fbpx
צלילת עומק
אירוע "צלילת עומק" במסגרת פסטיבל מנופים. דימוי: פריים מתוך אוסף נתן אקסלרוד, יומני מולדת 1927-1934, ארכיון ישראל לסרטים, סינמטק ירושלים

ולפעמים, החגיגה נמשכת, המלצות הסופ"ש 24-26.10

כולנו מכירים מישהו או מישהי בחיינו שהם מכורים לעבודה, כאלה שבשבילם המילה חופש היא כמעט קללה. אנחנו מזהים אותם במשרד או במקום העבודה אחרי חופשה ארוכה לפי מבט ההקלה בעיניהם – הללויה! מפסיקים את המנוחה ואפשר לחזור לעבוד במלוא המרץ! במבט על השבוע הקרוב אפשר לדמות את עולם האמנות המקומי לוורקוהוליק שכזה. נראה שמארגני התערוכות אומרים לעצמם: סוף סוף נגמרו החגים ומתחילה החגיגה האמיתית! תערוכות השבוע לא מבזבזות זמן על נחיתה רכה בחזרה לשגרה ומאיצות ישירות למהירות מקסימלית.
בחלל האמנות המושקע של מגזין 3 ביפו, כוכב הציור הבינלאומי טל ר בפרשנות משלו ליצירה קלאסית; בירושלים, פסטיבל מנופים ה-11 משתלט על העיר; ובגלריה זומר חוגגים 20 שנה של פעילות עם תערוכה הסוקרת את התפתחותם של אמני הגלריה.
הכינו את נעלי ההתעמלות, ושיהיה סופ"ש מושלם לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

"אנשים שלא יכולים לשבת על סוסים", תערוכת יחיד של טל ר. אוצר: דיוויד ניומן
כשנפתח ביפו חלל האמנות "מגזין 3", עמד באוויר – מלבד ריחות הצבע הטרי והריהוט החדש מהניילונים, גם ריח חזק של הבטחה. נועד לשמש כלוויין של מרכז האמנות השוודי באותו שם, הסניף הישראלי שם לעצמו מטרה לקדם את סצנת האמנות המקומית. לאו דווקא על ידי נתינת במה לאמנים ישראלים בהכרח, אלא יותר כיצירת גשר לשדה האמנות הגלובלית העכשווית. כעת, כמעט שנתיים לאחר מכן, ניתן להביט אחורה על שלוש התערוכות שהוצגו בו עד כה ולקבוע בזהירות שההבטחה הולכת ומתממשת. טל ר, צייר דני ממוצא ישראלי הוא אחד מהכוכבים בה' הידיעה של הציור העכשווי בעשור האחרון, ואחד ממיצגיו המובהקים של סגנון "הציור הרע" השנוי במחלוקת. בגלל מוצאו המקומי והייצוג שלו על ידי גלריה זומר, זכינו פה לכמה תערוכות שלו בעבר. אבל הפעם מדובר במשהו מיוחד – לכבוד התערוכה, הזמין האוצר דיוויד ניומן את טל ר ליצור עבודה חדשה במיוחד לחלל של מגזין 3. הציור המונומנטלי יהיה בדיוק במידות של הגרניקה של פיקאסו. הציור הקלאסי שנולד מתוך מצב פוליטי עולמי לא פשוט – בלשון המעטה – מקבל פרשנות חדשה. השילוב בין היצירה האיקונית של פיקאסו, סופרסטאר האמנות שהוא טל ר והחלל המושקע של מגזין 3 מבטיחים חוויה אמנותית עמוקה ומסקרנת. וכפי שלמדנו, במגזין 3 יודעים לקיים הבטחות. לרוץ לראות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 24.10, 20:00, מגזין 3, עולי ציון 34, תל אביב.  אירוע פייסבוק

עדי נס, ללא כותרת, 2012. מתוך התערוכה לרגל חגיגות 20 שנה לגלריה זומר, תל אביב

תערוכה לרגל חגיגות 20 שנה לגלריה זומר
אין צורך להכביר במילים על גלריה זומר ותרומתה לשדה האמנות המקומי. מדובר באחת הגלריות הרציניות והוותיקות הפועלות כאן, המחזיקה בצל קורתה כמה מהאמנים והאמניות המרכזיים שפועלים כיום בארץ ובעולם (טל ר מההמלצה הראשונה הוא דוגמא לאחד כזה). לכן יום הולדת עגול ומרשים כמו 20, הוא לא רק שמח אלא גם חשוב. לכבוד המאורע תפתח תערוכה חגיגית בה יציגו אמני הגלריה שתי עבודות כל אחד – אחת מהתקופה בה החלו לעבוד עם הגלריה ואחת עדכנית מהתקופה האחרונה. כך יתאפשר לקהל לעקוב אחרי התפתחותם של האמנים תחת מטריית הגלריה ולקבל מבט מעניין על מערכת היחסים המיוחדת והסימביוטית הנרקמת בין אמנים לגלריית הבית שלהם.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 24.10, 20:00, גלריה זומר, רוטשילד 13, תל אביב.  אירוע פייסבוק

פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים
רק בשבוע שעבר התפרשה הביאנלה לאמנות יהודית ברחבי ירושלים, והנה השבוע משתלט פסטיבל "מנופים" על עיר הקודש והופך את ירושלים למרכז אמנות לוהט במיוחד. הפסטיבל, שזוהי לו השנה ה-11 (!) הוא ללא ספק אירוע האמנות החשוב של השנה הירושלמית ואחד המרכזיים בארץ. במהלך הפסטיבל – שיתחיל באמצע שבוע הבא, יפתחו ברחבי העיר עשרות תערוכות עם מאות אמנים מהארץ ומהעולם. לצד התערוכות יתקיימו מגוון רחב של אירועים כמו מפגשי אמן, סדנאות, הופעות והרצאות. מתוך כל המגוון הזה נרשה לעצמינו להמליץ על שני אירועים:
הפרפורמנס האיקוני "חילוץ" של קבוצת "תנועה ציבורית" יתקיים כבר בערב הפתיחה של הפסטיבל. בעבודה "חילוץ" נותנים חברי הקבוצה פרשנות משלהם, בשפה של פרפורמנס ומחול ל"כוריאוגרפיה" של פינוי נפגעים. הביצוע של העבודה לראשונה בירושלים למודת האירועים רבי הנפגעים טוענת את העבודה הייחודית הזו במשמעויות חדשות.
המלצתנו השניה היא על רעיון מבריק שהפך כבר למסורת של הפסטיבל – "תור לאמן", בו ניתן לקבוע תור למפגש אחד על אחד עם אמן או אמנית בסטודיו ולשוחח שיחה אישית ואינטימית על האמנות ותהליכי העבודה שלהם. מדובר בהזדמנות נדירה ביותר ואנחנו ממליצים לבחון את רשימת האמנים ולקבוע תור בלינק המצורף.
אירוע פתיחה: יום שלישי, 29.10, 19:00, בית החולים ביקור חולים, רחוב הרב אג״ן 14 (כניסה בערב הפתיחה מרחוב שטראוס 6), ירושלים. אירוע פייסבוק פסטיבל מנופים   רכישת כרטיסים לפרפורמנס "חילוץ"   אירוע פייסבוק תור לאמן   רשימת אמנים וקביעת תור לאמן

עריכה ותוכן: Talking Art

טל ר במהלך ההכנות לתערוכה "אנשים שלא יכולים לשבת על סוסים", מגזין 3, יפו

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן