fbpx

דלות ושפע – המלצות הסופ"ש 5-7.5.16


טליה הופמן, פרט מתוך וידאו. בתערוכה "נקודת מגוז"

כנראה שכולם קצת מותשים מחודש אפריל ומפסח, וגם בגלל אירועי יום השואה, סוף השבוע הקרוב לא שופע באירועים. בכל זאת יהיו לנו שתי תערוכות חדשות שנפתחות, ודי הרבה הזדמנויות לסיורים ושיחי גלריה מעניינים. הנה כמה המלצות על מה כדאי לעשות בתל אביב ובסביבתה

תערוכות חדשות
"קיר נושא", תערוכת יחיד למיכל טוביאס. אוצרת: שלומית ברויר
בית הספר החדש לאמנות "בסיס" משקיע הרבה מאוד מאמצים במיתוגו ובתוך כך מציג תערוכות טובות, וגם מפתח מגזין אינטרנטי שמתחיל להסתמן כמעניין.
תערוכתה של מיכל טוביאס מתחקה אחרי תערוכות אחרות. היא מצלמת קירות שנחשפו אחרי פירוק תערוכות שנערכו במוזיאונים וגלריות. את טווח הזמן הקצר שבין נוכחות מוחשית של תערוכה לבין היעלמות העקבות שהותירה זו, משהה טוביאס לרגע, ויוצרת תיעוד באופן המעורר דיון במושגי זמן, מרחב וחלל.
אירוע פתיחה: שישי, 6.5.16 בשעה 12:00. גלריה בסיס, בית ספר בסיס לאמנות ותרבות, רחוב המדע 14, אזור התעשייה, הרצליה פיתוח. שימו לב לשעות הפתיחה של הגלריה באתר
אירוע פייסבוק

"גוף עבודה", תערוכת תחריט קבוצתית. אוצרת: גלית ראוכוורגר
רוב התערוכות הקבוצתיות מכנסות יחד אמנים שונים תחת תמה מאחדת שהאוצר/ת מנסחים. נדירים המקרים שהדבר המאחד את הדברים הוא הטכניקה בה נעשו. זה לא מפתיע, די קשה "לתרץ" תערוכה כזו, והקריאה בה נשארת בתחום המדיומלי, ולכן אולי עושה עוול ליצירה. בכל זאת, ניתן ללמוד בתערוכות מסוג זה על גישות שונות למדיום אחד, ולשימושים שונים שניתן לעשות בו. גם בתערוכה "גוף עבודה" מובטחת לנו חוויה מסוג זה.
אירוע פתיחה: שבת, 7.5.16 בשעה 20:00. מקום לאמנות בקריית המלאכה, שביל המרץ 6, תל אביב
אירוע פייסבוק


מיכל טוביאס, קיר נושא (אחרי אנרי סאלה, בלי שמות, בלי כותרות, ביתן הלנה רובינשטיין), 2015

שיחי גלריה
רענן חרל"פ ויוני גולד בתערוכה "הילדים רוצים קומוניזם", מוזיאון בת ים

כבר המלצנו על התערוכה הזו בעבר כאן, והפעם שניים מהאמנים המציגים נפגשים בכדי לשוחח על העבודות שלהם, העוסקות במרחב ציבורי, וגורמי כוח המעצבים אותו.
שישי, 6.5.16 בשעה 12:00. מובי-מוזיאוני בת ים, סטרומה 6, בת ים

מפגש עם האוצרת אור תשובה בתערוכה "נקודת מגוז: נרטיבים מכוננים במזרח התיכון ובתת-היבשת ההודית"
נקודת המוצא של התערוכה היא מספר אירועים מקבילים שהתרחשו במזרח התיכון ובתת-יבשת ההודית בשנים 1948-1947 ובמרכזם סיום השלטון הבריטי. תערוכה קבוצתית של אמנים ישראלים, פלשתינים, הודים ופקיסטנים.
שבת, 7.5.16 בשעה 12:00. ארטפורט, בן צבי 55, תל אביב
אירוע פייסבוק

סיורים מודרכים
פרויקט "הליכות ג'יין" 5-7.5.16

בסוף השבוע הקרוב ייערך האירוע המקסים הזה שמתקיים מדי שנה בעשור האחרון בעשרות ערים ברחבי העולם ובישראל זו השנה השלישית. האירוע הוא לזכרה של ג'יין ג'ייקובס שהייתה חוקרת ערים אמריקנית. במהלך סוף השבוע מציעים אנשים מרקעים שונים לסייר יחד ולהכיר באופן מחודש את העיר. כל הסיורים נעשים בהתנדבות וללא תשלום.
השנה גם אני מציעה סיור במסגרת "הליכות ג'יין", בשיתוף פעולה עם חברי הטוב – האדריכל נדב מדנס. אנו נשוטט בעקבות האדריכלות והאמנות באזור ככר האתרים המרתקת.
עוד על הליכות ג'יין (יש שפע עצום ומיוחד)
עוד על הסיור שלנו, שבת 7.5.16 בשעה 16:00. צריך להירשם מראש.

7.5.16 פריחה בקריית המלאכה – סיור גלריות
שבת, 11:00-13:00
זו תקופה מעולה באזור קריית המלאכה בדרום תל אביב, שפשוט מוצפת כעת בתערוכות מצוינות. מתערוכת הפיסול החגיגית של ורד אהרונוביץ', לצילומים המצמררים של מירי מור, לציור ילדותי אך כואב של זמיר שץ, תערוכת קרמיקה נוסטלגית ועוד.
עוד על התערוכות
הסיור בהדרכת שני ורנר
מחיר הסיור 100 ₪
להרשמה

20.5.16 סיור אמנות בתחנה המרכזית החדשה
מי עוד לא היה בסיור המאלף הזה?
הזדמנות נוספת להכיר את סצנת האמנות הרוחשת באחד המקומות ההזויים בתל אביב. שילוב מרגש של היסטוריה עירונית, אדריכלות, תאטרון ואמנות פלסטית.
הסיור בהדרכת שני ורנר
מחיר הסיור 100 ₪
להרשמה


אמנות רחוב באזור כיכר אתרים. סיור במסגרת "הליכות ג'יין"

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן