fbpx
מיה שרבני
"הצעת הגשה", תערוכת יחיד של מיה שרבני. הגלריה של פרוייקט "אתר", יפו

בואו להתארח, המלצות הסופ"ש 3-5.10

החגים, שאנחנו ממש בעיצומם, הם שעתם הגדולה של טקסי וגינוני האירוח. נראה שבתקופה הזו אנחנו מבלים את זמננו או באירוח, או בהכנה אליו. בהתלבטות איזו מתנה להביא למארחים, או בפקקים בדרך להתארח אצל עוד דודים הרחק בצפון. הכל נסוב סביב אותה מסורת עתיקת יומין של הכנסת אורחים. בין התערוכות ואירועי האמנות השבוע יש כאלה העוסקות בפרקטיקת הכנסת האורחים כחלק מהנושא שלהן, אחרות משתמשות בפלטפורמה של התערוכה כדי לארח את הצופים לשיחה או אפילו להשתתפות במעשה היצירתי ממש.
במוזיאון הצפוני "אורי ורמי נחושתן" מאיר טאטי משתמש בשפתו הייחודית בכדי להפוך את הפוליטיקה העולמית לסוג של היבריד עכשווי; בגלריה של מרכז האמנות "אתר" האמנית מיה שרבני "פותחת שולחן" ונותנת את הזווית המיוחדת שלה על מסורת האירוח; ובפינת הבונוס הכפולה – האמן הרב תחומי אהד פישוף בשיחה מרתקת עם הבלשן עידן לנדו על מסתרי השפה ובגלריה רוזנפלד מזמינה הציירת המוערכת רחל קיני את הצופים להשתתף ביצירת ציור המבוסס על סיפוריהם האישיים.
מועדים לשמחה, ואירוח/ התארחות נעימים,
שני ורנר וצוות Talking Art

"הצעת הגשה", תערוכת יחיד של מיה שרבני. אוצרת: רות אופנהיים
תערוכתה החדשה של מיה שרבני במרכז האמנות היפואי "אתר" מבקשת להתבונן במסורת העתיקה של הכנסת האורחים, בדרכים שבהן היא משתלבת בעולם המודרני ובאחורי הקלעים הביתי שמתחזק אותה. כמו תמיד אצל שרבני, הומור ואירוניה משחקים תפקיד חשוב בהצגת הנושא לקהל, אבל אף פעם לא על חשבון מבט אמפתי וחומל. התערוכה נשענת על שני צירים – האחד הוא סדרת צילומים של סבהּ וסבתהּ של האמנית כשהם אוחזים את כלי האירוח שלהם – מעין קטלוג המתעד את "קריירת" האירוח הארוכה שלהם, כשלכל פריט באוסף תפקיד ייחודי משלו. הציר השני הוא מדף ספרי בישול מונומנטלי אשר ישמשו במהלך התערוכה כחומר גלם, קונספטואלי וגם ממשי בסדרה של מיצגים וסדנאות שתעביר האלטר-אגו של האמנית טינה (נעמי) סיידא. מיה שרבני היא אחת האמניות המתוחכמות והשנונות בשדה המקומי והתערוכה המתוזמנת היטב הזו נראית כחוויה שלא כדאי להחמיץ.
אירוע פתיחה: יום שבת, 5.10, 20:00, אתר, טיילת מפרץ שלמה 10, תל אביב. אירוע פייסבוק

"מוטאנטים פוליטיים", תערוכת יחיד של מאיר טאטי, מוזיאון בית אורי ורמי נחושתן, קיבוץ אשדות יעקב מאוחד

"מוטאנטים פוליטיים", תערוכת יחיד של מאיר טאטי. אוצרת: סמדר קרן
לאמן מאיר טאטי יש כשרון לזהות את האסתטיקה הבסיסית של הפוליטיקה העכשווית, לזקק אותה ולהפוך אותה למיצבים אמנותיים שאפתניים. אלה לוקחים את האסתטיקה הזו ומטמירים אותה אל משהו חדש שמעבר לכאן ולעכשיו הפוליטי, אל עבר משהו רחב וגלובלי יותר. בדרך זו מצליח טאטי ליצור הקבלות מרתקות בין צדדים שונים של התרבות. אפשר לומר שהוא מחלץ תובנות אסתטיות מעמודי האקטואליה של העיתון ומחבר אותן עם מדור האמנות, התרבות ואפילו האופנה. בתערוכתו החדשה אוסף טאטי את הדמויות הפוליטיות המקיפות אותנו ומרכיב אותן לכדי דמות אחת, סוג של היבריד פוליטי המנהל עם הצופה מערכת יחסים סבוכה של הטעייה ומניפולציה רגשית. האמנות של טאטי היא תמיד ייחודית, עוכרת שלווה ומרתקת ובמקרה הזה לגמרי שווה את המסע הארוך צפונה.
באותו יום תפתח במוזיאון גם התערוכה הקבוצתית "לוקאליזם" באוצרות קובי לוי
הסעה לפתיחה בתשלום של 60 ש"ח תצא מתחנת רכבת ארלוזורוב (מסוף אל על), תל אביב, בשעה 10:00. להרשמה מראש: uriandrami.museum@gmail.com , או בטל' 04-6757737 (בשעות הפעילות)
אירוע פתיחה: יום שבת, 5.10, 12:00, מוזיאון בית אורי ורמי נחושתן, קיבוץ אשדות יעקב מאוחד. אירוע פייסבוק

פינת בונוס כפולה:
"שפה", שיחה בין אהד פישוף לעידן לנדו במסגרת התערוכה "עבודות" של נועה צוק ואהד פישוף
אהד פישוף, שהתפרסם בשנות התשעים העליזות כסולן של להקת נושאי המגבעת, הוא כבר מזמן הרבה יותר מכוכב רוק. בשנים האחרונות הוא פועל בתחומים מגוונים כמו מחול, מוזיקה נסיונית ואמנות רב תחומית. במסגרת התערוכה החדשה שלו ושל נועה צוק במרכז לאמנות עכשווית, ינהל פישוף שיחה עם הבלשן עידן לנדו על הדברים שעומדים מאחורי העניין המשותף שלהם בשפה.
מחיר כרטיס 10 ש"ח מס' המקומות מוגבל. ניתן להירשם במייל office@cca.org.il או לרכוש כרטיסים מראש בכתובת
מתי ואיפה: יום חמישי, 3.10, 21:00, המרכז לאמנות עכשווית, צדוק הכהן 2א, תל אביב. אירוע פייסבוק
מפגש ציור בשיתוף הצופה בתערוכתה של רחל קיני
במסגרת תערוכתה בגלריה רוזנפלד מבקשת הציירת רחל קיני לשבור את החומה הסטרילית הקיימת בין היוצרת לקהל ולנסות ליצור סוג של שיתוף פעולה. קיני מזמינה את הצופים לחלל מיוחד בתוך התערוכה, בו הם יספרו לה סיפור אישי מחייהם שאותו תתרגם לפעולה ציורית בזמן אמת. זה אירוע נדיר שאמנים בסדר הגודל של קיני חושפים את תהליך העבודה שלהם לקהל ואנחנו ממליצים בחום לקפוץ על ההזדמנות.
איפה ומתי: יום שבת, 5.10, 11:00, גלריה רוזנפלד, שביל המפעל 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

מפגש ציור בשיתוף הצופה בתערוכתה של רחל קיני, גלריה רוזנפלד, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן