fbpx

מז'אנר לז'אנר – המלצות הסופ"ש 4-6.8


שחף דקל, פורטרט של ויקטוריה חנה מתוך התערוכה "י(ו)צרים", גלריה חנינא

סוף השבוע הקרוב מגוון באופן יוצא דופן. תוכלו ליהנות בו מתערוכות בשלל ז'אנרים: ציור, וידאו, שילוב של תכנית דוקו ואמנות, ותערוכת צילומי אינסטגרם. לנועזים ביניכם מומלץ לבקר בסיור מודרך בתערוכה השובבה "הארץ המובתחת", ויש גם מופע מחול ואמנות פלסטית ועוד סיור מרתק בתחנה המרכזית החדשה. הנה ההמלצות שלי:
עריכה ותוכן: שני ורנר

"עוד סיבוב", תערוכת יחיד לפהד חלבי. אוצרת לאה אביר
כבר הרבה זמן לא נראתה במחוזותינו תערוכה שמצהירה על עצמה כ"פוליטית", למעט כמובן תערוכתו של טרטקובר במוזיאון תל אביב שאי אפשר להתעלם ממנה. תערוכתו החדשה של פאהד חלבי מציעה קריאה ביקורתית בפערי המעמדות בישראל, ובפרט במעמדם של פועלי בניין ערבים ברובם. ביקורתית עד כדי כך, שאוצרת התערוכה לאה אביר, מצהירה בהודעה המקדימה את התערוכה כי הנושא – אתרי בנייה, "הפך לאתר פוטנציאלי סביבו יכולה להתחיל מחאה תרבותית וחברתית". פהד חלבי נולד ב1970 במג'דל שמס, וכיום חי ועובד בהמבורג. הוא פועל בעיקר בציור ובווידאו, ובתערוכה יציג עבודות מהשנים האחרונות.
אירוע פתיחה: חמישי 4.8.16 בשעה 20:00. גלריה רו ארט, שביל המרץ 3, תל אביב
אירוע פייסבוק

"י(ו)צרים", תערוכה קבוצתית
עד כה פעלה הסדרה הדוקומנטרית י(ו)צרים על גבי הרשת בלבד, וכעת לרגל חגיגות השנתיים היא משנה מסגרת ומגיעה לשבוע ימים בלבד לגלריה חנינא. מדובר על סדרה נהדרת עליה אמונה האמנית שחף דקל והיא מורכבת מסדרת ראיונות קצרים עם אמנים ויוצרים מקומיים מתחומים שונים. בתערוכה יציג כל אחד מהאמנים שהשתתפו בתכנית יצירה אחת, וכל הפרקים יוקרנו ברצף בחלל הגלריה. המעבר הזה בין המדיומים מסקרן מאוד, ונראה כי יוכל להתפתח דיון מעניין על יצירה, יצירתיות שיח אמנותי ואוצרות.
באירוע הפתיחה יעלה קטע מתוך מופע המחול האחרון של איריס ארז (המשתתפת בסדרה) "תכף אשוב" בביצוע איילה פרנקל ואופיר יודלביץ'.
אירוע פתיחה: חמישי 4.8.16 בשעה 20:00. גלריה חנינא, שביל המפעל 3, תל אביב
אירוע פייסבוק
לאתר הסדרה

"#אסתטי #יפה #מרגש", תערוכה קבוצתית
ראשית יש להתייחס אולי לשם התערוכה שללא ספק שאב השראה מהתערוכה "מדהים! מהמם! מופלא!" המוצגת כעת במוזיאון פתח תקווה. צמד השמות האלה מעוררים שאלות לגבי המהירות וחוסר הסבלנות של החיים העכשוויים, ולסיבה לכך שאנו נוטים היום לתייג כל דבר, לתת לו כותרת, להסביר, כאילו כבר לא רוצים לחשוב. בתערוכה יוצגו צילומים הלקוחים מהאינסטגרם, האפליקציה שהפכה את כולם לצלמים ושמביאה לנו מיליוני תמונות בכל רגע נתון. כיאה לאג'נדה של הגלריה, ימכרו כל העבודות במחיר זהה של 400 ₪.
אירוע פתיחה: שישי 5.8.16, בשעה 11:00. גלריה פחות מאלף- דן דייזין סנטר, לח"י 2, בני ברק
אירוע פייסבוק


זאב אנגלמאייר, שיח גלריה וסיור מודרך בתערוכה "הארץ המובתחת"

"הצפה" מופע תלוי חלל של ניבי אלרואי ואלה רוטשילד
אני עוקבת אחר יצירתה של ניבי אלרואי כבר כמה שנים ונהנית לראות כיצד היא מצליחה בכל פעם מחדש להרחיב את גבולות השפה האמנותית המיוחדת שלה. הפעם היא משתפת פעולה עם הכוריאוגרפית אלה רוטשילד ויחד הן מביאות לנו מופע חדש המתאר מסע של אישה בעידן פוסט אפוקליפטי.
4-6.8.16, שעות משתנות. מרכז כלים, יצחק נפחא פינת הקוממיות, בת ים
פרטים נוספים ורכישת כרטיסים
מרכז כלים

"שושקה ורזית בארץ המובתחת" סיור ושיח גלריה בתערוכתו של אנגלמאיר בבית העיר
קודם כל אני ממליצה לראות את התערוכה השובבה של אנגלמאייר בבית העיר. לאו דווקא בגלל איכות אמנותית מובהקת ואפילו לא בגלל ההומור המיוחד של המאייר הוותיק, שאותי אישית הצליח להצחיק מאוד – אבל רק פעמים ספורות בתערוכה. מומלץ לראות את התערוכה הזו בגלל המחויבות הטוטאלית של אנגלמאייר לז'אנר, לשפה הייחודית שלו ולאומץ שלו כיוצר.
כיאה לזאת, הפעם מובטח לכם ערב מפתיע ומלא חיים, כולל וידויים אינטימיים וסיפורים עסיסיים מאחורי הקלעים של ״הארץ המובתחת״.
מחיר כניסה: 20 ₪. 4.8.16, 11.8.16 בשעה 20:30. בית העיר, ביאליק 27, תל אביב
אירוע פייסבוק

ההרשמה נמשכת: סיור אמנות בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
מזמינה אתכם להצטרף אליי לסיור סוף העונה, רגע לפני שאני יוצאת לחופשת קיץ קצרה. הסיור הפופולרי ביותר של Talking Art מוביל אותנו אל נבכי הבניין ההזוי הזה, על סיפורו המופלא ובעיקר על האמנות המפתיעה שצומחת בתוכו. הסיור במרחב מאובטח וממוזג (!)
מחיר הסיור: 120 ₪. בהדרכת שני ורנר
פרטים נוספים וכרטיסים

מאחלת לכולנו סוף שבוע של כיף וחיוכים,
שני


פהד חלבי, מתוך התערוכה "עוד סיבוב", גלריה רו ארט

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן