fbpx
עידו מיכאלי
עידו מיכאלי, מתוך התערוכה "של מי העבודה הזאת?", גלריה מינוס 1, תל אביב

חזל"ש, המלצות הסופ"ש 3-5.5

צבע טרי נגמר, ואפשר לחזור לשגרת ההמלצות שלנו, והשבוע נפתחות תערוכות שוות במיוחד, רציניות, עמוקות ומעוררות מחשבה. נחמד גם שכל הפתיחות מתקיימות באזור קריית המלאכה, כך שזו הזדמנות לסיבוב פתיחות נחמד לעת ערב.
בגלריה רו-ארט מציג ראובן קופרמן ציורים חדשים המשלבים אלימות ועדינות; מדיום הקרמיקה המיושן לכאורה לא מרתיע את אנשי בית בנימיני מלעסוק בנושאים עכשוויים ורלבנטיים בתערוכה חדשה; בגלריה של אוסף עיתון הארץ נפתחה תערוכה לכבוד האחד במאי; ובפינת הבונוס – האמנית הילה ליזר בג'ה בשיתוף עם אמנית מחול יפנית מעלות מופע אימפרוביזציה משולב של וידאו ותנועה בגלריה כורש בירושלים.
ומבחינתנו, אנו שמחים לבשר על סיור גלריות קלאסי ואביבי בשדרות רוטשילד, בהדרכת שני ורנר, שישי 25.5.18. פרטים ורכישת כרטיסים בקישור

שיהיה סופ"ש נעים ושקט,
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"מתנקשות", תערוכת יחיד של ראובן קופרמן. אוצרת: לאה אביר
ראובן קופרמן ממשיך לאתגר אותנו עם ציוריו הקשים-רכים בה בעת, מה שהפך לקו המאפיין את עבודותיו. בעודו משתמש בחומרים כגון צבעי מים ועפרונות צבעוניים על מצע של נייר, הוא עוסק בדימויים אלימים ומאיימים, וכוחן של העבודות טמון במפגש המצמרר הזה. קופרמן לוקח אלמנטים הקשורים במעשי אלימות בעולם למן פעולות דאע"ש ועד להקת הפאנק הרוסית הרדיקלית "פוסי ריוט", ובווירטואוזיות המאפיינת אותו בונה סצנות סוריאליסטיות ומאיימות אך גם פיוטיות ועדינות. בתערוכה החדשה העיסוק האלים מקבל חידוד נוסף כשהוא מתמקד בעיקר בדימויים נשיים והאלימות הנעשית כלפיהן, לצד דיוקנאות של דמויות נשיות הרואיות מההיסטוריה (המאוד ספציפית שמעניינת אותו עצמו). עם התעוררות המודעות לאלימות כלפי נשים, התערוכה מקבלת רובד נוסף ועדכני של משמעות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 3.5, 20:00, גלריה רו-ארט, שביל המרץ 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

"Digging Digging", תערוכה קבוצתית
בגיליון האמנות המיוחד שלו הכתיר בשבוע שעבר מגזין "טיים אאוט" את הקרמיקה כאחד הטרנדים החמים בעולם האמנות העכשווית. להגיד שהיינו הראשונים לזהות? רחוק מזה, אבל אין ספק שאנחנו רואים את זה בשטח כבר זמן מה. מי שכן היו הראשונים לזהות ובמו ידיהם עובדים על הכנסת קרמיקה למיינסטרים של עולם האמנות הם האנשים הטובים בבית בנימיני, מרכז הקרמיקה העכשווית בקריית המלאכה. התערוכה החדשה נדדה מגלריה ברלינאית הממוקמת בפארק ששימש בעבר כמכרה חצץ. בהתאם למיקום עוסקת התערוכה בהיבטים שונים של חפירה ובאמצעות כך שופכת אור על הנושא של שימוש במשאבים והשינויים הנגרמים לסביבה בעקבות זאת. לגרסה הישראלית של התערוכה הוזמנו ארבע אמניות ישראליות שיציעו את הפרשנות המקומית שלהן לנושא.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 3.5, 20:00, בית בנימיני, רח' העמל 17 תל אביב. אירוע פייסבוק

ראובן קופרמן, מתוך התערוכה "מתנקשות", גלריה רו ארט, תל אביב

"של מי העבודה הזו", תערוכה קבוצתית לכבוד האחד במאי. אוצר: גלעד רייך
אמש, באחד במאי – חג הפועלים הבינלאומי, נפתחה בגלריה "מינוס 1", המחזיקה את אוסף עיתון הארץ לאמנות, תערוכה העוסקת ביחסים בין אמנות לעבודה ולהון. יחסים שתמיד היו סבוכים ומלאי סתירות – מצד אחד אמנים "עובדים" בסטודיו והיצירות נקראות "עבודות", מצד שני אי אפשר לומר שהם במעמד הפועלים; מצד אחד אמנות היא תמיד זירה של התנגדות לכוחות השולטים, ומאידך אמנים תמיד היו תלויים בכוחות אלה ובפטרונים כאלה ואחרים. האמנות מתקיימת תמיד במרחב מעט אמביוולנטי אך תמיד קשוב ועירני. התערוכה הנוכחית מביטה אל אוסף "הארץ" לאמנות – אחד האוספים המרכזיים והחשובים בארץ ומציגה מתוכו עבודות העוסקות במערכות יחסים סבוכות ומרתקות אלה.
גלריה מינוס 1, שוקן 18, תל אביב. אירוע פייסבוק

בונוס: "הד לרוח" מופע של הילה ליזר בג'ה ויוקו אימזייקה בתערוכה "בצל"
הילה ליזר בג'ה היא אמנית רב תחומית העוסקת בעיקר בפיסול בברזל ואבן, אבל מתרחבת גם לתחומי הווידאו והצילום. במסגרת שיח הגלריה של התערוכה הקבוצתית "בצל" בגלריה כורש, מעלה ליזר בג'ה מופע חדש בו היא חוברת לרקדנית היפנית יוקו אימזייקה. הרקדנית מאלתרת ומגיבה באמצעות גופה לנעשה בחלל וליזר בג'ה מלווה אותה בצילום חי המוקרן בזמן אמת, מגיב לריקוד ומשכפל אותו. התוצאה היא סוג של פולחן גופני דיגיטלי מסקרן.
באותו ערב יתקיים גם שיח גלריה בתערוכה
מתי ואיפה: שבת, 5.5, 20:30, גלריה כורש, כורש 14, ירושלים. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

אפרת איל, מתוך התערוכה Digging Digging, בית בנימיני, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן