fbpx
איל ששון. בית האמנים ירושלים

יוצאים לטיול, המלצות הסופ"ש 27-29.2

מתחילים להריח את האביב בפתח? זה סימן טוב. סימן שהטבע מתחיל ללבלב ובעיקר סימן שאפשר להוציא את הרגליים מהשמיכה החמה ולחזור ולראות אמנות בקצב נורמלי – כמו שצריך, שהרי הפריחה החביבה עלינו היא פריחה אמנותית והשיטוט האהוב עלינו הוא שיטוט גלריות. לשמחתנו המלצות השבוע מציעות שפע של תערוכות מעולות שישתלבו היטב בטיול מחוץ לעיר גם לכאלה שאוהבים את הצבע הירוק שלהם מרוח על קנבס.
אדרבא ואדרבא כאשר נפתחות השבוע תערוכות המציגות את עבודותיהם של כמה מהאמנים האהובים עלינו! שפע של כוכבים בהמלצות הסופ"ש הפעם למשל: מרים כבסה, עידו מרקוס, יהודית סספורטס, גדעון רובין ועוד רבים ומעולים.

במוזיאון הרצליה נפתח מחזור תערוכות חדש שהוא סבב ב' בתערוכות שעניינן הוא עיסוק בדיוקן; בית האמנים המשובח בירושלים פותח גם הוא מחזור תערוכות חדש המאפשר לאמנים המשתתפים בו להתנסות ולבחון גבולות יצירה חדשים; במוזיאון בר-דוד שבקיבוץ ברעם הצפוני תערוכה הסוקרת דווקא את הפן המכני של כמה מהציירים המוצלחים בשדה האמנות המקומי; ובפינת הבונוס שיחה על אקולוגיה ואופנה בתערוכתה של עינת עריף גלנטי במשכן האמנים בהרצליה.

הלוואי ותהיה שמש בסופ"ש הזה,
שני ורנר וצוות Talking Art

עידו מרקוס, מתוך מקבץ התערוכות "זמן דיוקן 2", מוזיאון הרצליה

"זמן דיוקן 2", מחזור תערוכות חדש במוזיאון הרצליה. אוצרת ראשית: איה לוריא
מעניין שדווקא בימינו – כאשר שיח הזהויות הולך ומעמיק, מקדיש מוזיאון הרצליה שני מחזורי תערוכות לנושא הדיוקן. העיסוק המעמיק בנושא יצר תמונה רחבה ועשירה על חשיבות הדיוקן גם מבחינה פנים אמנותית, אך בעיקר כחושף פנים וזהויות רבות בחברה הישראלית. מיכל ממיט וורקה, האמנית יוצאת אתיופיה, עטורת הפרסים ופורצת הדרך, מביאה אל קירות המוזיאון את קולה של קהילה מודרת ומושתקת. עידו מרקוס מפרק דימוי כמעט מקרי לאינספור גרסאות במדיומים שונים ויאן ראוכוורגר מציג דיוקנאות בסגנון הציור הלירי המזוהה איתו. מלבדם יוצגו במוזיאון תערוכות של ליאוניד בלקלב, אהרן שאול שור, אלי שמיר, ותערוכת דיוקנאות משופמים (!) מאוסף המוזיאון.
אירוע פתיחה: : יום שבת, 29.2, 13:00, מוזיאון הרצליה, הבנים 4, הרצליה.  אירוע פייסבוק

פתיחת תערוכות חדשות בבית האמנים בירושלים
בית האמנים בירושלים הוא מרכז אמנות שמצליח פעם אחר פעם לאגד בתוכו תערוכות של אמנים מעולים שמרשים לעצמם לנצל את הבמה שניתנת להם שם לניסויים אמנותיים ופריצות דרך יצירתיות, וכך גם במקבץ התערוכות החדש. גדעון רובין, אצולת אמנות מקומית, גילה מהדורה מיוחדת של הספר "מיין קאמפף" של היטלר ומעביר אותו טיפול שמייצר סוג של נטרול סמלי. איל ששון מציג מיצב ציורי צבעוני ויצרי המשתלט על חלל הגלריה ואברהם קריצמן מעבד ומפרק מיתוסים ויזואליים מהאזור ממנו מגיעה משפחתו.
באותו יום יפתחו בית האמנים גם תערוכותיהם של דויד טבול ועפרי ליפשיץ
אירוע פתיחה: : יום שבת, 29.2, 13:00, בית האמנים, שמואל הנגיד 12, ירושלים.  אירוע פייסבוק

"הגוף המכני", תערוכה קבוצתית. אוצר: אבי איפרגן
במוזיאון בר-דוד התכנסה קבוצת אמניות ואמנים שהם חתך דורי של ציור ישראלי מעולה משלושת העשורים האחרונים. אל מול התפישה המקובלת של ציור כמדיום אנושי שמראה את עקבות ידיהם של האמן או האמנית ומציג את מערבולות נפשם, התערוכה החדשה מבקשת להציג דווקא אספקטים מכניים ואנליטיים של ציור. כזה שמבקש להתרחק לכאורה מטביעת יד ספציפית, אך הופך לחותמת אישית מאוד של מי שיצר אותו. כך למשל ציוריה של מרים כבסה עשויים בטכניקת גריפת צבע בעזרת מגבים על פני המצע הציורי. כביכול מגע היד הישיר של האמנית אינו נוכח, ובכל זאת הטכניקה  הפכה לסימן ההיכר שלה. קבוצת ענקים מציגה בתערוכה הזו, וכולם הכניסו לאמנות הישראלית ציור מסוג חדש, ששבר קצת את מוסכמות המדיום.
ביום הפתיחה יתקיים גם שיח בהשתתפות האמנים.
בהשתתפות: מרים כבסה, יהודית סספורטס, יוסף קריספל, יצחק ליבנה וגבי קלזמר
הסעה יוצאת מתחנת רכבת ארלוזרוב בתל אביב בשעה 10:00 בהרשמה מראש ובעלות של 50 שקלים. הרשמה להסעה   או בטלפון: 04-6988295
אירוע פתיחה: יום שבת, 29.2, 13:00, מוזיאון בר-דוד, קיבוץ ברעם.  אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "חיים חדשים", שיחה במסגרת התערוכה ״סאנשיין״ של עינת עריף גלנטי
בצמד התערוכות שלה המוצגות כעת בשני מקומות שונים בארץ, עוסקת עינת עריף גלנטי בצד האסתטי של הקטסטרופה האקולוגית. בשיחה מיוחדת שתתקיים בתערוכה במשכן האמנים תחשוף מעצבת האופנה דנה כהן את שיטת העבודה שלה העושה שימוש באריגים ממוחזרים אותם היא גורסת ליצירת סיבים מיוחדים ההופכים בתורם לאריגים חדשים ובגדי אופנה עילית אקולוגית. אפשר להיות אקולוגיים ומהממים באותו הזמן!
איפה ומתי: יום שישי, 28.2, 12:30, משכן האמנים, יודפת 7, הרצליה.  אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: Talking Art

יוסף קריספל, מתוך התערוכה "הגוף המכני", מוזיאון בר-דוד

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן