fbpx
תמר הירשפלד
"ארץ חדשה", תערוכת יחיד של תמר הירשפלד. ביתן הלנה רובינשטיין, תל אביב

היום שאחרי, המלצות הסופ"ש 6-8.6

צבע טרי חלף עבר, לא נחזור שוב לקלישאות של שגרה כן או לא, אלא נמשיך לעשות את מה שאנחנו אוהבים ויודעים לעשות, בשגרה או בפסטיבל – לאסוף בשבילכם בפינצטה את האמנות המעולה של השבוע ובכלל.
בגלריה קו 16 איילה לנדאו ומתן בן-טולילה הפכו את השותפות שלהם בסטודיו, שנולדה מכורח כלכלי, לשיתוף פעולה אמנותי בתערוכה זוגית וצבעונית; בגלריה אלפרד מרחיבה האוצרת שרי גולן את גבולות השיח המזרחי באמנות עם תערוכה הבוחנת את הזהות המזרחית לעומת ההיסטוריה של האמנות המערבית; ועל ביתן הלנה רובינשטיין משתלטת האמנית הצעירה והפרועה תמר הירשפלד לתערוכה הנוגעת בנושאים קשים וסבוכים אבל עושה זאת בקריצה ובהומור משוחרר. בפינת הבונוס, יריית הפתיחה של שבוע הספר במכירת ספרים וקטלוגים מאוסף גלריה גבעון הוותיקה.
מאחלים לכולכם סוף שבוע פרוע, צבעוני, מזרחי, מערבי.. מה שתרצו.
שני ורנר וצוות Talking Art

"השונית הגדולה" תערוכה זוגית של מתן בן־טולילה ואיילה לנדאו. אוצרת: קרני ברזילי
לפני שבועיים דיברנו כאן על תערוכה זוגית שנולדה משיחה מתמשכת בין שתי אמניות במשך שנה, אבל מה קורה כשהשיחה בין שני אמנים נמשכת יותר משש שנים? וכששני האמנים האלה חולקים סטודיו? מתן בן־טולילה ואיילה לנדאו חלקו סטודיו בסדנאות האמנים בירושלים. חלוקת סטודיו עם שותף נובעת לרוב מכורח כלכלי כשבמקרה הטוב – כמו בדירות שותפים, אפשר לקוות לשיחה ידידותית על קפה פה ושם. אבל ישנם מקרים בהם השהות של שני אמנים באותו חלל במשך שנים יוצרת אלכימיה ושיתוף אמיתי שמתעלה מעל ההכרח. לנדאו ובן-טולילה גילו במהלך שנות העבודה זו לצד זה, כי למרות שעבדו בצורה עצמאית ובמדיומים שונים, עבודותיהם חולקות מאפיינים ומוטיבים משותפים כמו צבעוניות עזה, עשייה מדויקת ומתוכננת בקפידה לצד נדיבות ושפע של פרטים. בן-טולילה ולנדאו הם אמנים שאנחנו מאוד אוהבים בנפרד ומסקרן מאוד לראות מה קורה כשהחיבור שלהם פורץ את גבולות הסטודיו, אדרבא ואדרבא כאשר קרני ברזילי אמונה על האוצרות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 6.6, 20:00, גלריה קו 16, שד' ששת הימים 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

"החפלה האחרונה", תערוכה קבוצתית. אוצרת: שרי גולן
תודעה מזרחית והמתח בינה לבין זו האשכנזית, היא אחד הנושאים החמים והמדוברים בתרבות הישראלית של השנים האחרונות. בפוליטיקה, עלייתו של הכח המזרחי מכה גלים, נסיקתו המטאורית של הזמר המזרחי והים תיכוני מוכר לכולנו מכל תחנת רדיו, בטלוויזיה ובקולנוע נוצרים סרטים וסדרות הנוגעים בנושא וגם עולם השירה סוער בשירה מזרחית של תנועות כמו "ערס פואטיקה". בתוך כל ההתעוררות הזו, בולטת תרדמתו של עולם האמנות בנושא. פה ושם יש תזכורת, כמו בתערוכה שאצר שרון תובל בבית האמנים בשנה שעברה, או אף מיני שערורייה, למשל בעבודותיה השנויות במחלוקת של זויה צ'רקסקי המתארות את המפגש בין העלייה הרוסית למזרחים הוותיקים. אך נדמה שהנושא כתופעה תרבותית אינו מקבל את המקום הראוי לו. התחלה של תיקון מנסה לעשות האוצרת שרי גולן עם תערוכה האוספת אמנים ועבודות שמבקשים לבחון את זהותם מתוך מבט ביקורתי על העבר וההווה ובעיקר על ההיסטוריה של האמנות המערבית שעל ברכיה התחנכו.
בהשתתפות: גיא לוי, ויקי סקנדריון, תמיר צדוק, טל שוחט
אירוע פתיחה: יום חמישי, 6.6, 20:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

איילה לנדאו, מתוך התערוכה "השונית הגדולה", גלריה קו 16, תל אביב

"ארץ חדשה", תערוכת יחיד של תמר הירשפלד. אוצרת: ענת דנון סיון
התערוכה החדשה של תמר הירשפלד בביתן הלנה רובינשטיין תיפתח אמנם כמעט בסוף השבוע הבא, אבל לא יכולנו להרשות לעצמנו לפספס את ההמלצה עליה. להירשפלד, בנוסף להמון כשרון וכמויות אמביציה לא רגילות, יש את אותה תכונה שחסרה כל כך בעולם האמנות ובמיוחד זה המקומי – חוש הומור. זה לא שהירשפלד מתרחקת מנושאים רציניים, להפך – רבות מעבודותיה עוסקות בנושאים נפיצים ביותר כמו היחס של החברה למהגרים, הסכסוך הישראלי פלסטיני וגם מיניות ומוות. אבל העיסוק בנושאים הכבדים האלה נעשה תמיד בקריצה ובהומור עצמי פרוע. הטקטיקה הזו מאפשרת להירשפלד לגעת במקומות הכואבים ביותר ועדיין להשאיר את עבודתה נגישה ומהנה. לא תמיד קלה לצפייה, אבל תמיד צבעונית, משעשעת ומבדרת. כבר כתבנו פה פעם על התקווה שלנו להתעוררות בביתן הלנה רובינשטיין שהתנמנם בשנים האחרונות, ולתת את המפתחות לאמנית צעירה ופרועה כמו תמר הירשפלד זה בהחלט דרך לנער את המוסד הוותיק הזה. יש לנו תחושה, שעל התערוכה הזו הולכים לדבר לא מעט.
אירוע פתיחה: יום רביעי, 12.6, 20:00, ביתן הלנה רובינשטיין, שדרות תרס"ט 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס:
שבוע הספר העברי בגלריה גבעון. מכירת ספרי אמן וקטלוגים מוזלים של אמני הגלריה
שבוע הספר שהפך מזמן לחודש הספר כבר נמצא בפתח וגם עולם האמנות לא מוותר על ההזדמנות להצטרף לחגיגה. אחת הסנוניות הראשונות היא גלריה גבעון המציעה ספרי אמן וקטלוגים במחירים מוזלים. כגלריה ותיקה ומכובדת המחזיקה בארסנל כמה מהאמנים המרכזיים והחשובים בשדה המקומי, אפשר לצפות לאוצרות. שווה לנצל את סוף השבוע בכדי להעשיר את ספריית האמנות הפרטית במחירים ידידותיים.
המכירה תתקיים בשעות פעילות הגלריה. גלריה גבעון, גורדון 25, תל אביב.  אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

תמיר צדוק, מתוך התערוכה "החפלה האחרונה", גלריה אלפרד, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן