fbpx
מיכה ברעם
"פלימפססט", תערוכת יחיד למיכה בר-עם, גלריה אלמסן , יפו

הבית הוא איפה שהלב, המלצות הסופ"ש 1-3.2018

אנחנו אמנם לקראת סוף החורף, אבל המלצות הסופ"ש שלנו יהיו בדגש על הבית – המרכז החם והמנחם. מיכה בר-עם ודוד טרטקובר – שניים מהאבות המייסדים של התרבות הישראלית – כל אחד בתחומו, בוחרים מקומות אלטרנטיביים לתצוגה; ומוכיחים שהמקום האידאלי להציג את עבודותיהם, ממש כמו הבית, הוא איפה שהלב רוצה ולאו דווקא איפה ששיקולי קריירה או יוקרה מכתיבים. בגלריה בנימין תערוכה קבוצתית בה האמנים מציגים פרשנות מגוונת לשגרה ולמרחב הביתי.
אנחנו דווקא לא נשארים בבית וממשיכים בסיורים שלנו שעברו להילוך אביבי גבוה ומזמינים אתכם להצטרף אלינו – פרטים על הסיורים הקרובים שלנו בקישור (וגם בהמשך הרשימה).

שיהיה סופ"ש חמים ונעים,
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"הדפסי רשת 2017". השקת סדרת הדפסים של דוד טרטקובר
דוד טרטקובר הוא אחד השמות הראשונים שעולים לראש כשמדברים על עיצוב גרפי ישראלי. השפה העיצובית הייחודית שלו נכנסה כבר מזמן לקאנון, זיכתה אותו בפרס ישראל לעיצוב לשנת תשס"ב ואף הוצגה בתערוכה רחבת היקף במוזיאון תל אביב לפני כשנה וחצי. את סדרת הדפסי הרשת החדשים שלו בחר ליצור בסטודיו בעלי מלאכה, שהוא סטודיו קטן אך איכותי להדפס רשת בדרום תל אביב. בסדרה החדשה יש תנודה קלה מהסגנון המוכר של דימויים חזקים וטקסטים נשכניים, ונטייה לכיוון יותר אמנותי ואבסטרקטי. יש משהו קסום בתערוכות הדפס שמתקיימות בתוך הסדנא שיצרה אותם. משהו בריח הדיו וגריז המכונות מוסיף לחוויה מימד נוסף ומענג.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 1.3, 20:00, סטודיו בעלי מלאכה, י.ל. פרץ 15, תל אביב. אירוע פייסבוק

"פלימפססט", תערוכת יחיד למיכה בר-עם. אוצר: ד"ר גיא מורג צפלביץ׳
מיכה בר-עם הוא מבכירי הצלמים בארץ, אם לא הבכיר שבהם אשר במהלך הקריירה המקצועית שלו כצלם עיתונות הספיק לתעד כמה מהמאורעות המכוננים בתולדות המדינה. בר-עם יזם והקים את המחלקה לצילום בבצלאל ואת המחלקה לצילום של מוזיאון תל אביב ושימש כאוצר הראשי שלה שנים ארוכות, הוא היה הצלם הישראלי הראשון שהצטרף לשורות סוכנות הצילום "מגנום" ועוד רבה רשימת פועליו. בתערוכה החדשה יוצגו לראשונה עבודות שטרם נראו לקהל המקומי, ועוסקות – לא בפאתוס הלאומי, כי אם דווקא במרחב האינטימי והצנוע יותר. בר-עם בחר להציג בחלל החדש יחסית והצנוע של גלריה אלמסן היפואית, מהלך המצטרף לדעתנו לאותה התעוררות תרבותית מבורכת שאנו מכנים "הרנסנס היפואי". כמו בהמלצה הקודמת, יש משהו מרגש בבחירה של אמן בכיר כל כך לצאת מאיזור הנוחות שלו ולהציג בחללים חדשים וניסיוניים וכך להמשיך ולהתוות את הדרך לפני המחנה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 1.3, 19:30, אלמסן, הפנינים 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

"בין קירות", תערוכה קבוצתית. אוצרת: גל עטיה
לאחרונה אפשר לראות לא מעט תערוכות העוסקות בנושא הבית – על שלל משמעויותיו. אולי זה תמיד היה ככה, אולי זה משבר הנדל"ן שגורם לאוצרים ואמנים לחשוב על חדר משלהם ואולי זה החורף שגורם להם לרצות להתכנס פנימה אל המרחב הביתי החמים, כך או כך יש איזה שפע (מבורך, אנחנו לא מתלוננים) של תערוכות "בית" לאחרונה.
גם האמנים המשתתפים בתערוכה החדשה בגלריה בנימין מביטים אל המרחב שבין הקירות ומוצאים השראה דווקא באותו היבט של החיים שהוא הסיוט של כל אדם יוצר – השגרה. האמנים שעובדים בקשת רחבה ומגוונת של מדיומים משתמשים בחפצים ופעולות מהיומיום שלהם וטוענים אותם במשמעות חדשה באמצעות המעשה האמנותי. הלא זוהי תמצית הקסם של האמנות, היכולת שלה לקחת את המוכר והידוע ולחלץ ממנו משהו אחר, גדול יותר. אולי זו גם בדיוק הסיבה מאחורי ריבוי התערוכות העוסקות דווקא בבית.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 1.3, 20:00, גלריה בנימין, שביל המרץ 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

ואילו אנחנו דווקא מעודדים אתכם לצאת מהבית עם סיורי האביב החדשים שלנו:
9.3.18 "הסיור המשולב" בקריית המלאכה – בדגש על ציור עכשווי. בהדרכת לירון אלקולומברה
סיור המשלב את כל הטוב של קריית המלאכה: גלריות, אמנות רחוב וביקורי סטודיו.
פרטים נוספים וכרטיסים בקישור

23.3.18 "רנסנס יפואי" הרוח החדשה ביפו. בהדרכת אלעד רוזן
סצנת אמנות חדשה ואלטרנטיבית מתפתחת בדרומה של תל אביב. בסיור זה נכיר את הלך הרוח החדש, את הסיבות לנדידת האמנות למקומות חדשים, וכמובן את האמנים והאוצרים שמאחורי העשייה.
פרטים נוספים וכרטיסים בקישור

שני ורנר וצוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן