fbpx
דורית מגידור
דורית מגידור, אירועי "מנורת לילה", שכונת נווה שאנן, תל אביב

החיים עצמם, המלצות הסופ"ש 20-22.12

התערוכות ואירועי האמנות של השבוע לא יהיו קלים לעיכול, הם יוצאים מאזור הנוחות לטובת מקומות ונושאים מאתגרים ולא בהכרח פשוטים. אולי לא כולם יהיו מרוצים, אבל הם לא מבקשים להתחנף לאף אחד, ומעניין – בטוח יהיה.
במוזיאון תל אביב מציג זוכה פרס רפפורט לשנת 2017, יקיר המערכת גיל יפמן, תערוכה שנוגעת בנושאים שהם טאבו בחברה הישראלית ועושה את זה בחן ובכישרון המאפיינים אותו; בשכונה המאתגרת נווה שאנן יתקיים פסטיבל מנורת לילה החמישי שחוגג את אופייה הייחודי של השכונה ותושביה; ובגלריה המדרשה תערוכה חדשה לדוד ריב שבועט כתמיד.
מאחלים לכולכם סופ"ש מלא עניין,
שני ורנר וצוות Talking Art

"קיבוץ בוכנוולד". תערוכת יחיד של גיל יפמן. זוכה פרס רפפורט לאמן צעיר. אוצרת: עדי דהן
זה לא סוד שגיל יפמן הוא אחד האמנים האהובים עלינו. הסטודיו שלו הוא אחת התחנות החשובות בסיור התחנה המרכזית שלנו והמפגש שלו עם הקהל הוא תמיד מאתגר, פורה ומרתק. לכן שמחנו במיוחד כשזכה בפרס רפפורט לאמן צעיר לשנת 2017. בנוסף לברכות המובנות ליפמן על זכייתו, מגיעות גם ברכות לוועדת הפרס על האומץ לבחור אמן שעבודתו מפלרטטת עם נושאי טאבו כמו מיניות ושואה והשילוב ביניהם. כבר משם התערוכה "קיבוץ בוכנוולד", ובחירתו של יפמן לעבוד עם קולקטיב מבקשות המקלט "קוצ'ינטה" והאמן המושגי ניצול השואה דב אור־נר אפשר להבין שזו תהיה תערוכה שהציבור לא יהיה אדיש אליה. תערוכות פרס יכולות לעתים קרובות להיות מעט מנומנמות על סף המשעממות, אבל כאשר במיטבן הן מכניסות רוח חדשה ורעננה למוזיאון אדרבא ואדרבא בשילוב כזה, כאשר באותו הערב תפתח במוזיאון תערוכתו של יצחק גולומבק לרגל זכייתו בפרס רפפורט לאמן בכיר, באוצרות ענת דנון סיון.
אירוע פתיחה: יום שלישי, 25.12, 20:00, מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

גיל יפמן, "קיבוץ בוכנוואלד", מוזיאון תל אביב לאמנות

"מנורת לילה" פסטיבל אמנות, מוזיקה ואור בנווה שאנן. מנהלים אמנותיים: עברי באומגרטן ויאשה רוזוב
בהמלצה הקודמת ציינו את התחנה המרכזית החדשה כמוקד לסיורים שלנו, מחוץ לתחנה משתרעת שכונת נווה שאנן – אחת השכונות הקשות, הסבוכות והמרתקות בתל אביב ובארץ בכלל. נראה שלפעמים עצם אזכור שמה של השכונה מבטיח דיון פוליטי סוער. בתקופה האחרונה עוברת השכונה סדרה של שינויים ששמים אותה על הרדאר של אמנים ופעילי תרבות, אך גם של כרישי נדל"ן למיניהם. השבוע יתקיים בפעם החמישית פסטיבל מנורת לילה שמטרתו המוצהרת היא להאיר את השכונה המיוחדת הזו, על אוכלוסייתה המגוונת והפעילות התרבותית הנעשית בה. המשתתפים והאירועים רבים מכדי לפרט את כולם ומומלץ להתעדכן באירוע הפייסבוק. נוכל כן להמליץ על סלון האופנה והטיפוח האריתראי של נשות קולקטיב קוצ'ינטה, מזרקת הזהב של אייל אסולין ומסלול הקופסונים של מיודענו עדי סנד.
שעות פעילות: ימים חמישי ושבת, 20 ו-22 בדצמבר, 23:00-19:00 – ייתכנו שינויים עקב מזג האוויר
יום שישי, 21 בדצמבר 15:00-10:00, אירוע למשפחות וילדים
אירוע פייסבוק . איוונט פייסבוק לאירוע של קוצ'ינטה

"הפרעות", תערוכת יחיד לדוד ריב. אוצר: אבי לובין
דוד ריב הוא לא אמן שנח על זרי הדפנה, למען האמת, ריב לא עושה רושם של אדם שאוהב לנוח באופן כללי. בתור אמן ותיק ומוערך (אם הזכרנו את פרס רפפורט בתערוכתו של גיל יפמן, ריב הוא חתן פרס רפפורט לאמן בכיר לשנת 2013) ריב יכול היה בקלות להתכנס בסטודיו ולצייר בשלווה. במקום זה, בוחר ריב בשנים האחרונות שלא להסיט את עיניו ממה שהוא רואה כנושאים הבוערים של השעה ומבלה הרבה מזמנו בצילום הפגנות בשטחים ובמקומות אחרים כשהתוצרים מתגלמים לכדי דבר שהוא בין תיעוד פוליטי לעבודת וידאו. מתוך הסרטים האלה מחלץ ריב גם דימויים אותם הוא מצייר בסגנונו המובחן. בתערוכתו החדשה בגלריה המדרשה יהיה שילוב בין המדיומים והסגנונות השונים בהם ריב עוסק לכדי אמירה כוללת וקוהרנטית אחת שתציע לצופה מנה גדושה של מציאות מקומית עטופה בצבעוניות עשירה.
באותו הערב יפתחו בגלריה גם תערוכותיהם של עידו גורדון ואיגנס קרונגלביציוס
אירוע פתיחה: יום חמישי, 20.12, 20:00, גלריה המדרשה, הירקון 19, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

דוד ריב, מתוך התערוכה "הפרעות", גלריה המדרשה, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

תגובה 1 בנושא “החיים עצמם, המלצות הסופ"ש 20-22.12

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן