fbpx

הדברים שליד. המלצות הסופ"ש 26-28.1.17


משה גרשוני 1936-2017

סוף השבוע הקרוב לוקח אותנו ממחוזות אינטימיים למרחבים ציבוריים וחוזר חלילה. אירוע מכירת ספרי אמן שיתקיים בין חמישי לשבת מזמין אתכם להציץ לתהליכי היצירה, לעבודות הנלוות לפרויקטים הגדולים. תערוכתה החדשה של כרמלה וייס היא תוצר של מסע אינטואיטיבי הנובע מתוך הזיכרון הקולקטיבי הויזואלי והתיאולוגי. במוזיאון תל אביב תפתח תערוכה חדשה החוצה את גבולות התצוגה הקונבנציונליים ומציעה אסופת אירועי סאונד שעניינם הוא הקול האנושי. לבסוף, כמה מלים על משה גרשוני שהלך לעולמו השבוע.
עריכה ותוכן: שני ורנר

"עורב לבן" תערוכת יחיד לכרמלה וייס
עבר זמן רב מדי מאז תערוכת היחיד הקודמת של כרמלה וייס שהוצגה במשכנה הקודם של גלריה P8. בתערוכה ההיא הצליחה וייס ליצור כמו עולם-בועה עם רמיזות קדמוניות שהעלו שאלות על יצרים קמאיים ועל תנודות אנושיות בעידן העכשווי. בתערוכה החדשה שלה, חוזרת וייס לעיסוק בקולקטיב והפעם היא פונה לדת ולאמנות עצמה. סדרת העבודות החדשות מתבססות על איורי התנ"ך של גוסטב דורה עליהם היא מציירת, מעתיקה חותכת ומדפיסה שוב.
אירוע פתיחה: חמישי, 26.1.17 בשעה 20:00. גלריה P8, רח' הפטיש 1, תל אביב
שעות פעילות הגלריה: רביעי 19:00-16:00, חמישי 20:00-16:00, שישי – שבת 14:00-11:00
אירוע פייסבוק

"שרים בכיכר", תערוכת יחיד לנועם ענבר. אוצרת: רותי דירקטור
כיף לראות שמוזיאון תל אביב מתחיל להתנסות בדברים חדשים. לחרוג מהגדרות האמנות ומאופני תצוגה מיושנים, ובכך למעשה להתאים את עצמו לנעשה בעולם ולתת אלטרנטיבה צעירה יותר וניסיונית למוזיאון ישראל השמרני. תערוכתו של נועם ענבר היא דוגמה טובה לכך, והיא בעצם מחזור אירועים "שיתקיים בתדירות לא סדירה אך בהחלט קבועה מראש" (רותי דירקטור) בהם הקול האנושי יהפוך למרכז ההתרחשות באופנים שונים ובחללים שונים ברחבי המוזיאון (עד יולי 2017)
באירוע הפתיחה תופיע מקהלת גיא בן הינום. חמישי 26.1.17 בשעה 19:00. מוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27, תל אביב
אירוע פייסבוק

יריד ספרי אמן בארטפורט תל אביב. מארגנות ואוצרות: ורדית גרוס וכרמית גלילי
אם באלטרנטיבות עסקינן, שווה גם לקפוץ לביקור ביריד ספרי האמן של ארטפורט המתקיים מדי שנה מאז 2015. מדוע אלטרנטיבות? משום שספרי אמן הם לא קטלוגים רגילים – הם יצירה בפני עצמה. אלה ספרים המופקים בכמויות קטנות, לפעמים מדובר אפילו ביצירה חד פעמית (כמו למשל מחברות הרישומים המופלאות של מרב קמל, אשר יוצעו למכירה ביריד). לצד אלה יוצגו גם ספרי אמן נדירים בחדר "הכפפות הלבנות", יתקיימו מיצגים ומופעים ופעילויות לכל המשפחה. היריד מתקיים ללא מטרת רווח ופתוח לציבור הרחב ללא תשלום, כל ההכנסות ממכירות הספרים מועברות לאמנים המשתתפים.
חמישי עד שבת 26-28.1.2017. אירוע פתיחה: חמישי 26.1.17 החל מהשעה 18:00. מתחם ארטפורט, דרך בן צבי 55, תל אביב
פרטים נוספים באתר ארטפורט, אירוע פייסבוק

השבוע הלך לעולמו האמן משה גרשוני. הספדים רבים נכתבו לאחר מותו ובהם נוסחה שוב חשיבותו כאמן בשדה הישראלי. בעיני רבים נתפס גרשוני כדמות אב: אב לאמנות הישראלית, דמות מעוררת השראה, ואכן רבות המחוות שנעשו ליצירתו. גם בשבילי, הוא נתפס כך ובעיקר כאביו הנעלם של האמן אורי גרשוני אשר הפך דווקא לנוכח מאוד בעבודותיו מהשנים האחרונות. דמותו של גרשוני האב הופיעה גם בציוריו של ארם בנו, כדמות מנוכרת וסגורה ובה בעת מעוררת חמלה ורצון להתקרב. לבי עם המשפחה באובדן זה.

מאחלת לכולנו סוף שבוע נעים ושקט
שני.

 

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן