fbpx

הוריקן איור, המלצות הסופ"ש 16-18.11.17


נעמי טנהאוזר, תולדות האמנית, גלריה אינדי

הנה זה מגיע, הפתיחה הרשמית של שבוע האיור 2017! יותר מששים (60) תערוכות ועשרות אירועים פרושים בכל רחבי העיר בחללים שונים ומשונים. המבחר גדול ופינת ההמלצות הצנועה שלנו יכולה מטבע הדברים לגעת רק בקצה קצהו של נחשול התערוכות הזה. אז מה לעשות? קודם כל, היכנסו לאתר שבוע האיור וסמנו את הדברים שמושכים את ליבכם. שנית כמובן – הצטרפו לסיורים שלנו. כמפעילי הסיורים הרשמיים של שבוע האיור נסייר בתערוכות והחללים השונים, נפגוש את האמנים והאוצרים שידברו על עבודותיהם ועוד הפתעות נוספות.
ובהמלצות השבוע: תערוכה בגלריה אלפרד שבוחרת להציג דווקא את האיורים שנדחו על ידי מי שהזמין אותם וכך חושפת משהו מהתסכול שבחיי המאייר; נעמי טנהאוזר משתמשת בפלסטלינה כדי לתאר אלמנטים מחייה האישיים כאמנית בגלריה חנינא; וחבורת מאיירים שמזמינה את הקהל לתפוס כמה טושים ולעזור להם לייצר תערוכה חיה ומתפתחת על קירות מתחם חללי העבודה המשותפים "שין שבע".

שיהיה לכולנו שבוע עמוס וצבעוני,
שני ורנר, וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"סלון הדחויים", תערוכה קבוצתית. אוצר: אוהד גבעתי
התערוכה החדשה בגלריה אלפרד נוגעת בפן כאוב בחייהם המקצועיים של המאיירים – הריג'קטים, הלא הם האיורים שנדחו על ידי מי שהזמינו אותם. נראה שזה אספקט שלא קיים באף מקצוע אחר, הלקוח מזמין מוצר, המאייר עובד קשה ומייצר אותו ובסוף התהליך יכול הלקוח להחליט שהמוצר לא מתאים לו וכל העבודה היתה לשווא. הסיבות מגוונות: תוכן בוטה, חוסר התאמה לרוח המותג, או פשוט מנהל שהתעורר על צד שמאל, בכל מקרה התוצאה מתסכלת למאייר. בתערוכה מתמודדים המאיירים באמצעות הצגתן של העבודות הדחויות לצד הסבר קצר על הרקע והסיבות לדחייה. הזדמנות להיחשף לאחורי הקלעים של עבודת המאיירים ולראות את הדברים שמישהו לא רצה שתראו.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 16.11, 20:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק


יונתן וקסמן, סלון הדחויים, גלריה מכון אלפרד

"תולדות האמנית", תערוכת יחיד לנעמי טנהאוזר. אוצר: יקיר שגב
פלסטלינה הנה חומר גלם שעשוי לעורר בנו רגשות ילדיים או נוסטלגיים ולא נקשרת דווקא באמנות עכשווית. בתערוכתה החדשה בחרה האמנית נעמי טנהאוזר דווקא בחומר הרך והצבעוני הזה ובטכניקה של מריחה והדבקה של החומר למצע הקרטון, יוצרת טנהאוזר סוג של זרם תודעה ציורי. העבודות מתארות דמויות מחייה של האמנית, לצד חפצים אישיים ומחוות ליצירות אמנות מפורסמות כאשר לצד העבודות יוצגו טקסטים פואטיים שיתנו רקע למתרחש בציור.
ברוח ההשתתפותית של שבוע האיור יתקיימו במהלך התערוכה סדנאות עבודה בפלסטלינה בהדרכת האמנית, האחת להורים וילדים והשנייה למבוגרים בלבד.
אירוע פתיחה: יום שישי, 17.11, 11:30, גלריה חנינא, שביל המפעל 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

"ערי העתיד", תערוכה אינטראקטיבית של חבורת הטושים
התחלנו בפלסטלינה, ממשיכים לטושים – פינת ההמלצות הופכת לפינת היצירה, ואנחנו מתים על זה! חבורת הטושים היא קבוצת מאיירים שפועלת יחד בשנים האחרונות ובחרו להגביל את עצמם לעבודה ב…טושים. התוצאה, בהתאם, היא תמיד צבעונית ומרעננת. בתערוכה החדשה השתלטה החבורה על שין שבע, מתחם של חללי עבודה משותפים ברחוב שוקן והם יציירו בטושים שלהם על מחיצות הזכוכית המפרידות בין המשרדים. התערוכה כולה תיווצר למעשה בזמן אמת ובשיתוף הקהל. הזדמנות נדירה להשתתף ביצירה של תערוכה ולצפות במאיירים עובדים באופן בלתי אמצעי. בנוסף להזמנת הקהל להשתתף ביצירת התערוכה, יתקיימו במהלכה גם סדנאות מיוחדות לילדים בהדרכת האמנים.
אירוע פתיחה: שישי, 17.11, 15:00-10:00, שין שבע, שוקן 7, תל אביב. אירוע פייסבוק

וכמובן – הסיורים שלנו – הסיורים הרשמיים של שבוע האיור
הכרטיסים הולכים ואוזלים.
פרטים ורכישה בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


נועם מרזוק, חבורת הטושים בשין שבע

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן