fbpx

שומרים על הגחלת – המלצות הסופ"ש 20-22.10.16


עידו בירן, Urban Mosaics, רביעיית פלורנטין

ראשית, אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו בכדי להיפרד ממבקרת האמנות גליה יהב אשר הלכה לעולמה בתחילת השבוע. יהב הייתה דמות שנויה במחלוקת. הביקורות הקשוחות שכתבה הצליחו לטלטל לא מעט אנשים, בקרב קהילת האמנות ובכלל. עם זאת, היא הייתה מבקרת האמנות הבולטת, ולמרבה הצער גם היחידה בעלת טור קבוע ויציב בעיתון ארצי. קולה הייחודי, המלומד והלא מתפשר יחסר כל כך. מהיכרותי הקצרה עם גליה, גיליתי אישה שהייתה מלאת תשוקה לעולם האמנות, היא ראתה את כל התערוכות, הכירה את כל האמנים, ידה הייתה בכל. על אף כי לא תמיד הסכמתי עם דבריה, היא היוותה עבורי השראה גדולה.
ובנימה עצובה זו, צריך לשמור על הגחלת, לא לתת לביקורת האמנות המעטה בארץ להיעלם, ולהמשיך לעסוק במלאכה, לראות אמנות, לדבר עליה ולחגוג אותה. להלן כמה המלצות לסוף השבוע הקרוב.

עריכה ותוכן: שני ורנר

לא חדש רק שונה (זמן חדש לא משנה), תערוכת יחיד למייגן וויטמארש. אוצרת: לאה אביר
תערוכת יחיד ראשונה בארץ לאמנית האמריקנית שהתפרסמה בעיקר בשל עבודות הטקסטיל שלה, בין היתר כאשר רקמה מחדש כריכות מומצאות של כתבי עת חשובים לאמנות. איכשהו, גם היום כל עבודה של רקמה, תפירה, סריגה וכו' נחשבת עדיין לעבודה נשית, ולכן כשאמניות בוחרות להשתמש בטכניקה כזו מיד עולה ניחוח פמיניסטי מהעבודות. אצל וויטמארש זה בהחלט העניין, לא רק מבחינת הטכניקה אלא גם התכנים. בתערוכה החדשה יוצגו עבודות מוקדמות לצד סדרות חדשות.
אירוע פתיחה: חמישי, 20.10.16 בשעה 20:00. גלריה רו ארט, שביל המרץ 3, בניין 8, תל אביב
אירוע פייסבוק

Urban Mosaics, תערוכת יחיד לעידו בירן
אני כבר מזמן כתבתי כאן על פרויקט הצילומים האדיר של עידו בירן הידוע בשם "תל-אביבי". כמו כל צלם רחוב טוב, בירן יוצא לשוטט בעיר – תמיד עם המצלמה, מחכה שיזדמנו דברים מעניינים בדרכו. האנרגיה הזו מגיעה גם לחלל הגלריה, ובתערוכה שלו יוכל הקהל לבחור את התצלומים האהובים עליו, אלה שיירצה לראות על הקיר. כל ערב יתחלפו הדימויים בהתאם לבחירות של היום. נשמע כיף!
פתיחה: ראשון, 23.10.16, חלל התערוכות המרכזי ברביעיית פלורנטין, המעון 3, תל אביב
האתר של תל אביבי


יובל כספי, חבורת A4 אירוע קומיקס ומוזיקה

פתיחה חגיגית של הבית האדום
תמיד כשנפתחים מרכזי תרבות חדשים, זה טוב. הפעם מדובר על חלל חדש בלב שכונת שפירא (מי אמר ג'נטריפיקציה?), אשר מובטח לנו שיהווה "מקום מפגש מרכזי בשכונה ותתקיים בו פעילות מגוונת על בסיס קבוע, ועבור הקהל הרחב – אמנות פלסטית, תיאטרון, מוזיקה, מיצגים, מיצבים וחוויות יצירתיות שידברו אל הפסיפס האנושי המרכיב את שכונת שפירא בפרט ועם ישראל ככלל". יהיו בו גלריה, סדנאות, חללי עבודה, ותכנית שהות אמן.
באירוע הפתיחה תתקיים תערוכת מכירה, מיצבים והקרנות וידאו, מוזיקה ובקיצור – מסיבה.
אירוע פתיחה: חמישי, 20.10.16 החל מהשעה 19:00. ישראל מסלנט 35, תל אביב
אירוע פייסבוק

ערב קומיקס והופעות חיות
חבורת A4 שהוקמה לפני 13 שנה חוזרת לפעולה, וזה משמח מאוד. החבורה הורכבה אז ממאיירים ומאמני קומיקס צעירים וותיקים ובניהם דודו גבע האגדי. מטרתם הייתה להפיץ את משנתם באופן זול וזמין, והם ציירו על דפי A4 מקופלים, אשר נמכרו בשקל אחד בלבד. אפשר לומר שהם הקדימו את זמנם של הפנזינים שכל כך פופולריים היום. בכל אופן, הפעולה הזו אפשרה להם להעלות לדפוס חומרים ביקורתיים ואף חתרניים. כאמור, החבורה התאגדה שוב לא מזמן וכעת הם מפציעים לאור באירוע שבו יימכרו דפי הקומיקס באותה המתכונת, יהיו גם הופעות חיות ודוכני קומיקס עם חומרים נוספים של היוצרים המשתתפים.
כניסה חופשית. שישי 21.10.16, בין השעות 14:00 – 22:00 בפסאז' אלנבי 94, תל אביב
אירוע פייסבוק

מאחלת לכולכם סוף שבוע נעים של סוף החגים,
שני.


מייגן וויטמארש, גלריה רו ארט

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן