fbpx

תכנית הסיור "אמנות בקריית המלאכה" 25.3.16


אורית ברתיני "המסע החל!", אינדי מכון שיתופי לצילום

אזור קריית המלאכה בדרום תל אביב יועד לשמש כמתחם התעשייה של העיר. ברבות השנים כאשר הרבה מהתעשיות הזעירות נעלמו מן העולם, החלו להינטש חללי העבודה. מובן שהאמנים היו הראשונים לאמץ לעצמם את החללים הריקים ולמקם שם את הסדנאות שלהם. בהדרגה החלו לנדוד לאזור כמה מהגלריות התל אביביות הוותיקות ולהיפתח שם גם גלריות חדשות. בשנים האחרונות הפכה קריית המלאכה לאזור הצעיר והתוסס של האמנות העכשווית בארץ, כאשר את קירות המתחם מעטרת אמנות רחוב של מיטב האמנים שפועלים כיום בארץ.
הסיור ישלב ביקור גלריות והדרכת אמנות רחוב בסמטאות הקרייה.

תכנית הסיור:
היכרות עם קריית המלאכה וסצנת אמנות הרחוב באזור
ביקור בתערוכות:
נעמה רוט "ארכיטקסטורה", גלריה פיינברג פרוג'קטס
נעמה רוט היא בוגרת טרייה של מחלקת האמנות המשובחת בשנקר, וזו תערוכת היחיד הראשונה שלה. בעבודותיה משלבת רוט בין חומרים שונים ומפתיעים – קורות עץ, טפטים המדמים עץ וקירות לבנים, רשתות מזגן ווידאו ארט. התוצאה היא כמעין בית בתוך בית, מזוייף, מתעתע ועם קריצה הומוריסטית על צורת החיים בעולם העכשווי.
אורית ברתיני "המסע החל!", אוצרת: כרמית בלומנזון. אינדי מכון שיתופי לצילום
אורית ברתיני משתמשת בצילום כנקודת מוצא ליצירת מיצב פיסולי החולש על חלל הגלריה. עבודותיה משתמשות בדימויים קמאיים, בשילוב עם מוצרי צריכה ולוקחות אותנו למסע מסתורי, היסטורי-עדכני וחוצה גבולות. פסל ענק מורכב מעשרות מסרגות הניצב במרכז החלל ומעומת עם מיצב עשויי גזירי עץ גסים מציע דיון בנשי ובגברי והתפיסה העכשווית לגביהם.
יערה צח "לאור יום", אוצרת: לאה אביר. גלריה ראו ארט
בתערוכת הפיסול החדשה שלה, מתחילה צח מעולם דימויים שמרכיב יחד קונוטציה ברורה של אלימות וגבריות. עם זאת, בפעולה של פירוק והרכבה מחדש, מוסיפה האמנית על האסוציאציה הראשונית רבדים נוספים הקשורים במיניות, מגדר ויופי. הגלריה הופכת לזירה – זירת איגרוף או זירת פשע – אך בניגוד לתדמית החשוכה של זירות אלו, צח מציעה עיסוק באלימות ומיניות ״לאור יום״, ככותרת התערוכה.

הסיור יתקיים ביום שישי 25.3.16
בהדרכת שני ורנר
מחיר הסיור 90 ₪
רכישת כרטיסים בקישור

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן