fbpx
יוסי למל
ייוסי למל, מתוך התערוכה "לחן עממי", תערוכת עיצוב ישראלי לרגל 70 שנה למדינה, בית האמנים, תל אביב

כחול, לבן 2018 המלצות הסופ"ש 19-21.4.2018

בתומו של שבוע החגים הלאומיים, המעלים על נס את ההירואיות והלאומיות הבוטחת והגאה, לא בלי קורטוב של מצ'ואיזם ישן ומוכר, בהמלצות השבוע מככבות שתי תערוכות המביטות בעולם הגברי הזה במבט אירוני ומעט סרקסטי, מבקשות לבחון אותו באופן ביקורתי ולפרק אותו מכוחו האבסולוטי.
בגלריה המדרשה מציגה רות פתיר, תערוכה מתוחכמת שתחתור תחת המיתוס של המצביא המהולל משה דיין; בגלריה אלפרד ממשיכה שנת "חזון וכשלון" עם תערוכה של מתן גולן אשר מראה סוג של גבריות כושלת ומלאת סתירות.
בנוסף, כדי שלא יאבד בקרנבל צבע טרי של השבוע הבא, החלטנו להקדים ולהמליץ לכם על הפרוייקט הטרי של יובל סער, שבעזרת מעצבים ממכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב, בוחן את השאלה האם יש דבר כזה עיצוב ישראלי.
מאחלים לכולכם חג שמח, וסופ"ש נעים
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"מכתבי אהבה לרות" תערוכת יחיד של רות פתיר. אוצר מלווה: גבי קלזמר
בחודשיים האחרונים מאז פרשת בועז ארד והתאבדותו הטרגית, הייתה גלריה המדרשה – שארד היה האוצר שלה, בסוג של הקפאה. עתידה של הגלריה לאחר מותו הפתאומי של ארד היה נראה לוט בערפל, ולכן מעודד לראות התחלה של חזרה לפעילות עם תערוכתה של רות פתיר. התערוכה עושה שימוש בדמותו של המצביא והמדינאי הישראלי האולטימטיבי משה דיין, שזכה למעמד כמעט מיתולוגי לאחר הניצחון במלחמת ששת הימים. באמצעות טכנולוגיית תלת ממד הלקוחה מעולם משחקי המחשב יוצרת פתיר "אוואטר" למשה דיין, דמות דיגיטלית וירטואלית. את המריונטה הדיגיטלית הזו מדובבת האמנית בקולותיהם של מאהביה לשעבר שקוראים את מכתבי האהבה של משה דיין לאשתו הראשונה רות. כך מתערבב הלאומי באישי וסיפורה של האמנית הצעירה בסיפורה של המדינה.
אירוע פתיחה: שבת, 21.4, 19:30, גלריה המדרשה, הירקון 19, תל אביב. אירוע פייסבוק

"One Week", תערוכת יחיד של מתן גולן. אוצרת: סמדר לוי
שנת התערוכות הנוכחית של גלריה אלפרד – מהוותיקות שבגלריות השיתופיות בעיר, פועלת תחת הנושא "חזון וכישלון". התערוכות מבקשות להציג את הצד הזוהר פחות של העשייה האמנותית, זה שכרוך בכישלונות מפוארים יותר או פחות. תערוכתו של מתן גולן בגלריה נאמנה לרוח זו ונושאת את שם סרטו האיקוני של כוכב הקולנוע האילם באסטר קיטון. הסרט עוקב אחר ניסיונותיו הנואשים של חתן צעיר לבנות בית חלומות לאשתו ולו, אבל גורלו – כנהוג בקומדיות הסלפסטיק של תחילת המאה שעברה – הוא כישלון כואב ומצחיק בה בעת. באמצעות פיסול הספוג באווירה קומית טראגית, מראה גולן את חוסר התוחלת שבניסיון לבנות זהות גברית סדורה ויציבה בתוך עולם משתנה ורעוע. יש משהו סמלי ומעט חתרני בבחירה לפתוח תערוכה כזו מיד בצאת יום העצמאות עם הניחוח הפומפוזי וההרואי שהוא טומן בחובו.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 19.4, 20:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

"לחן עממי", תערוכת עיצוב ישראלי לרגל 70 שנה למדינה. אוצר ראשי: יובל סער
את ההמלצות של השבוע הבא נקדיש לסקירה של יריד צבע טרי, אבל לא רצינו שהתערוכה הבאה תתפספס אז לא התאפקנו והקדמנו את ההמלצה – אם כן, שימו לב לתאריך הפתיחה.
בשבוע הבא תפתח בבית האמנים בתל אביב תערוכה שתתפרש על כל חללי התצוגה של המתחם ותסקור את היסטוריית העיצוב הישראלי למן קום המדינה. ידידנו היקר יובל סער, בשיתוף עם צוות מעצבים-אוצרים ממכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב, שואלים יחד את השאלה האם ניתן לאפיין "עיצוב ישראלי". עד כמה המקום משפיע על העיצוב הנעשה בו ועד כמה הוא סך כל התרבויות שנמזגו לתוכו בקיבוץ הגלויות של חברת המהגרים. מה השינויים שעברו על העיצוב הישראלי ב-70 שנותיו ומה צופן לו העתיד. אנחנו סומכים על יובל סער, שהביא לנו כבר את שבוע האיור ועוד פרויקטים שאפתניים נוספים, שידע לנווט את אוסף השאלות הזה למקומות מרתקים, לא כדאי לפספס את התערוכה הזו.
אוצרים משתתפים: איה בנטור, טל אמית וליה שורץ, ליאורה רוזין ולו מוריה, נעמה שטיינבוק ועידן פרידמן, נדב ברקן
אירוע פתיחה: יום שישי, 27.4, 12:00, בית האמנים, אלחריזי 9, תל אביב. אירוע פייסבוק

ולסיום, רק נזכיר שהמקומות לסיור הקרוב שלנו הולכים ואוזלים, אז כדאי להזדרז
27.4.18 אמנות בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, בהדרכת שני ורנר
פרטים נוספים ורכישת כרטיסים בקישור

ראיון עם שני ורנר במסגרת התכנית "מבט שני- פריפריה גיאוגרפית או אמנותית" בערוץ הראשון בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן