fbpx

שני אירועים מעניינים בסופ"ש הקרוב

השקת העונה השביעית של הסדרה ארט21
שישי 28.11.14 בשעה 14:30, סינמטק תל אביב, שפרינצק 2
ארט21 (Art in the Twenty-First Century) היא אחת הסדרות המעולות לכל מי שמתעניין באמנות עכשווית ורוצה להעמיק ולהעשיר את הידע שלו. כל פרק בסדרה נבנה סביב נושא מרכזי ומציג שלושה אמנים העוסקים בו בעבודותיהם. כעת מושקת העונה החדשה (שביעית) של הסדרה אשר תעסוק בארבעה נושאים מרכזיים: מחקר, בדיה, סודות ומורשת.
הקרנת הסרטים תיערך בסינמטק תל אביב כאשר לפני כל פרק אמנים ישראלים יתנו דברי מבוא וידברו על הנושאים המרכזיים בפרק דרך עבודתם שלהם.


ההקרנה הקרובה ביום
נושא הפרק: בדיה, Fiction
האמנים: קתרינה גרוסה, ג'ואן ג'ונאס, עומר פאסט
דברי מבוא -מיכל היימן
מה הופך סיפור למשכנע? כיצד משבשים אמנים מציאות יומיומית כדי לחשוף אמיתות חבויות? הפרק סוקר אמנים שחוקרים את סגולותיה של העמימות.
ערבוב ז'אנרים ומיזוג דיסציפלינות אסתטיות משמשים להצביע לא רק על המשמעות שבסיפור, אלא חושפים כיצד משמעויות אלו נוצרות.
פרטים נוספים באירוע בפייסבוק, או באתר הסינמטק
אתר הסדרה

נעילת התערוכה והשקת קטלוג: "רוך וקושי – הגיל השלישי המגדר הרביעי – זיקנה באמנות עכשווית"
שבת 29.11.14, בשעה 12:00, גלריה 8Ptrong>P8, יהודה הלוי 79
סיומה של התערוכה השאפתנית בגלריה 8P אשר הוצגה בשני חלקים במהלך חודשיים והציגה את עבודותיהם של אמנים כגון אנגרט סולטאו, מקס פרגוסון, מנבו יאמאנאקה, ואמנים ישראליים כמו רות שלוס, אורה ראובן, ראובן קופרמן, רונה יפמן ואחרים, כולם עוסקים בדרך זו או אחרת בנושא הזיקנה ובאופן בו היא מתקבלת באמנות העכשווית. כך נכתב בטקסט התערוכה:
"אם בעבר, נחשבה הזקנה כסמל לחוכמה שהצטברה במהלך שנות החיים (זקני השבט), כנושאת דגל הידע והכבוד, הרי שכיום "הזקנה" היא סרח עודף, עול על החברה, אחד הנושאים ה"מגונים" והאהודים פחות לדיבור. היא מצטיירת כרפיסות שאינה עומדת על שלה מול חגיגות הנעורים, ככישלון במירוץ אחר היופי הנצחי, והעוני המלווה אותה לרוב אינו פוטוגני.
עם זאת, כיום תוחלת החיים התארכה ואיכות החיים הארוכים משתפרת, והזקנה, לעיתים רבות, הופכת להיות פרק חדש בחיים עשירים ומלאי פעילות. המודעות לקו סוף המרוץ ההולך וקרב מעניקה פרץ של אנרגיה לשימוש בחיים ולניצול הזמן. הכול נראה אחרת."
באירוע הנעילה יושק קטלוג התערוכה והוא ילווה בקטעים מוזיקליים של חברי הרכב SY JANT.
פרטים נוספים בדף הגלריה בפייסבוק, או באתר.

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן