fbpx
דניאל צ'צ'יק
"אבק שחור" תערוכת יחיד לדניאל צ'צ'יק, גלריה לאמנות אום אל פחם

על הסף, המלצות הסופ"ש 15-17.2.2018

המלצות מעט אפלוליות יצאו לנו השבוע, אולי אנחנו עדיין תחת השפעת האירועים הקשים של השבוע שעבר. אבל גם לאפלה יש מקום, ובכל מקרה אנו מבטיחים שהאמנות עדיין מעולה. בגלריה רו ארט, תערוכה של הצייר המשובח בויאן מתחקה אחרי הופעתה של דמות מתוך הכאוס הציורי; בגלריה אידריס, האמנים ניב כהן ומיטל כץ מינרבו נשענים על אסתטיקה פגאנית ושבטית; ובגלריה אום אל פחם החשובה מציג הצלם דניאל צ'צ'יק צילומים שעומדים על סיפה של קטסטרופה עתידית. בפינת הבונוס, המיצג האינטראקטיבי המורבידי של האמנים שחף דקל וערן הדס מעמיד אותנו הצופים ממש – על הסף.
ובנימה אופטימית זו, מאחלים לכולנו סופ"ש נעים ושקט
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"ביל", תערוכת יחיד לבויאן. אוצרת: לאה אביר
תערוכתו החדשה של הצייר המוערך בויאן עוקבת אחרי "ביל" דמות שהחלה להופיע בציוריו בשנים האחרונות. בתערוכה יוצגו ציורים בפורמט גדול על בד לא מתוח ולא מעובד שנוצרו בטכניקה ייחודית: הבד הגולמי נפרש בגלילים על רצפת הסטודיו וספג לתוכו את הנזילות, הטפטופים והכתמים של המתרחש בסטודיו. מתוך הכאוס האבסטרקטי הזה יצר האמן דמויות ואז נחתך הבד והוכרז כציור. בגלריה יתלו הציורים כמות שהם, ללא מסגרת או מתיחה וייצרו מערך ציורים שהמשמעות בו מגיעה מהריבוי ולאו דווקא מכל ציור בנפרד. בויאן הוא צייר וירטואוזי ורגיש המתגורר ופועל בשנים האחרונות בעיקר בארץ הולדתו בולגריה, תערוכה שלו בישראל היא חגיגה אמיתית לחובבי הציור.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.2, 20:00, גלריה רו ארט, שביל המרץ 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שמי לגיון, כי רבים אנחנו", תערוכה זוגית למיטל כץ מינרבו וניב כהן
שם התערוכה לקוח מפסוק בברית החדשה המתאר מפגש בין ישו לאדם שאחז בו דיבוק של לגיון שדים. הדימוי הזה של אחד שהוא למעשה המון, הוא שעומד בבסיס התערוכה. האמנים מציגים קבוצות של עבודות הבוחנות אלמנטים של זהות ומתפרשות על פני מדיומים שונים. כהן יוצר אובייקטים המורכבים מחומרי יום יום ואובייקטים שמצא, מסכות קולאז'יסטיות המורכבות מדימויים עכשוויים אך מושפעות מאסתטיקה שבטית. כץ מינרבו ממשיכה את העיסוק שלה ב-Cactus Man, סוג של היבריד בין גבר לקקטוס שמלווה את עבודותיה בציורים, קולאז'ים ואפילו מותג אופנה. בהתאם לשם הרליגיוזי, העבודות בתערוכה מבקשות לסגל לעצמן כוחות מאגיים ומבקשות לבדוק את גבולות הגזרה של כוחה של האמנות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.2, גלריה אידריס, מנדלי מו"ס 8, תל אביב. אירוע פייסבוק

"אבק שחור" תערוכת יחיד לדניאל צ'צ'יק. אוצרת: דורית לויטה הרטן
את מה שעושה הגלריה לאמנות באום אל פחם אפשר בקלות להגדיר כעבודת קודש, בלי להסתכן בפאתוס יתר. בהתחשב בנסיבות, ההתעקשות על הפעלה של מרכז אמנות גדול ומושקע, עם תכנית תערוכות עשירה ומערכת חינוכית מעורבת וכל זאת מבלי להתפשר לרגע על אמנות משובחת – בהחלט ראוי לציון. במחזור התערוכות החדש שנפתח השבוע בגלריה מוצגת גם תערוכתו החדשה של הצלם דניאל צ'צ'יק. עבודותיו של צ'צ'יק מפלרטטות תמיד עם איזושהי קטסטרופה עתידה לבוא, משהו בצילומים האפלוליים בשחור לבן והרגעים המונצחים בהם מרמז על סכנה אורבת מחוץ לפריים, וכל זאת בעודם יפהפיים ופתיינים במיוחד.
ביום הפתיחה תצא הסעה בתשלום מתל אביב (מותנה במינימום נרשמים). פרטי הרשמה באירוע הפייסבוק של התערוכה.
כמו כן, יפתחו במקביל גם תערוכות של אמירה זיאן, אבנר כץ וג'נאת אמארה.
אירוע פתיחה: שבת, 17.2, 12:00, גלריה לאמנות אום אל פחם, רחוב חיפה, אום אל פחם. אירוע פייסבוק

בונוס – "ניסוי מאפו", מיצג בהשתתפות הקהל של שחף דקל וערן הדס
שם העבודה מגיע משמו של גשר בדרום קוריאה שהתפרסם "בזכות" היותו מוקד פופולארי להתאבדויות. המיצג הופך את הקהל למשתתפים ושם אותם במקומם של אדם המבקש לקפוץ ושל אדם המנסה להניא אותו מכך. כל צד מקבל גישה לטרמינל ממוחשב ויכול לתקשר עם הצד השני באמצעות שירים, אמוטיקונים, ומחוות נוספות. הצד "המתאבד" יכול לבחור להשתכנע לחיות או לבחור במוות. העבודה בוחנת באמצעים דיגיטליים אלמנטים של תקשורת אנושית, חיים ומוות.
מתי: יום חמישי 15.2, 20:00. שישי 16.2, 11:00-15:00. שבת 17.2, 11:00-15:00.
שיח עם היוצרים יתקיים בשבת בשעה 12:00 בית קנדינוף, הצורפים 14, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן