fbpx
רותם רוזנבוים
רותם רוזנבוים, מתוך התערוכה "אמא טאליבן", גלריה מנשר, תל אביב

יפה ושונה, המלצות הסופ"ש 11-13.10

החגים עברו, שנה חדשה התחילה ואתה עונת אמנות חדשה. אבל ההתחלה המרגשת ביותר קרתה אצלנו דווקא במרחב האישי כאשר לכבוד השנה החדשה הגיעה לעולם בשמחה ומזל טוב בתה של שני, הלא היא מנהלת ומייסדת Talking Art. כולנו במשפחת Talking Art מתרגשים ושמחים עם שני ומחכים בקוצר רוח לתוספת הצעירה ביותר לצוות המדריכים באחד הסיורים הקרובים, (תנו לילדה שנה שנתיים והיא כבר מכירה כל גרפיטי וגלריה בקריית המלאכה).

במהלך פגרת החגים / לידה הקצרה שלקחנו לעצמנו החלה כבר התסיסה המבעבעת של תחילת שנה חדשה בסצנת האמנות המקומית. יש כעת כמה וכמה תערוכות מעולות ששווה ללכת לראות כמו למשל: להלי פרילינג בגלריה רו ארט, זויה צ'רקסקי ברוזנפלד, נבט יצחק ב-CCA והתערוכה הקבוצתית "חשומה" בבית האמנים באוצרותו של שרון תובל.
לגבי הסופ"ש הקרוב, בחרנו להמליץ על שתי תערוכות בלבד ומשני קצוות מנוגדים: גלריה בביה"ס לאמנות מחד, ומאידך תערוכה של מאסטרים מודרניים במוזיאון תל אביב.
מאחלים לכולנו סופ"ש נפלא של אמנות וכיף,
שני ורנר וצוות Talking Art

"אמא טאליבן", תערוכת יחיד של רותם רוזנבוים. אוצר: אלעד קופלר
יש משהו פראי בציוריו של רותם רוזנבוים. גם כשהוא מצייר סצנות ביתיות ובנאליות לכאורה, התנופה הציורית שלו מטעינה את הקנבס באנרגיה ייחודית המעוררת אצל הצופה אי נוחות משולבת עם חוסר יכולת להוריד את העיניים מהציור. או במילים פשוטות, העבודות של רוזנבוים לא מאפשרות לנו להישאר אדישים אליהן. התערוכה החדשה בגלריה בביה"ס לאמנות "מנשר" נאצרה על ידי אלעד קופלר, צייר מעולה בזכות עצמו. זה משמח משתי סיבות, האחת היא שמדובר בשני ציירים שונים כל כך, שהמפגש ביניהם חייב להיות מרתק; והשנייה היא שלאמנים תמיד תהיה זווית מבט ייחודית על עבודתם של אמנים אחרים שלאוצרים פשוט אין.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 11.10, 20:00, גלריה מנשר, דוד חכמי 18, תל אביב. אירוע פייסבוק

וסילי קנדינסקי, מתוך התערוכה "זמנים מודרניים", מוזיאון תל אביב לאמנות

"זמנים מודרניים: יצירות מופת ממוזיאון פילדלפיה לאמנות". אוצרות: סוזן לנדאו וג'ניפר תומפסון
תקופת החגים יכולה להיות קשה לאלה מאיתנו שצופים בערגה במסך האינסטגרם ורואים את חברינו מבקרים במוזיאונים הגדולים בעולם, עושים סלפי עם יצירות האמנות הגדולות כאילו היו מינימום ביונסה וג'יי זי בלובר. מרפא לתחושת ההחמצה הזו מביא לנו מוזיאון תל אביב בדמות שיתוף פעולה עם מוזיאון פילדלפיה, כנראה המוזיאון החשוב בעולם לאמנות מודרנית. בתערוכה יוצגו עשרות יצירות של חשובי האמנים מקאנון האמנות המודרנית של המאה ה-20, זהו אירוע אמנותי מרגש ומשמעותי שאסור להחמיץ.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 11.10, 20:30, מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

"מעגל סריגה" – הזמנה להשתתף ביצירת פסל סרוג עם גיל יפמן וקולקטיב קוצ'ינטה
מי שסייר אתנו בתחנה המרכזית החדשה זוכר ודאי את הביקור בסטודיו של האמן גיל יפמן. עולמו האמנותי של יפמן כולל לא פעם מפגשים ושיתופי פעולה עם אמנים אחרים, ולאחרונה חבר עם קולקטיב הנשים "קוצ'ינטה" אשר מציע מזור לנשים אפריקאיות שחיות כמבקשות מקלט בארץ. עם זכייתו בפרס רפפורט תפתח בסוף השנה תערוכת היחיד של יפמן ובה יוצג גם פסל גדול ממדים ו-סרוג. בסופ"ש הקרוב זו ההזדמנות האחרונה להשתתף בפעולת הסריגה המתקיימת עם האמן והנשים במוזיאון עצמו.
3-12.10 בין השעות 10:00-16:00, מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27, תל אביב
ההשתתפות מותנית בידע בסיסי בסריגת קרושה ובהרשמה מראש במייל: knitting@tamuseum.com

חדשות Talking Art
26.10.18 סיור גלריות בדרום תל אביב
סיור האמנות הקלאסי שלנו, משתנה ומתוכנן באופן כזה שנבקר בתערוכות הכי מעניינות שמוצגות בעת הסיור. הפעם אנחנו יוצאים אל קריית המלאכה בדרום תל אביב. הסיור בהדרכת שני ורנר. כמות המשתתפים מוגבלת
עלות הסיור 120 ש"ח. רכישת כרטיסים בקישור

נמשכת ההרשמה: סדרת הרצאות ומפגשי סטודיו: אמנות מודרנית – אמנות עכשווית
סדרה ייחודית זו משלבת בין הרצאות בנושאי חתך מתולדות האמנות לבין מפגשי סטודיו אצל אמנים ואנשי מקצוע מובילים בשדה האמנות העכשווית בארץ. כל מפגש יתחיל בהרצאה פרונטאלית בליווי מצגת שקופיות אשר נוגעת בסוגיות בוערות בשיח האמנותי המודרני והעכשווי; בחלק השני נעבור למפגש עם אמנים עכשוויים, אוצרים ואספנים מהשורה הראשונה, אשר מגיבים או שיצירתם נקשרת לאותה התופעה או תקופה שנבחנה בהרצאה.
פרטים נוספים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


סיור גלריות. להלי פרילינג, פרט מתוך התערוכה "ג'ים", גלריה רו ארט. צילום: לנה גומון

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן