fbpx
מרב שין בן אלון, FLY 2021

משהו קטן וטוב – אמנות נחמה

עברו על כולנו שבועיים קשים, זמן של דם רע בין שכנים ושל דם ממשי שנשפך למרבה הצער והכאב.
רבות דובר ועוד ידובר על ההשלכות החברתיות והפוליטיות של התקופה הזו וביקורת, מכל צד של המפה תשמע וראוי שתשמע. וגם מקומה של האמנות ככלי ביקורתי ונשכני לא נפקד ובוודאי לא יפקד – וטוב שכך.
אבל כעת, בעוד אנחנו מלקקים את הפצעים ומתענגים על השקט השברירי, אנחנו פונים לתפקיד נוסף וחשוב לא פחות של אמנות – מפלט ונחמה.

הבאנו לכם כמה קולות אופטימיים, מנחמים ופשוט יפים כדי להפוך את סוף השבוע הזה לנעים ושליו יותר. מי ייתן והשקט שמבשרת הפסקת האש ישמר ותחזור השגרה והשלווה למקומותינו.

שתהיה שבת של שלום,

שני ורנר וצוות Talking Art

 

** את הצלם ואמן הרחוב הצרפתי JR סביר להניח שאתם מכירים, אנחנו ודאי כבר כתבנו עליו פה לא אחת. השימוש שהוא עושה בטכניקת ה"פייסט אפ", בה הוא מדביק צילומי שחור לבן ענקיים של דמויות מכל רבדי החברה על קירות העיר, הפכה אותו לתופעה עולמית. פרוייקט רלבנטי במיוחד אלינו הוא הדבקת צילומים של יהודים וערבים צוחקים ומחייכים על חומת ההפרדה כדי להציג את הפנים האנושיות של הסכסוך. בשתי הרצאות הTED מעוררות ההשראה האלה הוא מספר על אחד הפרויקטים הגרנדיוזים ביותר שלו בו הזמין אנשים מכל העולם להשתתף בעבודת אמנות קולקטיבית עצומה שביקשה לתת במה ופנים לאלה שנשארים בדרך כלל מחוץ לפריים. מעניין ומעורר תקווה.

הרצאה ראשונה בקישור

הרצאה שניה בקישור

עוד על הפרוייקט באתר 

** ואם באמני רחוב מוצלחים עסקינן לא נשכח את חביב המדור ומי שמככב בסיורי הסטריט ארט שלנו הלא הוא DEDE. הפלסטרים של דדה, שהפכו לסמלו המסחרי, מופיעים ברחבי קריית המלאכה ובכלל ומכסים את הפצעים העירוניים שנפערו כתוצאה מיושן והזנחה ומוסיפים להם חן ויופי אך גם משמשים כתמרור המצביע על הבעיה. לפני מספר שנים, בצעד שנון ומרגש, הוציא דדה ליין של פלסטרים ממשיים בדוגמא המוכרת שלו ונותן לנו הזדמנות להשתמש בכוחה של האמנות להפוך את הפצע ליופי וגם להתחיל בתהליך של ריפוי ואיחוי – שני דברים שאנחנו זקוקים להם מאוד כעת.בגדול, אנחנו ממש אוהבים את העשייה של DEDE ושיטוט באתר שלו (בקישור הבא) הוא נחמה בפני עצמה. גם הפרוייקט האחרון בו הוא משתף פעולה עם אמנים מתחום התרבות הישראלית שנפגעו בזמן הקורונה, עשה טוב והעלה מחדש את מצבם למודעות הקולקטיבית.

לינק לרכישת הפלסטרים האמיתיים בחנות של דדה בקישור

פרוייקט של האמן JR על חומת ההפרדה, 2006


** האמנית מרב שין בן אלון מפורסמת בזכות רישומיה העדינים המציגים פרגמנטים מרומזים מתוך סצינות יומיומיות הנטענות תחת ידה במשמעויות מסתוריות וסימבוליות. לפני שבוע, בשיא התקפות הטילים והאזעקות, יצרה בן אלון אנימציה קצרה ויפהפיה שנועדה בראש ובראשונה לספק נחמה לה עצמה. כעת היא משתפת אותנו בסרטון ואנחנו ממליצים לשים אותו על ריפיט ולתת לכנפי הפרפר העדינות לשאת אתכם רחוק מהבלאגן בקישור

האתר של מירב שין בן אלון בקישור

** אדריאן מונדוט וקלייר ברדין הם צמד אמנים צרפתים שעובדים יחד מאז שנת 2004. מרבית הפרוייקטים שלהם עוסקים בגוף האנושי ובמפגש שלו עם מרחבים שונים. הם משתמשים באמצעים טכנולוגיים של מציאות מדומה ומציאות מרובדת, ומצליחים לייצר אשליות וירטואליות שמרגישות פיזיות לגמרי – גם עבור הצופים בתערוכות או המיצגים עצמם, וגם דרך הצפייה בעבודות און ליין. מעבר ליופי הבלתי מעורער של הדימויים והחוויות שהם מייצרים, אמנות כזו היא מעוררת השראה במובן של הבאת האמנות לקצה היכולות הטכנולוגיות שלה. אם יש משהו שהוא "עכשווי" באמנות (שלא לומר עתידני) – זה זה.

אנו ממליצים להקדיש לעצמכם חצי שעה של שקט ולגלוש באתר, בדף הפייסבוק ובדף הVIMEO שלהם ולהתמסר ליופי.

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן