fbpx
"Tahiti", תערוכת יחיד לקהינדה ווילי

התערוכות שצריך לראות בפריז בקיץ. במקום המלצות הסופ"ש

"יש לי אהבה בארץ רחוקה
בואי ניקח מטוס ונמריא
כדאי לך להכיר אותה
היא מקסימה וקוראים לה פריז.

היא יפה וטובה ומרגשת
ותמיד לבושה חגיגית
וכמו כל אישה – מבקשת
שאחזור לחיקה לתמיד."      / בני אמדורסקי

לפעמים הכתיבה היא הדרך הכי טובה להתגבר על געגוע, כאילו בעזרתה אנחנו יכולים לשוטט באמת בעיר האהובה שלנו. אז גם בגלל הגעגועים, וגם בגלל שרבים מכם שואלים אותנו כל הזמן אילו תערוכות כדאי לראות בפריז, וגם בגלל שמיכל המדריכה שלנו תבלה שם את חודש יולי, ואם תרצו היא תיקח אתכם לכל הגלריות השוות בעיר.
בקיצור, השבוע ההמלצות שלנו מתמקדות בעיר האורות, ובתערוכות שלא כדאי לפספס שם בקיץ הקרוב.
שני ורנר וצוות TALKING ART

"Declarations", תערוכת יחיד לסבסטיאו סלגאדו
את הצלם סבסטיאו סלגאדו אתם מכירים אולי מהסרט המופלא "מלח הארץ" שנעשה עליו והוצג בישראל לפני כמה שנים. סלגאדו הקדיש את חייו לצילום של כמעט כל עיוולת אנושית והשלכותיה על חברות שונות, על האדמה ועל בעלי החיים. צילומיו הגדולים בשחור ולבן שונים מאוד מצילום דוקומנטרי רגיל, ומאופיינים ביכולת שלו לתפוס את הרגע המושלם שמתקיימת בו גם דרמה גדולה וגם אנושיות או טבעיות בסיסיות ביותר. התערוכה מוצגת לרגל 70 שנה לחתימת הצהרת זכויות האדם העולמית, ונדמה שאין ראוי ממנה לציון מאורע זה.
עד 30.6.19, המוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע, 57 Rue Cuvier, פריז. אתר

"Declarations", תערוכת יחיד לסבסטיאו סלגאדו

"Tahiti", תערוכת יחיד לקהינדה ווילי
אוקיי וואו. נכון, הגלריות של פריז מתפקדות כמו מיני מוזיאונים ומציגות את השמות הגדולים ביותר בעולם האמנות העכשווית, שזה פלא בפני עצמו. עם זאת, תערוכת יחיד של ווילי, היא באמת מאורע מרגש במיוחד. ווילי, הוא לא אחר מאשר צייר הפורטרט הרשמי של ברק אובמה, פורטרט שהרעיד עולמות בבית הלבן כיוון שאובמה, כיאה לו – עשה בחירה נועזת והזמין אמן עכשווי והתוצאה חריגה ביחס לשאר הדיוקנאות. ווילי הינו אמן ממוצא אפריקאי שמשחק כל הזמן על המתח שבין המסורת האפריקאית ומסורת המערב. בסדרה החדשה הוא מצייר נשים מקהילת הטרנסג'נדריות בטהיטי, קהילה שגונתה על ידי המשטר הקתולי. כמובן שלא ניתן לצייר בטהיטי בלי ההשוואה המתבקשת לגוגן, וכך גם בציורים.
עד 20.7.19, גלריה טמפלון, 28 rue du Grenier Saint-Lazare, פריז. אתר

"A Thousand Crossings", תערוכת יחיד לסאלי מן
הגלריה הלאומית זֶ'ה דֶה פּוֹם היא המקום הטוב ביותר לראות תערוכות צילום בפריז. עם תקציבי ענק וצוות אוצרות מהמעולים שבמעולים, התערוכות במקום תמיד מתאפיינות לא רק באמנים מובילים, אלא גם באוצרות חדשנית, מעניינת ופורצת דרך, במיוחד בתצוגה של צילום שהוא מדיום שניתן לעשות איתו הרבה יותר מאשר תלייה סטנדרטית על הקיר. הפעם מגיעה ענקית הצילום סאלי מן לתערוכה רטרוספקטיבית שסוקרת את 40 שנות היצירה שלה, ובתוך כך גם עבודות שטרם נראו. מן התפרסמה בזכות הצילומים שתיעדו את הילדים שלה, צילומים שהיתה בהם איזו רמיזה רומנטית, אינטימית מאוד ועוררו הרבה תשומת לב. בשנות היצירה שלה היא תיעדה את החברה והתרבות בדרום ארה"ב והפכה לאחת הצלמות החשובות באמנות האמריקאית והעכשווית בכלל.
עד 22.9.19, הגלריה הלאומית זֶ'ה דֶה פּוֹם 1 Place de la Concorde, פריז. אתר

"A Thousand Crossings", תערוכת יחיד לסאלי מן

עם הילדים: "Monstres, Mangas et Murakami", תערוכה לכל המשפחה
מוזיאון קטנטן, 4 חדרים לו בלבד אשר מיועד לכולם מגיל 3 עד 103, ומבקש להפוך את האמנות העכשווית לנגישה לכל הגילאים. התערוכה הנוכחית מציעה מסע אינטראקטיבי לגילוי הדמויות, היצורים והמפלצות שבפולקלור היפני. האמנות היפנית העכשווית מושפעת מאוד מההיסטוריה הוויזואלית של יפן, וגם מסרטי אנימציית מנגה ומשחקי וידאו. בתערוכה יוצגו ארטיפקטים היסטוריים, לצד אמנות עכשווית בעיקר של טאקשאי מורקמי וחברי הקולקטיב Kaikai Kiki. בין הנושאים שעולים בתערוכה: אורבניזציה, רובוטים, טבע, פנטזיה, רוחות ועוד.
עד 22.9.19, Musée en Herb, 23, rue de L'Arbre-Sec, פריז. אתר (בצרפתית בלבד)

מגיעים לפריז במהלך חודש יולי? צרו איתנו קשר ונתאם לכם סיור גלריות מופלא עם מיכל טוביאס המדריכה שלנו שנמצאת בפריז בקיץ הקרוב.

בון וויאז'! תהנו
שני ורנר, וצוות Talking Art

טאקאשי מורקמי, מתוך התערוכה "Monstres, Mangas et Murakami", תערוכה לכל המשפחה

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן