדי להימנע מהתקהלות בגלריה ובמבואה. אירוע פייסבוק

סוף שבוע אחרון לתערוכה "ימי פרא" ולפעילות הגלריה "מינוס 1". אוצרת: טל יחס
הצטערנו לשמוע על הפסקת פעולתה המיועדת של גלריה מינוס 1. כמי שחולשת על אוסף האמנות של עיתון "הארץ" שהוא אחד מאוספי האמנות החשובים במקומותינו, התערוכות בגלריה היו תמיד רחבות יריעה, מושקעות ונשענות על מחקר היסטורי מעמיק. אנחנו לא יודעים אם מדובר בנזקי הקורונה או בהחלטה אסטרטגית להמשיך הלאה, אין ספק שהיא תחסר לנו בסיבובים שלנו באיזור קריית המלאכה. התערוכה האחרונה עוסקת בעניין של האמנות הישראלית, במיוחד מסוף שנות ה90 ותחילת שנות ה2000 ביצוגים של נעורים ותרבות צעירה – עם כל הפראיות והתשוקה הגלומים בהם. שווה להגיע להיפרד מחלל האמנות המשמעותי הזה ולקוות שתמצא דרך להמשיך להנגיש את האוסף החשוב הזה לקהל הרחב.
איפה ומתי: שעות פעילות הגלריה: יום חמישי 12:00-18:00 ובשישי-שבת 10:00-14:00, גלריה מינוס 1, שוקן 18, תל אביב

הסיורים הקרובים שלנו
כמה מלים לגבי בטיחות והיגיינה בסיורים שלנו בזמן הקרוב.
ראשית, אנו מגבילים את כמות המשתתפים לקבוצות קטנות בהתאם להוראות משרד הבריאות.
בנוסף אנו מקפידים על חבישת מסיכות ומשתמשים במערכות שמע המאפשרות ריחוק יחסי בין המשתתפים בסיורים.
חשוב לנו לשמור עלינו ועליכם, תמיד.

30.5.20 ציור-צילום-ציור. בהדרכת שני ורנר
היחסים בין הצילום והציור תמיד היו אמביוולנטיים; הצילום חיקה את הציור, התחרה בו והפריע לו, והציור בתמורה הגיב אף הוא למדיום המתחקה אחריו. בתקופה העכשווית, כאשר הצילום הוא נחלת הכלל ואף מהווה מוטיב מרכזי בעולם האמנות, הוא מערער את מעמדו של הציור עד כדי הספק אם יש לו עוד מקום בעולמנו. האם הציור מת?
בסיור הקרוב נבקר אצל שלושה אמנים אשר מגיבים לשאלות האלו, כל אחד בתחומו.
עלות הסיור 100 ₪. פרטים נוספים ורכישת כרטיסים בקישור

25-26.6 נופשון צפון SAVE THE DATE
סדרת סיורי ה- VIP שלנו הובילה אותנו בעקבות אירועי האמנות העכשווית החשובים באירופה. כעת, כאתנחתא בין הנסיעות הבינ"ל אנו יוצאים יחד לנופשון אביבי בצפון הארץ. יחד נצא לסיור בן יומיים אל אתרי האמנות המיוחדים והמעניינים הפועלים באזור, נראה את התערוכות הבולטות, נבקר במרכזי אמנות ותיקים ואלטרנטיביים, נבקר בסדנאות האמנים ונפגוש את אנשי המקצוע – האוצרים, היזמים וכמובן האמנים, וכל זאת בשביל להישאר עם היד על הדופק לגבי הנעשה באמנות העכשווית בארץ על כל גווניה.
בנוסף, נישן במלון בוטיק מפנק, נהנה מארוחת ערב משותפת (בבית פרטי ועל פי הנחיות משרד הבריאות) – בקיצור חגיגה!
לפרטים נוספים נא לפנות ליעל בן ארי infotalkingart@gmail.com


"קשה עכשיו, הקלה אחר כך", תערוכת יחיד של אולגה קונדינה, גלריה רוזנפלד תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן