fbpx

סיורי אמנות בליווי הדרכה הם דרך נהדרת להתקרב אל אמנות עכשווית ולהיחשף לסצנה האמנותית התוססת בארץ – מגוונת בסגנונות, תכנים ושאיפות.
בנינו עבורכם תכנית סיורים מגוונת שמתאימה לכולם, בין אם אתם שוחרי אמנות ותיקים או שרק התחלתם להתעניין בה, וגם אם פשוט מתחשק לכם לראות משהו חדש ולטבול בעולם העשיר והצבעוני הזה.
הסיורים נתפרים במיוחד בעבורכם, בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם ונערכים בצורה קלילה וכיפית אך גם עשירה בתוכן, ומובלים על ידי שני ורנר וצוות מדריכים מנוסה המגיע מתחומי עשייה אמנותית שונים.
• סיורים מותאמים לקבוצות של עד 25 איש
• כל הסיורים בני שעתיים-שעתיים וחצי
• הסיורים כוללים הליכה ברגל
להזמנת סיור צרו עמנו קשר ובואו נתחיל לדבר אמנות

הסיורים של TALKING ART

אמנות בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב

לא תאמינו אבל דווקא בתחנה המרכזית החדשה צומחת לה בועת אמנות עכשווית מרתקת במיוחד. זה ללא ספק אחד המבנים ההזויים, המטורפים והמדליקים בתל אביב, מרביתו נטוש וסגור לקהל – כולל ששה אולמות קולנוע, ושתי קומות של חנויות שמעולם לא נעשה בהן שימוש. במקביל הפכה התחנה מקום מפגש לכמה מקהילות הזרים שחיות בדרום תל אביב, כולל ערבי ריקוד, קריוקי ושלל חנויות מזון מהמזרח.
יחד עם כל האקשן הזה, התפתחה במקום גם קהילה של אמנים. בית ספר לאמנות המיצג, שני תיאטראות, סדנאות של אמנים וכאילו זה לא הספיק, כל הקומה העליונה של התחנה מוקדשת לאמנות רחוב של מיטב אמני הרחוב שפועלים כיום בארץ.
ראיון עם שני ורנר במסגרת התכנית "מבט שני- פריפריה גיאוגרפית או אמנותית" בערוץ הראשון בקישור .

אמנות רחוב בקומה השביעית, צילום: אלון ארשוב

סיורי גלריות במרכז ובדרום תל אביב

סיור האמנות הקלאסי, משתנה ומתוכנן באופן כזה שנבקר בתערוכות הכי מעניינות שמוצגות בעת הסיור.
בסיור נבקר בשלוש עד ארבע גלריות בעלות אופי שונה – מגלריות מובילות ועד לגלריות ניסיוניות, וממסחריות לבעלות אג'נדה חברתית. נראה תערוכות של אמנים מהארץ ומהעולם, העוסקים בתכנים שונים ופועלים בסוגי מדיה מגוונים.
במהלך הסיור נזכה לפגוש את האנשים המובילים בתחום: בעלי גלריות, אמנים ואוצרים, המתארחים בסיור.

צילום: תל-אביבי

אמנות רחוב וגרפיטי באזור קריית המלאכה, דרום תל אביב

אמנות הרחוב והגרפיטי התפתחו מאוד בשנים האחרונות והפכו מאמנות חתרנית לאמנות המקובלת על ידי הממסד ואף מאומצת על ידו. כיום, מרבית אמני הרחוב מציגים גם בגלריות חשובות בארץ ובחו"ל.
הסיור הזה ייתן לכם מבט מבפנים על סצנת אמנות הרחוב והגרפיטי של תל אביב, נכיר את העבודות של האמנים החשובים שפועלים כיום בתחום, נעמוד על ההבדלים בין סגנונות וטכניקות שונים ונראה כיצד הן מתפקדות במרחב הציבורי, כחלק מהאווירה והתרבות העירונית.

סיור "חוויה אורבנית". צילום: ירון בן חורין

הסיור המשולב בקריית המלאכה

אזור קריית המלאכה בדרום תל אביב יועד לשמש כמתחם התעשייה של העיר. ברבות השנים כאשר רבות מן התעשיות הזעירות נעלמו מן העולם, החלו להינטש חללי העבודה. מובן שהאמנים היו הראשונים לאמץ לעצמם את החללים הריקים ולמקם שם את הסדנאות שלהם. בהדרגה החלו לנדוד לאזור כמה מהגלריות התל אביביות הוותיקות ולהיפתח שם גם גלריות חדשות. בשנים האחרונות הפכה קריית המלאכה לאזור הצעיר והתוסס של האמנות העכשווית בארץ, כאשר את קירות המתחם מעטרת אמנות רחוב של מיטב האמנים שפועלים כיום בארץ.
הסיור ישלב ביקור גלריות, ביקורי סטודיו והדרכת אמנות רחוב בסמטאות הקרייה.

סיור במוזיאון תל אביב. צילום: אמי קנקה

חוויה אורבנית - אירוע מיוחד המשלב את סיורי האמנות שלנו עם סדנת צילום בסמארטפון

אנחנו יודעים שהסיורים שלנו מעוררים השראה, כל האמנות הנהדרת הזאת באמת מפתחת תיאבון ליצירה! לכן, אנו מציעים לכם לשלב סדנת צילום בסמארטפון המתלווה לתכנים בסיור.
מטרת הסדנה הינה להנגיש את נושא הצילום לקהל הרחב, ולאפשר לכל אחד לצלם תמונות יפות, מעניינות ויצירתיות, בעזרת הסמארטפון בלבד. בין היתר תוכלו להתנסות בצילום במצבים שונים בליווי המנחה, לחקור זויות וקומפוזיציה מקוריות, להבין אור וצל ולגלות פיצ'רים מיוחדים במצלמת הטלפון שלכם.

צילום: תל אביבי

רנסנס יפואי

יפו הקסומה תמיד הייתה שופעת בסדנאות של אמנים, אומנים, בתי מלאכה ומעצבים. בשנה האחרונה נפתחו עשרות גלריות וחללי אמנות חדשים ברחבי תל אביב וביפו בפרט. גלריות חדשות משמען מקומות נוספים להציג אמנות ממוסדת פחות ואקספרימנטלית יותר – מה שבתורו ינער וירענן את הסצנה.

 

בין סמטאותיה היפות של יפו נוכל למצוא גלריות מסוג חדש, כאלה המשתלבות בבתי קפה, גלריות שיתופיות, חללי תצוגה ייעודיים, ותצוגות פופ-אפ. בקיצור, נראה כי דרומה של העיר ממשיך להיות אבן שואבת להתנסות ויצירתיות חדשות וביפו אנו מזהים – רנסנס של ממש. בסיור זה נבקר בסדנאות האמנים ובגלריות החדשות, נכיר את הלך הרוח בסצנת האמנות הדרומית, את הסיבות לנדידת האמנות למקומות חדשים, וכמובן את האמנים והאוצרים שמאחורי העשייה.

ביקור בסטודיו של אסתר כהן

ביקורי סטודיו

היכן עובד האמן? באיזה כלים הוא משתמש? איזה דברים מהווים לו השראה? ואיזו אווירה מתקיימת בסטודיו שלו?
בסיור מיוחד זה נזכה להיכנס אל ביתם השני של האמנים – הסטודיו. נחשף לסביבת העבודה של האמן ונוכל לראות את תהליכי העבודה מרמת הרעיון, הסקיצות, העבודות הלא גמורות ועד לביצוע.
זהו סיור אינטימי ומיוחד המאפשר הצצה נדירה לאחורי הקלעים של עולם האמנות.

סיור ביקורי סטודיו
האמן זהר גוטסמן, סיור ביקורי סטודיו

אמנות בחזית הטכנולוגית

אחת השאלות הדחופות המעסיקות אמנים כיום היא איך מתמודדים עם העולם הדיגיטלי והממוחשב שמשתלט על חיינו. בהקשר זה, נדמה שאנו עוברים תהליך דומה לזה שהתרחש בעידן המהפכה התעשייתית. מחד: היקסמות גדולה מהתיעוש והשינויים שהביא, מאידך: פחד, ונהייה דווקא אל הטבע והנשגב. האמנים שנפגוש בסיור זה, מגיבים לנושאים אלה ויוצרים בחזית החידושים הטכנולוגיים.

בסיור זה נפגוש אמנות הנוצרת באמצעות מכונות מתוחכמות יותר ופחות, ציור שנובע מתוך נתוני חיפוש בגוגל, יצירות המשתמשות בתוכנות למדידת רגשות, דו שיח פיקטיבי בין הקול הגברי והנשי של "WAZE", אמנות ממוחשבת, אמנות VR ו AR ועוד.

ליאת סגל, מכונות ציור, הרצאה בפצ'ה קוצ'ה

אמנות בלב הבירה - סיור גלריות בירושלים

בשנים האחרונות חוזרת ירושלים להיות על מפת האמנות העכשווית. גלריות חדשות, מרכזי אמנות, סדנאות של אמנים, פעילות תרבותית בחסות העירייה וקולקטיבים אלטרנטיביים מציפים את העיר.
במרקם המיוחד של ירושלים, בסמטאות המשלבות בין הישן והחדש, נעקוב אחר מקומה של האמנות, ותפקידה בשינוי העירוני. נבקר בתערוכות הטובות ביותר שמוצגות, נכיר את האמנים, האוצרים והגלריסטים ונגלה יחד את עולם האמנות הישראלי – חי ובועט בעיר הבירה.

בית אנה טיכו, צילום: ארז ביטון

סוציאליזם ודו קיום בעיר התחתית חיפה

בחיפה מתקיימת היום סצנת אמנות מרתקת אשר חושפת שני פנים הקשורים גם באופייה ובהיסטוריה של העיר: השאיפה לרב-קיומיות בין התושבים, וההיסטוריה הסוציאליסטית אשר שיקפה את חזון המדינה ואת עיר הפועלים בתחילת דרכה.
בסיור שלנו נכיר את היוזמות האמנותיות המתקיימות בחסות העירייה וכן את האמנות האלטרנטיבית, הצעירה המתפתחת בעיקר בעיר התחתית, ליד הנמל. הסיור שלנו יתחיל בגלריה בבית הגפן – מרכז תרבות ערבי יהודי, משם נמשיך דרך ואדי ניסנס המתפקד כ"מוזיאון ללא קירות" ויסתיים בעיר התחתית שם נאספה קבוצה של אמנים צעירים הדוגלים בכלכלת אמנות משותפת ושוויונית.

הזמנת סיור לקבוצה

אנא מלאו את הפרטים וניצור עימכם קשר בהקדם

דילוג לתוכן