fbpx
עפרה אוחנה
פרט מתוך עבודתה של עפרה אוחנה, בתערוכה "גםאני", גלריה בנימין

מעבר לנהר, המלצות הסופ"ש 1-3.2.2018

אחד התענוגות הגדולים בלכתוב את ההמלצות האלה, הוא הדיווח על עוד ועוד חללי אמנות אלטרנטיביים, חדשים ו-ותיקים. הבעבוע הזה, לצד חללי האמנות הממוסדים יותר הוא מה שמייצר את הפסיפס המבולגן והמרגש של שדה האמנות המקומי. הוא זה שגם היווה השראה לכותרת ההמלצות השבוע כיוון שאנו חוגגים הפעם פתיחה של חלל אמנות כמעט ראשון בעברו השני של איילון. אם כן, בהמלצות השבוע: חלל אמנות חדש בתוך דירה בשכונת יד אליהו; גיא אביטל הנפלא מציג תערוכה חדשה בגלריה שלוש; חלל האמנות הותיק "הגדה השמאלית" מתעורר לחיים עם תערוכה של דויד ריב; ותערוכות מכירה בגלריה בנימין לתמיכה במאבק בתופעה של תקיפה מינית.
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"שזלונג", תערוכת יחיד ליואב ויינפלד
איזו התרגשות, חלל תצוגה ביד אליהו! שכונות תל אביב המזרחית, התקווה, יד אליהו ובצרון, מעבר להרי החושך של נתיבי איילון, עוד לא זכו לעדנה האמנותית המגיעה להן; וזאת על אף שמתגוררים בהן מספר לא קטן של בני המעמד היצירתי בעיר (בין השאר גם כמה מחברי הצוות שלנו), ויש את גלריה קו 16 הוותיקה והאהובה במתנ"ס נווה אליעזר. אם כן, פתיחתו של חלל תצוגה חדש נותן ניצוץ תקווה לשינוי. "Third Floor On The Left", מבקש להביא אמנות ללב השכונות ולא רק זאת אלא מדובר בחלל תצוגה בפורמט ביתי שממוקם בדירת המגורים של אשת האמנות מיטל אבירם. בתערוכה הראשונה במקום מבקש יואב ויינפלד לבחון בדיוק את הפורמט המיוחד של חלל התצוגה הביתי ובאמצעות יצור הפרעות קלות במרחב והצבה שתשתלב בין חפצי הבית שואל שאלות על הדיירים והחיים בבית.
שימו לב כי הביקור בתערוכה אחרי הפתיחה הוא בתיאום מראש בלבד באמצעות האתר או דף הפייסבוק. אירוע פתיחה: יום חמישי, 1.2, 20:00, המערכה 31, קומה שלישית משמאל, תל אביב. אירוע פייסבוק

"עבר הנהר", תערוכת יחיד של גיא אביטל
גיא אביטל לוקח ציור ברצינות, כל כך ברצינות שהוא אפילו פתח בית ספר ללימוד ציור יחד עם שותפו רן טננבאום שם הם מבקשים למלא את הפער שהשאירו לגישתם בתי הספר לאמנות. כלומר לא עוד סדנאות ערב לחובבי הציור, אלא בית ספר ממש עם אג'נדה סדורה ובלתי מתפשרת.
אבל לא צריך להרחיק עד לבית הספר שלו בכדי להיווכח ברצינותו של אביטל בנוגע לציור, מבט אחד או שניים בציורים שלו מספיק. באמצעות שימוש ורסטילי ובוטח במדיום הציור ושילוב אובייקטים וקולאז' אל המצע הציורי, יוצר אביטל מרחבים ציוריים עוצמתיים המושכים את הצופה לתוכם. בתערוכתו הנוכחית בגלריית הבית שלו, הוא לוקח את הפרקטיקה הזו צעד נוסף קדימה ומשלב בעבודות אובייקטים פולקלוריים שאסף ושייצר ואף בונה בחלל הצבות דמויות מזבח. התערוכות של גיא אביטל הן תמיד אירוע משמח לחובבי הציור ולכן מומלץ בחום.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 1.2, 20:00, גלריה שלוש, מזא"ה 7, תל אביב. אירוע פייסבוק

תערוכת וידאו והדפסים של דוד ריב
בשנות התשעים ותחילת העשור הראשון של שנות האלפיים, היווה המועדון בעל האג'נדה הפוליטית המובהקת "הגדה השמאלית" – במה שוקקת לתערוכות ואירועי תרבות. בשנים האחרונות, לא בדיוק ברור למה, הוא קצת נעלם מן העין, על אף כי עדיין קיים. עם זאת, לאחרונה נראה כאילו יש רצון בשינוי, קצת מתחת לראדר מתחילות להתקיים במקום תערוכות של אמנים צעירים והנה כעת, דוד ריב – אולי הצייר הפוליטי הישראלי בה' הידיעה בוחר להציג במקום. בסגנונו המיוחד מתאר ריב את ההווי הפוליטי בארץ ומייצר סאטירה מתוחכמת למצב. בשנים האחרונות עושה ריב שימוש גם בווידאו כדי לתעד באופן ייחודי את ההפגנות הרבות בהן הוא משתתף ולייצר מהן משהו שהוא בין יצירה דוקומנטרית לווידאו ארט. בתערוכה הקרובה יוצגו הדפסים ועבודות וידאו של ריב, במה שאנחנו מקווים שמסמן חזרה לעניינים של המרכז התרבותי החשוב והמעניין הזה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 1.2, 20:00, הגדה השמאלית, אחד העם 70, תל אביב. אירוע פייסבוק

"גםאני", תערוכת מכירה ותרומה למאבק בפגיעות מיניות בנשים. אוצרת: שרי גולן
החשיפה של גברים תוקפניים מינית ויציאתן האמיצה של נשים רבות אל האור עם עדויות על שנעשה בהן התחזקה מאוד לאחרונה והיא חוצה סקטורים ומראה את ממדיה המטרידים של התופעה המכוערת. בעולם האמנות המקומי, אחת מסמליו המרכזיים של המאבק הזה היא האוצרת והגלריסטית שרי גולן, שבחשיפה שלה את התקיפה המינית שעברה תחת ידיו של אלון קסטיאל, יצרה כדור שלג של עדויות שהפליל אותו. בגלריה בנימין אוצרת גולן תערוכת מכירה בהשתתפות אמנים רבים ומוצלחים לתמיכה במאבקן של נפגעות תקיפה מינית, וספציפית במאבק שלה. אנחנו בטוקינג ארט עומדים ועומדות מאחורי הנפגעות, מאמינים להן ומחזקים אותן ומקווים שהכלי העוצמתי של חשיפה יעזור למגר תופעות כאלה בתוך עולם האמנות המקומי ובכלל.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 1.2, 20:00, גלריה בנימין, שביל המרץ 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

מאחלים לכולנו סוף שבוע נעים ומלא באמנות משובחת,
שני ורנר וצוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן