fbpx
רונית פורת
רונית פורת, "עדות מפי השמועה", תערוכת יחיד, גלריה אינדי, תל אביב

בעין הסערה, המלצות הסופ"ש 28-30.11

שבוע האיור נמשך בכל הכח ואנחנו מתרוצצים בכל העיר עם הקבוצות שלנו, פוגשים מאיירים ואוצרים ורואים המון תערוכות מצויינות שמרחיבות למשתתפי הסיורים והאמת שגם לנו את המושג על מהו איור עד לקצה גבולותיו. כיף! בתוך הבלאגן הצבעוני של שבוע האיור עולם האמנות ממשיך כמנהגו ותערוכות חדשות נפתחות. אומרים שעין הסערה, אותו מרכז בו לכאורה אמור להיות הכי סוער, דווקא שם מוצאים את השקט הגדול ביותר. ברוח זו בחרנו לכם הפעם כמה תערוכות שקטות יותר, אולי מתוך המחשבה על השקט שאחרי הסערה שהיא שבוע האיור, ואולי סתם מתוך החשק לקחת נשימה עמוקה ולצלול למקום עדין יותר.

בגלריה אינדי מציגה רונית פורת את הגרסה שלה לזרם הצילום ללא מצלמה ומשהה את מבטה דווקא על חללי מעבר המובילים אל הדבר האמיתי; ברו ארט מזמינה אוצרת הגלריה החדשה את אמני הגלריה לתערוכה קבוצתית ראשונה זה זמן רב ומאתגרת אותם לעסוק במדיום לא להם; ובגלריה העמקים המתחדשת מציגה רותי דה-פריס המצויינת תערוכה המפגישה את אופיה העירוני עם עבודותיו של אמן הקיבוץ המקומי.
מאחלים סופ"ש שקט וצלול לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

"עצב כבד", תערוכת יחיד של רותי דה פריס. גלריה העמקים, קיבוץ שער העמקים

פינת הבונוס:
ההמלצות נפלו על הראש! העברנו את פינת הבונוס להתחלה בכדי להזכיר לכם שוב ששבוע האיור עדיין נמשך! לא נחפור בעניין יותר מדי, רק נמליץ לבקר באתר ובאירועי הפייסבוק השונים ולבחור לכם אירועים ותערוכות מהשפע הגדול.
וכמובן – תפסו את המקומות האחרונים בסיורים שלנו לפני שהם נגמרים.
אירוע פייסבוק שבוע האיור יפו
אירוע פייסבוק שבוע האיור כללי
אתר שבוע האיור
הזמנת סיורים

"עדות מפי השמועה", תערוכת יחיד של רונית פורת
כתבנו פה בעבר על רונית פורת כמייצגת של הזרם המרתק בצילום העכשווי "צילום ללא מצלמה", בו צלמים נוטשים את המצלמה ואת הדימוי המקורי, בין היתר גם לטובת חקירה ועיבוד של דימויים מוכנים מראש. נראה שזהו המדיום המתאים ביותר לעידן שלנו בו אנחנו טובעים בזרם הדימויים המגיע מכל עבר. בתערוכתה החדשה מפנה פורת את מבטה האנין והחד אל קטלוגים של עיצוב גרמני משנות ה-20 וה-30 וחוקרת חללי מעבר, כאלה שלכאורה אין סיבה להשתהות בהם אלא הם משמשים כמבואה לחלל המרכזי. כשחושבים על שנות ה-20-30 בגרמניה בהקשר של מבואה לקראת משהו אחר, נוצרים הקשרים היסטוריים מצמררים. מה שמשך את עיננו במיוחד בהודעה על התערוכה היא העבודה כי לצד הדימויים שתציג בתערוכה תעשה פורת שימוש גם בריחות מיוחדים שיוסיפו לתערוכה עוד מגוון חדש ומפתיע של רבדים. תכלס על זה עוד לא שמענו (שלא לומר הרחנו)
אירוע פתיחה: יום חמישי, 28.11, 20:00, גלריה אינדי, צ'לנוב 42, תל אביב. אירוע פייסבוק

"רו ארט", תערוכה קבוצתית. אוצרת: מאיה במברגר
לפעמים קל לשכוח שגלריות הן לא רק ארבעה קירות תצוגה, אלא גם ואולי בעיקר נקודת מפגש של קבוצה של אמנים ואמניות שמרכיבה את הטעם והקו הייחודיים של הגלריה. אוצרת הגלריה החדשה מאיה במברגר, רצתה כנראה לעשות סוג של "סקירת מלאי" של אמני הגלריה והזמינה אותם לתערוכה קבוצתית ראשונה מאז 2011. בכדי לאתגר אותם, ביקשה במברגר מהאמנים לייצר עבודה במדיום זר להם או כזה שפחות מזוהה איתם, במטרה לבחון את השפה שלהם מעבר לגבולות המדיום הספציפי. בכלל נראה שהגלריות בתל אביב במצב רוח של בחינה עצמית, גם התערוכה הנוכחית בזומר למשל מציגה את כל אמני הגלריה בתערוכה קבוצתית שמציגה עבודה ישנה שלהם ליד עבודה עכשווית. לכו לראות מה מרכיב את הגלריות המצוינות האלה.
בהשתתפות: שגיא אזולאי, ירון אתר, אביב בן, בויאן, שרון גלזברג, קרן גלר, מיכל היימן, מייגן וויטמארש, ערן וולקובסקי, נועה יפה, איוה כפרי, רועי מנחם מרקוביץ', ניר סגל, הדס סט, להלי פרילינג, ראובן קופרמן, אסתר שניידר, ישי שפירא קלטר, נועם תורן
אירוע פתיחה: יום חמישי, 28.11, 20:00, גלריה רו-ארט, המרץ 3, תל אביב.  אירוע פייסבוק

"עצב כבד", תערוכת יחיד של רותי דה פריס. אוצרת: רות אופנהיים
נראה שהאוצרת רות אופנהיים עשתה לעצמה שנה של הצגת אמנות נשית צעירה ומצוינת. אחרי התערוכה המרגשת והמצחיקה של מיה שרבני בגלריה של תוכנית "אתר" ביפו, השבוע נפתחת עוד תערוכה באוצרותה, הפעם לאמנית המעולה רותי דה-פריס בגלריה המתחדשת בקיבוץ שער העמקים. במסגרת התערוכה, שתפתח את הגלריה בגלגולה החדש, הוזמנה דה פריס להגיב לעבודותיו של האמן המנוח אברהם עמרי שחלל הגלריה היה הסטודיו הפרטי שלו. דה פריס הספיקה כבר לעשות לעצמה שם כאמנית המצליחה באמצעות קו פשוט וחומרים פשוטים לייצר רישומים ואובייקטים מלאי יופי ומשמעות. ההזמנה של האמנית התל אביבית הצעירה להגיב לעבודותיו של האמן הקיבוצי הותיק מעוררת סקרנות וציפיה.
אירוע פתיחה: יום שבת, 20.11, 11:30, גלריה העמקים, קיבוץ שער העמקים.  אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: Talking Art

ראובן קופרמן, מתוך התערוכה "רו ארט", גלריה רו ארט, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן