fbpx

סיור חדש! אמנות באוניברסיטת תל אביב – 29.1.16

היום ערכתי סיור הכנה לקראת הסיור החדש שלנו ברחבי אוניברסיטת תל אביב, ויש לי תחושה שזה הולך להיות אחד הסיורים המיוחדים שהיו לנו בזמן האחרון.
הקמפוס של האוניברסיטה משופע בבניינים בסגנונות שונים שמספרים במובן מסוים את סיפורה של האדריכלות בארץ – ממודרניזם ברוטליסטי ועד בנייה חדשנית ומשוכללת, ובנייה רגשנית ומונומנטלית המתגלמת בבית הכנסת היפהפה שבמתחם.
מעבר לכך, בשבילים, במדשאות וכניסות הבניינים פזורים עשרות פסלים בגדלים, סגנונות ונושאים שונים. לפיסול במרחב הציבורי אופי שונה מאשר כשהוא מוצב בחלל מוזיאלי או בגלריה. המפגש עם הקהל מיידי יותר ונטול קונטקסט מוגדר, וכמובן שגם תנאי הסביבה יוצרים דיאלוג מרתק עם היצירות.
מעניין לעקוב אחר תהליך האוצרות בבחירת הפסלים ובמיוחד בשל אופיים המגוון.

מעבר לכל רצה הגורל ובימים אלה מוצגות באוניברסיטה שלוש תערוכות מרתקות במיוחד בהן נבקר:
בגלריה האוניברסיטאית נצפה בתערוכות
"אנשים, עבודות מאוסף יגאל אהובי לאמנות", אוצר: מתן דאובה. תערוכה החוקרת את הופעת הפורטרט באמנות המודרנית והעכשווית, ומציגה עבודות במדיומים שונים ובעיקר של צלמי מופת כגון ריצ'רד אבדון ודיאן ארבוז.
"1980" אוצר: עירן דורפמן. תערוכה המציגה פרוייקטים של שלושה אמנים ישראלים צעירים: אסף גרובר, עידו מיכאלי, אלהם רוקני. כולם מגיבים לשנת הלידה שלהם 1980.
בגלריה של בית התפוצות נבקר בתערוכת היחיד של אליהו אריק בוקובזה "United Colors of Judaica". אוצרת ד"ר סמדר שפי. התערוכה משלבת את ציוריו של בוקובזה עם חפצי יודאיקה עתיקים.

נותרו מקומות ספורים בלבד לסיור המקסים הזה,
מחיר הסיור 100 ₪ (כולל ביקור בתערוכה של בוקובזה בבית התפוצות)
להרשמה צרו קשר
מחכה לראותכם,
שני.

סיור אמנות בקמפוס אוניברסיטת תל אביב

סיור אמנות בקמפוס אוניברסיטת תל אביב

 

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן