fbpx
נאווה ג'וי אוזן
נאווה ג'וי אוזן, מתוך התערוכה Plan B, גלריה מכון אלפרד, תל אביב

מעברים, המלצות הסופ"ש 5-7.7

המלצות השבוע עוסקות במעברים – מעברים בין מדינות שונות, בין מצב אורגני למכני ובין המציאות הממשית למדומה. התערוכות לוקחות אותנו בין מצבי הקיום השונים בכדי לחלץ משמעות עמוקה עליהם וכמובן גם על עצמנו.
בגלריה גבירול מציגה כרמי דרור רישומים דיגיטליים היברידיים שנעשו באמצעות סריקה תלת ממדית של אובייקטים עתיקים וגם של דמויות ממשחקי מחשב; בגלריה אלפרד צמד המייצבים של נאווה ג'וי אוזן ותמר שפר מציע סוג של מציאות אלטרנטיבית לעולם המנוכר שבחוץ; וזוג תערוכות יחיד של ז'וזף דדון צוללות לארכיונים האישי והביורוקרטי בכדי להגיד משהו על שייכות, זהות ומצבו של המהגר המתמיד.

מאחלים לכולכם סופ"ש – מעל ומעבר!
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"אלבום משפחתי" ו-"ניירות" שתי תערוכות יחיד לז'וזף דדון
הקריירה הענפה והמעניינת של האמן ז'וזף דדון מתאפיינת במוטיב מרכזי של עיסוק בנושאים של הגירה, זהות וזיכרון; כאשר לדעתנו, הדבר הבולט ביותר בעשייה זו, הוא המבט האישי, האקספרסיבי והבלתי מתפשר שבא לידי ביטוי בכל העבודות של דדון בין אם מדובר בציור, רישום, וידאו או מיצב. חווית ההגירה טבועה בהיסטוריה האישית של דדון, אשר נע ונד בין ישראל לצרפת בתקופות שונות של חייו, מעין יהודי נודד מודרני במעגל הגירה שאינו נגמר.
חייו של המהגר הם במידה רבה סיפור של זיכרון והיסטוריה – זיכרונות אישיים בדמות תמונות, מכתבים וחפצים, וזיכרונות ביורוקרטיים בדמות מסמכים וטפסים שעל המהגר להמציא, למלא ולשמור בכדי להוכיח את זכותו וזכאותו לשהות ומעבר. לכבוד שנת התרבות צרפת-ישראל פותח דדון שתי תערוכות בהן הוא צולל לשני סוגי הארכיון האלה. בתערוכה בגלריה הלובי יתמקד דדון בנבירה בארכיונים האישיים וטיפול בתמונות המשפחתיות. התערוכה בקונסוליה הצרפתית תתמקד בניירות הגירה, אותם הופך דדון ליצירה אמנותית ומדגיש את הפואטיקה שבהם. העיסוק של דדון בארכיונים נועד לחלץ מהם אמירה אישית מאוד על גורל שהוא נחלתם של רבים ושנראה שהוא אחד הנושאים המכוננים של המאה ה-21.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 5.7, 20:00, גלריה הלובי, ארלוזורוב 6, תל אביב \ יום חמישי, 5.7, 14:00 הקונסוליה הצרפתית, בן יהודה 1/3, קומה 11, תל אביב. אירוע פייסבוק

"Time Travels", תערוכת יחיד של כרמי דרור. אוצרת: אילנית קונופני
חלל האמנות "גבירול" שנועד בתחילה לפעול למשך זמן קצר בלבד, ממשיך לתפקד והפך לפלטפורמה ליצירה עכשווית ניסיונית שלאו דווקא הייתה מוצאת את עצמה בחללים מסורתיים יותר. כאלה הן העבודות של כרמי דרור, שזוהי לה תערוכת יחיד ראשונה. העבודות מבוססות על טכנולוגיה של סריקה דיגיטלית של מודלים תלת ממדיים – טכניקה המגיעה מעולם האנימציה והגרפיקה הממוחשבת. דרור סורקת דימויים של אלות עתיקות ושל דמויות וירטואליות ממשחקי מחשב ויוצרת סוג של מפות מקודדות אשר נועדו לכאורה להיקרא על ידי המחשב בלבד. אבל מתוך השימוש הלא תקני שעושה כרמי בטכנולוגיה הזו, המפות הופכות למעין ציורים דיגיטליים חידתיים. ביצירה של כרמי יש הערה נוקבת על עולם האמנות היום ועל אופנים עכשוויים ליצירת דימוי, זאת תוך כדי "משחק" עם אמיתות היסטוריות, של קיום אנושי ווירטואלי ובין מציאות ממשית למדומה.
אירוע פתיחה: יום שבת, 7.7, 19:00, גלריה גבירול, אבן גבירול 106, תל אביב. אירוע פייסבוק

"Plan-B", תערוכה זוגית של נאווה ג'וי אוזן ותמר שפר. אוצרת: רווית הררי
סגנונות העבודה של נאווה ג'וי אוזן ותמר שפר לכאורה שונים בתכלית זה מזה. ג'וי אוזן יוצרת דימויי ווידאו הבנויים מקולאז'ים דיגיטליים; היא מרכיבה עשרות צילומים שנלקחו בסביבות הקרובות לביתה ויוצרת מהם נוף חדש סוריאליסטי-ממשי. שפר מייצרת בעבודת כפיים עמלנית מייצבים פיסוליים גדולי ממדים; צינורות תעשייתיים שאלמנטים אורגניים צמחו בתוכם. על אף השוני במדיום ובסגנון העבודה, נדמה כי העיסוק התוכני של שתיהן דומה מאוד. שתי האמניות מצליחות – כל אחת בדרכה – ליצור נופים פנורמיים אלטרנטיביים, שיש בהם תחושה אמתית – סוריאליסטית בה בעת. שתיהן עוסקות, ביצירתו של מרחב מוגן, יהיה זה אורגני או וירטואלי המהווה אלטרנטיבה לקיום המסוכן והפרוץ שבחוץ. השילוב בין השתיים יוצר דווקא מתח מעניין, ועל כך יש להסיר את הכובע בפני האוצרת רווית הררי.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 5.7, 20:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן