fbpx
איילת השחר כהן
"חמשת הימים המלאים, חמשת הריקים", תערוכת יחיד של איילת השחר כהן, קיבות כברי

מהפנים החוצה. המלצות הסופ"ש 15-17.4

שלוש האמניות המצויינות שמציגות בתערוכות המומלצות שלנו השבוע לא עושות לנו חיים קלים בדרך להבנת עבודתן. כולן מתבססות על עולם פנימי עשיר ומורכב, לעתים כזה המובן רק להן, ויוצאות ממנו למסעות של חיפוש וגילוי שמובילים אותן למחוזות מפתיעים ולא מובנים מאליהם.
המשותף לכולן הוא שגם ביצירות האישיות ביותר הן אינן מוותרות על תקשורת איתנו הצופים ושולחות לנו יד לכניסה לעולמן.

בבית האמנים בתל אביב מציגה אניסה אשקר את תוצרי שהות האמן שלה בפריז שהיתה בשבילה מרחב נייטרלי מהעיסוק המתמיד בשפה וזהות; במרכז לאמנות עכשווית בערד עוקבת דנה דרויש אחרי להקת כלבים מיוחדת ושואלת באמצעותה שאלות על מוסר ואתיקה; ובגלריה השיתופית בקיבוץ כברי חוזרת איילת השחר כהן למקום בו הציגה את תערוכת היחיד הראשונה שלה ומציגה קולאז'ים מורכבים שנוצרו מליקוט אקלקטי בשנת הקורונה.

ואם שלושת האמניות המעולות האלו הלהיבו אתכם, אולי תצטרפו אלינו לסיור בעקבות שלוש אמניות מעולות לא פחות? הסיור הפתוח הבא שלנו יתארח אצל עלמה יצחקי, מאיה אטון ושיר מורן – שלוש ציירות מקומיות שבוחנות כל אחת בדרכה את שדה המוקשים של הציור העכשווי. סיור מרגש ומומלץ מאוד. פרטים מלאים והרשמה בקישור.

חג שמח וסופ"ש מעולה לכולם,

שני ורנר וצוות Talking Art

דנה דרויש

"נפש חיה בי", תערוכת יחיד של דנה דרויש, ערד

"דרגות האהבה", תערוכת יחיד של אניסה אשקר במסגרת פרס רוזנבלט. אוצרת: אורלי הופמן

אניסה אשקר חוצבת את דרכה הייחודית בעולם האמנות כבר זמן רב. עבודותיה המשלבות כיתוב קליגרפי בערבית – פעמים רבות על פניה שלה – הן רגישות ואניגמטיות וקשורות בעבותות לשפה, לזהותה האישית ולזהותה הלאומית. כל הנושאים האלו קיבלו משנה תוקף כאשר שהתה בתוכנית הרזידנסי של "הסיטה" בפריז למשך חצי שנה, במקום זר, בו היא לא מוכרת ואינה דוברת את השפה. כעת, בתערוכה לכבוד זכייתה בפרס רוזנבלט, היא מציגה את פירות התקופה הזו – עבודות החוגגות את החירות שבשהות בעיר נייטרלית, אך גם שואלות שאלות על המקום חסר השורשים.
איפה ומתי: יום שישי, 16.4, 11:00, בית האמנים, אלחריזי 9, תל אביב
אירוע פייסבוק

"נפש חיה בי", תערוכת יחיד של דנה דרויש. אוצרת: לאה אביר

גם תערוכתה החדשה של דנה דרויש היא תוצאה של שהות בתוכנית רזידנסי, בעיר אולי מעט פחות רומנטית מפריז – ערד. בשיטוטיה באזור מצאה את עצמה דרויש עוקבת אחרי אהבתה הגדולה לבעלי חיים ומגיעה שוב ושוב לפאתי ערד. שם העיר פוגשת את המדבר ובה מתקיימת קהילה מיוחדת של כלבים נטושים שכבר אינם מבויתים ובכל זאת אינם כלבי בר. המבט הצילומי של דרויש על להקת הכלבים משוטט על התפר שבין צילום טבע, צילום אקטיביסטי וצילום כמעט משפחתי העוקב אחרי הפרטים בלהקה כאינדיבידואלים ברגעיהם האינטימיים. התוצאה היא סדרה מרגשת של צילומים שמפגישה אותנו עם נושאים גדולים של אתיקה ומוסר במקום בו ממש לא ציפינו להם.
באותו יום תפתח במרכז גם תערוכתו של ניר הראל "הר מיטה"

איפה ומתי: יום שישי, 16.4, 12:00, המרכז לאמנות עכשווית בערד, רחוב בן יאיר 28, קומה 2 מתנ"ס ערד.

אירוע פייסבוק

"חמשת הימים המלאים, חמשת הריקים" תערוכת יחיד של איילת השחר כהן. אוצר: אבשלום סולימן

שמה של תערוכתה החדשה של איילת השחר כהן מתייחס למונח מתוך לוח השנה האצטקי בו התקיימו חמישה ימים  'קיימים אך לא נספרים' בהם הזמן אינו פועל כסדרו. אפשר לחשוב על המונח הזה דרך הפריזמה של שנת הקורונה שמרגישה כמו 'השנה שלא היתה' ובה הזמן בהחלט תפקד בצורה מוזרה. במקום להסגר בבית בשנה הזו, בחרה כהן לצאת החוצה וללקט – אובייקטים, חומר אורגני ודימויים – את כל אלה החזירה לסטודיו ויצרה קולאז'ים מורכבים. בתערוכה זו חוזרת כהן לגלריה בה הציגה את תערוכת היחיד הראשונה שלה לפני שלושים שנה בסגירת מעגל שמנסה לגשר גם היא על מרחב הזמן.

ביום הפתיחה יתקיים שיח גלריה עם האמנית והאוצר בשעה 12:30

איפה ומתי: יום שבת, 17.4, 11:00, הגלריה השיתופית היהודית ערבית בקיבוץ כברי
אתר הגלריה

אניסה אשקר

"דרגות האהבה", תערוכת יחיד של אניסה אשקר במסגרת פרס רוזנבלט, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן