fbpx
רותם ריטוב
רותם ריטוב בגלריה אלפרד

מבול. המלצות הסופ"ש 5-7.12

אין גשם, הכל מרגיש יבש, מאובק ובציפייה לאיזה שינוי רציני שייסחוף אותנו וירענן הכל. אבל עולם האמנות לא נותן לצחיחות הזו לעצור אותו, ההפך הוא הנכון. הנה מתחיל לו סופ"ש עמוס בכמה תערוכות שפשוט חייבים לראות, וכנראה שזו תהיה הנחמה שלנו בזמן שאנו מחכים לגשם.
בגלריה גורדון מפציצים עם שלוש תערוכות ושתי השקות בלא פחות משלושה לוקיישנים שונים; בקריית ים נפתח הסיבוב הרביעי של פרויקט המוזיאון הנודד "זומו" עם עשרות אמנים ואמניות מעולים; בגלריה אלפרד בוחנת רותם ריטוב מיתוסים יהודיים עתיקים והופכת את חלל הגלריה למרחב טקסי מסתורי ובפינת הבונוס תערוכת המכירה השנתית של עמותת מקום לאמנות בקריית המלאכה.
שיהיה סופ"ש נעים,
שני ורנר וצוות Talking Art

אסף עיני, תערוכת המכירה השנתית גלריה מקום לאמנות, תל אביב

שלוש פתיחות בגלריה גורדון
גלריה גורדון מצטיינת בהרבה דברים, אבל צניעות בהחלט אינה אחד מהם. בשביל רוב הגלריות פתיחה של תערוכה אחת היא אירוע שיא בפעילות החודשית של הגלריה שדורשת היערכות מיוחדת, אבל בשביל החברים בגלריה גורדון זה לא מספיק כנראה. ביום שישי הקרוב יפתחו בגלריה שלוש תערוכות במקביל, וכשאנחנו אומרים "בגלריה" זה קצת מטעה כי למעשה מדובר בשלושה לוקיישנים שונים באותו אזור בפאתי קריית המלאכה. בגלריה המרכזית ברחוב הזרם תפתח תערוכת יחיד של האמן המוערך אורי ליפשיץ שהסגנון האקספרסיבי שלו השפיע על דורות של אמנים. בחצר החלל ברחוב המנוע יושק גן הפסלים החדש של גורדון. גלריה הפותחת גן פסלים הוא מהלך יוצא דופן בהקשר של אמנות עכשווית ובוודאי שבמחוזותינו. אנחנו מלאי סקרנות והתרגשות לראות אילו תכנים יצקו בגלריה בפורמט התצוגה הוותיק והמעט זנוח הזה. וכדי שלא ישעמם, תפתח בגלריה הרחוב הפלך תערוכת יחיד לצייר אמיר שפט שתשיק את המיזם האינטרנטי החדש של הגלריה למכירת יצירות במחירים נגישים יחסית. פעם ראשונה שאנחנו ממליצים להגיע לפתיחה עם נעלי הליכה נוחות.
אירוע פתיחה: יום שישי, 6.12, 11:00, גלריה גורדון, רחוב הזרם 5, רחוב הפלך 6 ורחוב המנוע 4, תל אביב. אירוע פייסבוק

זומו 4, קריית ים. אוצרות: עפרה חרנם ורות אופנהיים
אם כבר מדברים על כאלה שהולכים בגדול, אין הרבה יותר גדול ממוזיאון שלם שנודד ברחבי הארץ, משתלט על חללים של מאות מטרים רבועים בערי הפריפריה ואז אחרי כחודשיים אורז את עצמו וממשיך הלאה בכדי לעשות הכל מחדש. פרויקט זומו הוא מהפרויקטים שיותר מעוררים השראה ותקווה בשדה האמנות המקומי. הסצנה הזו שמכונה לעתים קרובות "בועה", יוצאת החוצה ומנגישה אמנות מעולה למי שבדרך כלל מרוחק ממנה פיזית ומנטלית. ולא רק זה אלא שזומו מקפידים שלא לנחות כמו חייזרים בלב השכונה, ומתכננים מבעוד מועד פעילויות המערבות את התושבים המקומיים החל מהרמה החינוכית עם בתי הספר ועד לשיתוף הקהל ביצירה והתצוגה. כל אלה הופכים את הפרויקט הזה לעבודת קודש של ממש מבחינתנו.
בהשתתפות: מודה אבו גאבר, מורג׳אן אבו דיבה, גילי אבישר, אירה אדוארדובנה, תמר אטון, שי עיד אלוני, רחל אניו, אבי בן זקן, קרן בר רפאל, יעל ברתנא, דייויד גיבס, שרון גלזברג, אביב גרינברג, פלורה דבורה, מיקה טל ושירה דקל, עודד הירש, שיר הנדלסמן, HQRN, שריף ואכד, אפרים ווסה, חן ורסנו, נעה זני, אנה ים, רויטל נחמיאס יערי, אורית ישי, תמר כ"ץ, דנה לוי, סיגלית לנדאו, אנה לוקשבסקי, מורסאן, הילה טוני נבוק, נגה יודקביק עציוני, תמיר באשי ובר פלש, להלי פרילינג, מיכאל קוגן, נועם קלומק, גבי קריכלי, אבי קריספין, גוני ריסקין, אלעד רוזן, מיקה רוטנברג, סימון קרנץ ויעל רוכמן, פיליפ רנצר, דקלה שושן, דּינה שנהב, יחיאל שמי, גיא שרף.
יש אפילו הסעה בחינם הלוך ושוב מתל אביב וחזרה ביום הפתיחה. הרשמה כאן
אירוע פתיחה: יום שישי, 6.12, מוזיאון זומו, שדרות ירושלים 3, קריית ים. אירוע פייסבוק

"השעיר", תערוכת יחיד של רותם ריטוב
בתערוכתה החדשה בגלריה אלפרד עוסקת רותם ריטוב במיתוס היהודי הקדום של "השעיר" או "השעיר לעזאזל". ריטוב הופכת את הגלריה לחלל ריטואלי של ממש עם תחנות שונות בו המבקרים מוזמנים לרסק אבן סימבולית עשויה חימר, להשתתף בטקס אירוח מיוחד בסגנון בדואי ולהציע מנחה לדמות "השעיר" המגולמת על ידי ריטוב עצמה. כל זה בתוך סביבה המורכבת מדימויים הלקוחים מהעולם המיסטי והדתי אך גם מההיסטוריה של האמנות. ריטוב מצטרפת לזרם באמנות העכשווית העושה שימוש בשפה הרוחנית והדתית כדרך התמודדות עם עולם ההופך לוירטואלי וקר יותר ויותר. התערוכה תלווה בטקסט של אסי משולם שהוא אחד המבשרים של הזרם הזה באמנות העכשווית הישראלית של השנים האחרונות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 5.12, 20:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: תערוכת המכירה השנתית של עמותת מקום לאמנות
עמותת מקום לאמנות והגלריה שהיא מפעילה בקריית המלאכה מבקשות לשמש כסוג של מרכז העצבים של עשרות אמני ואמניות הקריה. הפעילות הענפה שמקיימת העמותה דורשת משאבים לא מעטים ועכשיו הם מקיימים את תערוכת המכירה השנתית שלהם ומציעים מגוון רחב של מאות עבודות במחירים ידידותיים לכיס של עד 5,000 ₪ שילכו ברובם לאמנים עם מעשר להמשך קיומה של העמותה. שווה
מתי ואיפה: יום חמישי, 5.11, 17:00-22:00, יום שישי, 6.11, 10:00-14:00, יום שבת, 7.11, 10:00-14:00. גלריה מקום לאמנות, שביל המרץ 6, תל אביב. אירוע פייסבוק
עריכה ותוכן צוות Talking Art

אמיר שפט, תערוכת יחיד גלריה גורדון, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן