fbpx
רועי ויקטוריה חפץ וזוהר מלינק
"גוף שלישי", תערוכה משותפת לרועי ויקטוריה חפץ וזוהר מלינק, בית האמנים תל אביב

המשך, גבול לפניך, המלצות הסופ"ש 3-5.1

בהמלצות הראשונות של 2019 אנחנו מביאים לכם תערוכות שהאמנים והאמניות בהם מבקשים לבקוע גבולות מטאפוריים, גופניים ומדיניים ולקחת את אמנותם, ואותנו, צעד אחד קדימה, או פנימה. אם ככה מתחילה השנה החדשה – בטוח שיהיה מעניין!
בבית האמנים בתל אביב מציגה רועי ויקטוריה חפץ תערוכה העוסקת במגדר, גופניות וטרנספורמציה; בגלריה זומר חוצה מיכל הלפמן גבולות ממשיים ומטאפוריים ושולחת את עבודתה אל מעבר לקווי האויב; ובגלריה P8 מחליף עדי שמעוני את אלוהי הצילום – האור – בחום בסדרת צילומים החודרים את פני השטח אל מה שמעבר לו.
מאחלים לכולנו סופ"ש של גבולות מתמסמסים, ושנה עמוסה באמנות משובחת
שני ורנר וצוות Talking Art

"גוף שלישי", תערוכה משותפת לרועי ויקטוריה חפץ וזוהר מלינק  עזרא. אוצרת: אורלי הופמן
לפני כשבועיים שיבחנו את ועדת פרס רפפורט על בחירתם הלא מובנת מאליה בגיל יפמן העוסק בנושאים שנויים במחלוקת בעבודתו. על אחת כמה וכמה מגיע לשבח את וועדת פרס רוזנבלט על בחירתם להעניק את הפרס לאמנית רועי ויקטוריה חפץ. שינוי וטרנספורמציה עומדים במרכז יצירתה של חפץ כשבבסיסם טרנספורמציה גופנית ומגדרית. המבט של חפץ על מגדר ומיניות בעבודתה ובחייה אינו בינארי וכנרמז משמה של התערוכה היא מבקשת לסקור ולהציע אפשרות שלישית מעבר לגברי והנשי. יותר מכך, בציוריה האקספרסיביים וגדולי הממדים היא מבקשת לבחון מה עובר על הגוף הטרנסג'נדרי עם חלוף הזמן בעולם המקדש את הנעורים ושלמות הגוף. במסגרת התערוכה היא משתפת פעולה עם הקולנוען זוהר מלינק ומרחיבה את שדה הפעולה שלה למדיום הווידאו בכדי לפרק את מערכות הגוף הסבוכות שבין גוף, מגדר, מין ורוח. רדיקלי ומרתק.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 3.1, 20:00, בית האמנים, אלחריזי 9, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שעת הזהב", תערוכת יחיד לעדי שמעוני, גלריה P8, תל אביב

"היסטוריה: 1+1 עד גמר המלאי" תערוכת יחיד למיכל הלפמן
מיכל הלפמן עוסקת בשנים האחרונות בעבודתה בגבול שבין האסתטי והפוליטי. כרקדנית ומעצבת תפאורות לשעבר, היא תמיד מביאה חוש גבוה מאוד לסטייל ויופי לעבודותיה. אבל חושיה האמנותיים החדים מבקשים לגעת בנקודות העמוקות והמשמעותיות ביותר. בתערוכתה החדשה יצרה הלפמן שיתוף פעולה יוצא דופן וחוצה גבולות באופן המילולי ביותר. התערוכה מבוססת על סדרת שיחות ומפגשים שניהלה הלפמן עם גל לוסקי, מנהלת הארגון ההומניטרי יוצא הדופן Israeli Flying Aid (IFA), אשר במהלך המלחמה בסוריה סיפק סיוע הומניטרי באופן מחתרתי לאזרחים שנקלעו לקו האש. הפעולה הזו של ארגון ישראלי בלב שטח עוין ובעזרה למי שנחשבו במשך שנים כאויב, סיפקה להלפמן השראה לשיתוף פעולה. כשהכניס הארגון מדפסות תלת ממדיות לשטח סוריה במטרה להדפיס בעזרתן איברים תותבים לפצועים, סיפקה הלפמן קובץ שיודפס במסגרת קורס ההכנה למהנדסים בשטח. האובייקט – קוביות משחק עליהן חרוטות המילים we will not forgive, we will not forget, יוצרות מיד חיבור לאתוס המקומי והיהודי ומחברות אותו לסוג של גורל איזורי משותף. העבודה של הלפמן פועלת על התפר בין עיצוב, אמנות ואקטיביזם פוליטי חוצה גבולות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 3.1, 19:30, גלריה זומר, רוטשילד 13, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שעת הזהב", תערוכת יחיד לעדי שמעוני. אוצר: אורי גרשוני
צלמים הם אנשים שהאור שולט בחייהם ומוכנים לעשות הרבה בכדי להשיג את תנאי התאורה המתאימים. שינוי קל שבקלים בגוון האור יכול לעשות את ההבדל בין צילום מוצלח לצילום כושל. "שעת הזהב" הוא מונח המתייחס לשעה שלפני השקיעה בה זווית השמש יוצרת אור מיוחד ואידאלי לצילום ועל כן יש לה משמעות מיוחדת בלבם של צלמים.
במהלך של היפוך, מחליף עדי שמעוני בתערוכתו החדשה בין אור לחום ומשתמש במצלמות תרמיות בכדי ליצור את עבודותיו. במקום מרדף אחר אור רודף שמעוני אחרי החום. הצילומים שנוצרים מציגים סצנות שכמו נלקחו מסרט מדע בדיוני אך למעשה הם מכילים נושאים יומיומיים ביותר. הצילום של שמעוני מתקדם מעבר לפני השטח שבהם עוצר הצילום המסורתי ונכנס לעומקם של הדברים. יצא לנו לאחרונה לסקור פה תערוכות של צלמים המנסים לייצר שינוי במדיום הצילומי הרווי ועדי שמעוני בהחלט מצטרף למגמה המסקרנת הזו.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 3.1, 20:00, גלריה P8, הפטיש 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"היסטוריה: 1+1 עד גמר המלאי" תערוכת יחיד למיכל הלפמן, גלריה זומר, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן