fbpx
יונתן גולדמן
יונתן גולדמן, דימוי מתוך וידאו, בתערוכה The West Border, בית קנדינוף

קיץ ישראלי, המלצות הסופ"ש 16-18.8

תחושה מוזרה לכתוב המלצות בידיעה שרוב הקהל שלנו ודאי נופש עכשיו ברחבי העולם. על אף הקנאה העזה, אין לנו אלא לשמור על הגחלת ולהמשיך לדווח על הנעשה בסצנת האמנות הישראלית הלוהטת. כבר כתבנו בשבועות האחרונים שיש איזו דואליות בקיץ הזה, נראה שבעונה השקטה של עולם האמנות גם התערוכות הרציניות וכבדות הראש מגיעות עם קריצה ומוצגות לצדן של תערוכות מכירה קיציות וכיפיות.
בגלריה רו-ארט, צולל האמן הפולני פשמק מטצקי לתוך מבול הדימויים העכשווי ויוצר חיבורים מפתיעים ולא שגרתיים בין ההיסטוריה של האמנות לתרבות פופולרית והתוצאה משעשעת ומטרידה כאחד; שלל אירועי אמנות בבית קנדינוף ובתוך כך תערוכתו של יונתן גולדמן ובה עבודת וידאו ורישומים נלווים בהם תכנן, בנה והשיט רפסודה תוצרת בית לאורך הגבול המערבי של מדינת ישראל; ובגלריה הלובי מוצגת תערוכת מכירה קייצית ממיטב התוצרת של אוסף האמנים המשובח והאלגנטי שעובדים עם הגלריה.
שיהיה סופ"ש קיצי קליל וכיפי,
שני ורנר וצוות Talking Art

"אש במוזיאון", תערוכת יחיד של פשמק מטצקי. אוצר: ווקאש גורצ'יצה
מבט אחד בדימוי שמלווה את ההזמנה לתערוכתו החדשה של פשמק מטצקי בגלריה רו ארט, הספיק לנו כדי לדעת שאנחנו חייבים לכתוב על תערוכתו החדשה של האמן. השילוב בין המשתנה של דושאן לדמות הרוצח מהסרט "הצעקה" שבעצמה מבוססת על פניה של הדמות המרכזית בציור "הצעקה" של אדוורד מונק. נהייתה לנו סחרחורת מרגשת ומצחיקה מאוד של רפרנסים והקשרים המכוונים אותנו לכל מקום מתרבות עכשווית עד להיסטוריה של האמנות. מטצקי, אמן פולני שזוהי לו תערוכת יחיד ראשונה בארץ, מלהטט בצורה מבריקה ומשעשעת להפליא בין אמנות קלאסית לדימויים מסרטי קאלט, וכולם מתערבבים בתוך ציוריו באופן מערער המשנה את הפרספקטיבה התרבותית של הצופה. נדמה כי מטצקי מגיב להפגזת הדימויים הבלתי פוסקת של העולם המודרני בהתקפה משלו. הוא אוסף דימויים במגזינים ועיתונים, נובר בערימת הדימויים ההולכת וגובהת, מתיך אותם יחד ומחלץ מהם אמירה משעשעת, אך מטרידה מעט, על המצב העכשווי.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 16.8, 20:00, גלריה רו-ארט, שביל המרץ 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

פשמק מטצקי, מתוך התערוכה "אש במוזיאון", גלריה רו ארט

מקבץ אירועים ותערוכות חדשות בבית קנדינוף. אוצרת: נעמה קליימן
משהו טוב טוב קורה בבית קנדינוף מאז כניסתה של האוצרת החדשה נעמה קליימן. כמו מרי פופינס בלתי נלאית הצליחה קליימן להוציא את הישן ולהפיח חיים חדשים במתחם האמנות המשולב במסעדה. במקום תוכלו למצוא חמש גלריות ובהן תערוכות המתחלפות מדי חודש, וזאת לצד אירועי אמנות שווים ביותר. בסופ"ש הקרוב למשל תפתח תערוכתו של יונתן גולדמן The West Border (פתיחה: חמישי, 16.8 בשעה 20:00) ובה תוצג עבודת וידאו העוסקת בנדודים רצוניים וכפויים, בפליטות ובגבולות; כמו כן תוכלו לפגוש את האמנים יוהד ארקין וגיל קורמוס, סטודנטים במחלקה לאומנות רב תחומית במכללת שנקר שמתארחים ויוצרים במקום; בשבת בערב תופיע האמנית זואי גרינדה במיצג תלוי חלל כחלק מתערוכתה "וידוייה של הנוסעת בזמן הגרסה המקוצרת", המוצגת במקום.
בית קנדינוף, הצורפים 14, תל אביב. אתר בית קנדינוף ותכניית אירועים קישור
אירוע פייסבוק לפתיחת התערוכה של יונתן גולדמן
אירוע פייסבוק למיצג של זואי גרינדה

"פרחי קיץ", תערוכה קבוצתית
אורית שרשבסקי מור, המעצבת שהפכה את הלובי בבניין בו היא מתגוררת לפלטפורמה לתצוגת אמנות, השכילה לאסוף סביבה קבוצה מגוונת ומשובחת של אמנים מדורות שונים ולייצר שיתופי פעולה עם מרכזי תרבות עירוניים (כמו המרכז לאמנות עכשווית, והשגרירות הצרפתית, בשתיים מהתערוכות האחרונות). התוצאה היא שמאז הקמתה, הצליחה גלריה הלובי להפוך מחלל מינורי ושולי יחסית, לחלל אמנות שתופס מקום מרכזי יותר ויותר בסצנת האמנות המקומית. לכבוד הקיץ, נאספת קבוצת האמנים המכובדת שעובדת עם הגלריה לתערוכת מכירה חגיגית. הזדמנות טובה לצפות באמנות אלגנטית ומשובחת ואולי להתחדש במשהו הביתה.
בהשתתפות: עודד אברמובסקי, נלי אגסי, רותי אגסי, אניסה אשקר, ליאור גריידי, ז׳וזף דדון, רלי דה פריס, דנה דרויש, אורית חסון ולדר, יעל מאירי, רמי מימון, אריק מירנדה, תומר ספיר, דורון פון בידר, ליאוני שיין, דפנה שלום ועינת שריג רייך.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 16.8, 20:00, גלריית הלובי, ארלוזורוב 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

דורון פון בידר, מתוך התערוכה "פרחי קיץ", גלריה הלובי

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן