fbpx
חיים דעואל לוסקי
חיים דעואל לוסקי, מתוך התערוכה "עסק ביש", ביתן הלנה רובינשטיין, תל אביב

חופש וביטוי, המלצות הסופ"ש 13-15.12

לפעמים צריך לדעת לשחרר, להתנסות בדברים חדשים, לתת ליד המקרה לכוון אותך, ולפעמים גם לטעות – ואפילו ליהנות מזה. המלצות השבוע שלנו מקדשות בדיוק את התחושה הזו של חופש מהדברים הידועים מראש, ואת טיבן של התחלות חדשות ופנים צעירות ורעננות.
בביתן הלנה רובינשטיין תערוכה העוסקת באספקטים הבלתי צפויים והבלתי מתוכננים באמנות; בגלריה אלמסן היפואית יציגו צלמים שהפסיקו לצלם ובוחרים לעבוד עם דימויים קיימים ולהפוך אותם לשלהם; ובגלריה ברבור בירושלים ממשיכים בפעילות למרות איומי הסגירה ומציגים תערוכה ראשונה לאמן הצעיר אור אריאלי העושה שימוש במגוון רחב של טכניקות פיסוליות ובהומור לספר סיפור שהוא בין מדע בדיוני למציאות חיינו.
אז שיהיה סופ"ש חופשי חופשי,
שני ורנר וצוות Talking Art

"עסק ביש". תערוכה קבוצתית. אוצרת: דלית מתתיהו
התערוכה החדשה בביתן הלנה רובינשטיין מהווה את יריית הפתיחה של האוצרת דלית מתתיהו בתפקידה החדש כאוצרת האמנות הישראלית של מוזיאון תל אביב. מתתיהו תמיד התייחדה באוצרות סופר אינטליגנטית, נקייה ומהודקת, ומסקרן לראות איזה קו אוצרותי היא תאמץ בתפקידה החדש, וכיצד הוא ימשיך את זה החמים והביתי של אלן גינתון, קודמתה בתפקיד. התערוכה החדשה קרובה במובן מסוים לתערוכה "קוד נגד קוד" שנפתחה במוזיאון לפני כשבועיים. זו מציגה אמנים שמגבילים את עצמם בדרכים מלאכותיות במטרה ליצור עבודות שיהיו משוחררות משלשלאות הביטוי העצמי הכובל של האמן ויגעו באיזו אמת יסודית יותר. האמנים בתערוכה "עסק ביש" מבקשים להגיע לתוצאה דומה, אך על ידי התמסרות לבלתי מכוון והבלתי נשלט, אמנים שיוצאים מגדרם בכדי ליצר תאונות מבוקרות בסטודיו. כל אותם מקרים לא מתוכננים שלרוב האמנים יגרמו להתקף חרדה קל, הם תוצאה מבורכת בשביל האמנים בתערוכה הזו.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 13.12, 20:00, ביתן הלנה רובינשטיין, שדרות תרס"ט 6 תל אביב. אירוע פייסבוק

אור אריאלי, מתוך התערוכה "מותו של שומר: דולפין", גלריה ברבור, ירושלים

"קן משני", תערוכה קבוצתית. אוצרת: נטע לאופר
גם האמנים בתערוכה החדשה באחד מחללי האמנות החביבים עלינו – אלמסן – עוסקים בוויתור מסוים על השליטה האמנותית שלהם. הפעם מדובר בצלמים שזנחו את אקט הצילום עצמו ועוסקים במקום זה ב"רדי מייד" צילומים שנעשו על ידי אחרים אותם הם מלקטים ממקורות שונים. צלמים אלו מבקשים להתמודד עם צילום בעולם רווי מצלמות ונקודות מבט ואינם רוצים להוסיף אליו דימויים חדשים אלא להגיב לאלה הקיימים. בתערוכה תציג בין היתר גם רונית פורת – אחת האמניות המרכזיות בזרם זה של צילום, שבתערוכתה האחרונה במוזיאון תל אביב השתמשה בדימויים קיימים בכדי לייצר נראטיב משלה במטרה לבחון את השפעתם של אירועים מן העבר על ההווה הקולקטיבי ועל ההווה האישי שלה עצמה. אלמסן הוא מרכז אמנותי צנוע ומעט נחבא אל הכלים, אך חלל התצוגה מקסים והתערוכות בו הן תמיד רציניות ומרתקות, מומלץ.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 13.12, 20:00, גלריה אלמסן, הפנינים 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

"מותו של שומר: דולפין", תערוכת יחיד של אור אריאלי. אוצר: אברהם קריצמן
קבוצת אמנים שדווקא ממש לא מתכוונים לוותר על חופש הביטוי העצמי שלהם הם האמנים המפעילים את הגלריה השיתופית הירושלמית "ברבור". למרות נסיונות השתקה וסגירה מטעם גורמים פוליטיים שונים ממשיכים שם במלוא המרץ. במקביל למאבק משפטי עיקש, מתקיימים בגלריה אירועים ותערוכות כמו תמיד. אחת היוזמות המבורכות של הגלריה היא סידרת תערוכות המתמקדת בבוגרים טריים של בתי ספר לאמנות שזוהי להם הזדמנות חשובה לתצוגה וחשיפה. התערוכה הנוכחית בסדרה היא תערוכתו של אור אריאלי העושה שימוש במגוון רחב של טכניקות החל מהדפס וסיתות עד וידאו וצריבת לייזר ליצירת אובייקטים פיסוליים מלאי הומור. שווה לעלות ירושלימה, לראות אמנות מצוינת ולתמוך בגלריה החשובה הזו.
אפרופו תמיכה: ביום ראשון, 16.12 בשעה 20:00 תפתח בגלריה הלובי התל אביבית תערוכת תמיכה בגלריה הירושלמית במהלכה יוקם "סניף" של ברבור שיעמוד למשך שבוע ויציג את אמני הגלריה וכאלה התומכים בהם.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 13.12, 20:00, גלריה ברבור, שיריזלי 6, ירושלים. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

רונית פורת, מתוך התערוכה "קן משני", אלמסן, יפו

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן