fbpx
רועי כהן, "אוהב אותך אבל מציאותי", תערוכת יחיד. ביתא ירושלים

אם כבר לבד אז שיהיה בתנועה. המלצות הסופ"ש 4-6.6.20

בתמונה למעלה: רועי כהן, "אוהב אותך אבל מציאותי", תערוכת יחיד. ביתא ירושלים

כיאה למצב, עמימות מה עולה מתיאור שלוש התערוכות שבחרנו להמליץ עליהן השבוע, מפרוייקטים גרנדיוזים, לתערוכה שהקו המקשר היחיד בין העבודות שיוצגו בה הוא העובדה שנעשו בעת הסגר הקורונה, ועד לאמן צעיר שמשתמש בבקבוקי חימום, מפתח צינורות ונרגילה בשביל לדון ברב התרבותיות המקומית והשבריריות הטמונה בה.

כך או כך, בעוד מסתמן שלא נצא מכאן בקרוב, תערוכות השבוע קוראות לנו להרחיב את חלקת האמנות הקטנה שלנו ולנדוד אל מחוזות ואתרי אמנות שונים מעט (כלומר, בשבילנו התל אביבים שחיים בבועה.. לצאת מהעיר!)

שיהיה סופ"ש רגוע ובריא,
שני ורנר וצוות Talking Art


מיכל הלפמן, מתוך התערוכה  "פעולה מתוזמנת", בית הנסן, ירושלים

"נוף משותף: בין מים למים" תערוכה זוגית של דוד בהר פרחיה, דן פרברוף. אוצרת : עירית כרמון פופר
ניחוח של אמנות שנות השבעים הישראלית עולה מהפרויקט המיוחד והמסקרן הזה. כאילו נלקחו השפה החזותית, הכמיהה למדבר, תפיסת האמן כמנהיג חברתי, וההערה הפוליטית הנוקבת של אמני האדמה המושגיים של שנות השבעים, ויובאו לאמנות העכשווית על שלל תמורותיה. כעת מבקשים האמנים להסב את תשומת הלב לשינויי האקלים ולמשבר האקולוגי ולדון באורח חיים אפשרי ומקיים יותר. יש כאן מכל וכל: תערוכה, פעולה חברתית עם קהילות מוחלשות, עבודת שטח במסלולי המדבר עצמו, מיצבים מותאמי מקום ועוד. לא כל כך ברור מה יצא מכל הדבר הזה, אבל בהחלט הצליחו לסקרן אותנו, יש מצב סביר לטיול דרומי בקרוב מאוד.
פתיחה: שישי, 5.6.20 בשעה 14:00. המרכז לאמנות עכשווית, בן יאיר 28 ערד. אירוע פייסבוק

"פעולה מתוזמנת", תערוכת בזק קבוצתית בהובלת האמנים תמיר ארליך ונוי חיימוביץ׳
כקוראי מדור זה אתם ודאי יודעים שבמהלך תקופת הסגר ערכנו מספר ראיונות עם אמנים שונים בכדי להבין את השפעת המצב על תהליך היצירה. אנחנו תמיד אומרים בסיורים שאמנות היא ראי לתקופה, אבל התגובה המיידית של האמנים הפתיעה לטובה אפילו אותנו. התערוכה החדשה בבית הנסן היא פועל יוצא של פרוייקט BIDUD – פלטפורמה דיגיטלית שנתנה במה לאמנים להציג את היצירה שלהם בימי הקורונה. נוצרה תחת המטריה הזו תקשורת מעניינת – יש יאמרו אפילו קהילה של אמנים, שמגיבים ויוצרים תחת אותם תנאים – כל אחד לבד. בתערוכה יוצגו עבודות שהופיעו באתר ויקבלו כעת נוכחות פיזית, לצד עבודות שהן המשך התהליך.
לצד התערוכה תושק במהדורה מיוחדת אסופת טקסטים מתוך BIDUD Residency (ועוד).
*התערוכה תפתח ללא אירוע פתיחה רשמי. ביום חמישי, ה4.6 הגלריה תפעל עד השעה 22:00. בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים. קישור לאתר BIDUD אירוע פייסבוק

"אוהב אותך, אבל מציאותי", תערוכת יחיד לרועי כהן. אוצרת: קרני ברזילי
רועי כהן הוא מסוג האמנים שמסלול ההצלחה שלהם מסתמן כבר בעת לימודיהם. בוגר טרי של התואר השני של בצלאל (2019) וכבר ראינו אותו ביריד צבע טרי, בפרוייקט מנופים ובכל רשימות הבוגרים הנבחרים במגזיני האמנות השונים. כעת הוא מגיע למרכז האמנות הירושלמי "ביתא" לתערוכת יחיד. כהן עוסק בשאלות הטעונות של זהות ופערים תרבותיים בחברה הישראלית ועושה זאת בדרך כלל על ידי מיצבים מינימליסטיים אך מורכבים המשלבים רדי מייד, סאונד ופיסול. בהתאמה, גם החומרים בהם הוא משתמש יש בהם ממד מפתיע ומובן מאליו בו זמנית – משחקי שש בש, גרגרי חומוס, נרגילות ועוד.
פתיחת התערוכה ביום שלישי ה- 9/6 , הגעה בהרשמה מראש למועדים השונים, בהתאם להנחיות התו הסגול, בטופס שבדף הפייסבוק של ביתא ירושלים, בשעות:  20:00, 20:30 , 21:00, 21:30 ביתא, יפו 155, ירושלים. קישור לטופס אירוע פייסבוק

כתיבה ועריכה שני ורנר וצוות Talking Art


מתוך התערוכה "נוף משותף: בין מים למים" תערוכה זוגית של דוד בהר פרחיה, דן פרברוף, המרכז לאמנות עכשווית, ערד

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן