fbpx
"שירת הזכרים", תערוכת יחיד של ליאת דניאלי. גלריה אלפרד, תל אביב

בוחרים באמנות, שוב. המלצות הסופ"ש 5-7.3

תמונה ראשית: "שירת הזכרים", תערוכת יחיד של ליאת דניאלי. גלריה אלפרד, תל אביב

בחירות שלישיות תוך שנה עושות חיים קשים לכותבי הקלישאות. כשיש בחירות כל ארבע שנים מי יזכור את הכותרת השנונה "בוחרים באמנות" שנתנו למדור ההמלצות שאחרי ההליכה הקודמת לקלפי? מי יזכור את ההתפייטות על התקווה שכל ממשלה שתוקם תשים בראש מעייניה את התרבות והאמנות כמנועים של צמיחה וכינונה של חברה בריאה ומשגשגת? כשהבחירות מגיעות כמו חילופי העונות כל כמה חודשים, התבניות החוזרות על עצמן חשופות לכל, בפוליטיקה כמו בכתיבה על אמנות. אבל מה לעשות שכאלה אנחנו? מאמינים גדולים בכוחה של האמנות לשנות ובכוחה של התרבות לאחד ובעיקר, שבוע אחר שבוע – בוחרים באמנות.
בגלריה אלפרד האמנית הרב תחומית ליאת דניאלי משתפת פעולה עם אנשי מקצוע מתחומים שונים וגם עם הטבע בכדי ליצור תערוכה מסקרנת; בגלריה לאמנות באום אל פחם פותחים מחזור תערוכות חדש וממשיכים להיות מעוז של אמנות טובה ותקווה; בבית העיר חוגגים את יום האישה עם השקת כתב עת ותערוכה על טהרת הכח הנשי; ובפינת הבונוס מצטרפת גלריה גבעון לחברותיה ומציגה תערוכת חתך של אמני הבית שלה.
שיהיה סופ"ש נעים,
שני ורנר וצוות Talking Art


חוה מחותן, "מצב 2020", במסגרת מחזור תערוכות חדש בגלריה לאמנות אום אל-פחם

"שירת הזכרים", תערוכת יחיד של ליאת דניאלי. אוצרת: הדסה כהן
האמנית ליאת דניאלי חוצבת לעצמה נישה ייחודית בשדה האמנות הישראלי. תחת הכותרת "ביו-ארט" אמנות ביולוגית, היא יוצרת אמנות שמושפעת מהטבע ויותר מכך – משתפת איתו פעולה. בין השאר היא יוצרת טקסטיל מתרביות חיידקים, ניירות מצמחים, צבעים ממקורות טבעיים ועוד פרויקטים המטשטשים את הגבול בין אמנות לעבודת מעבדה. בתערוכתה החדשה היא מציבה על גג גלריה אלפרד פסל כלאיים שנוצר בשיתוף פעולה עם בעלי מקצוע מתחומים שונים ולכאורה לא קשורים זה לזה. הפסל הוא שילוב של סיטאר וכוורת דבורים פעילה, ותנועת הדבורים פנימה החוצה ממנו תפרוט על מיתריו ותייצר מוזיקה שתהדהד בחלל הגלריה שלמטה. התערוכה החדשה פותחת את עונת 2020 בגלריה אלפרד והיא אחת המסקרנות והמעניינות ששמענו עליהן לאחרונה, לכן אין פלא כי היא תככב בסיור הגלריות שלנו באזור בחודש הבא. מהרו להירשם
אירוע פתיחה: יום שישי, 6.3, 12:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

מחזור תערוכות חדש בגלריה לאמנות אום אל-פחם
דווקא בימים מבולבלים אלה, נדמה שהדרך לעתיד ראוי במדינתנו היא באחדות ופיוס בין כל חלקיו של הפסיפס המרכיב את הארץ הזו. בעינינו, קול חזק של תקווה בכיוון הזה משמיעה הגלריה לאמנות באום אל פחם אשר נותנת במה לאמנים מכל המגזרים ושכבות האוכלוסיה. במקבץ התערוכות החדש ישנו תמהיל מעניין של נושאים, אמנים ואוצרים. תערוכתה של חווה מחותן, אחת הפסלות הוותיקות והחשובות בארץ, מסקרנת אותנו במיוחד. בתערוכה תציג סדרה חדשה של פסליה השקטים אך הפראיים תחת הכותרת "מצב 2020", המשך של סדרה שנשאה את השם "מצב 88". לצדה יציגו ראפת חטאב יעקב חפץ ואלישבע פרנקפורט-סמית.
אירוע פתיחה: יום שבת, 7.3, 12:00, גלריה לאמנות אום אל-פחם. אירוע פייסבוק

"קוראת לאלה", תערוכה קבוצתית והשקת כתב-העת "קמה". אוצרות: מיכל סבר וקורל דביר
לרגל יום האישה הבא עלינו לטובה יושק במוזיאון בית העיר כתב עת חדש המוקדש כולו לאמנות והגות נשית-ישראלית-עכשווית. הגיליון הראשון מכוון גבוה ובוחן את מושג האלה – האלוהות הנשית המהווה אידאל של נשיות חזקה ויוצרת. לצד עבודות הטקסט בכתב העת עצמו, תפתח בחלל היפה של בית העיר גם תערוכה על טהרת היצירה הנשית שתנסה לבחון את הצורך שלנו באלות, אבל גם לגלות את האלות שאולי כבר קיימות בינינו ואף לפתח מיתוסים חדשים ועדכניים. רשימת האמניות המשתתפות ארוכה ומכובדת ומכילה בתוכה אמניות שלא רק מייצגות כח נשי מעורר השראה, אלה גם פשוט אמניות מעולות בפני עצמן שאנחנו תמיד שמחות ושמחים לחוות את עבודותיהן. ואם זה בהקשר חגיגי שכזה על אחת כמה וכמה.
בפתיחת התערוכה יתקיימו אירועי פרפורמנס והקראת שירה נשית עכשווית.
בהשתתפות: חנאן אבו-חוסיין, מיה אגם, מיכל בראור, מיכל גרינפלד, מאי ג׳רפי, כרמי דרור, שגית זלוף-נמיר, מרים כבסה, רותם לבל, רוני לנדה, מירה מיילור, בתיה מלכא, רונית פורת, מיה פרי, מורן קליגר, ליאורה קפלן, תמר קרוון, ליטל רובינשטיין, נעמה רוט, ניל וקארין רומנו, ישראלה שאער-מעודד, רני ששון, Anna Lann x PentHouss
אירוע פתיחה: יום חמישי, 5.3, 19:30, בית העיר, ביאליק 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "חומר למחשבה" תערוכה קבוצתית
בשבועות האחרונים כתבנו פה על גל התערוכות הקבוצתיות שפוקד את הגלריות בעיר. סוג של "ספירת מלאי" פומבית החושפת לקהל את אוסף האמנים המרכיב את זהותה של הגלריה. השבוע מצטרפת גם גלריה גבעון הותיקה לטרנד עם אוסף האמנים המרשים שלה. שווה לראות.
בהשתתפות: דוד גינתון, משה גרשוני, ארז ישראלי, פנחס כהן גן, רפי לביא, לאה ניקל, אפרת נתן, אבנר פינצ’ובר, אודי צ’רקה, משה קופפרמן, גבי קלזמר, אדם רבינוביץ’, דוד ריב, ליאור שביל, יגאל תומרקין.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 5.3, 19:30, גלריה גבעון, גורדון 35, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: Talking Art


רוני לנדה, מתוך התערוכה "קוראת לאלה", תערוכה קבוצתית והשקת כתב-העת "קמה". בית העיר, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן