fbpx
תמר כץ, סטיל מתוך "Sister:Body", ערב הקרנת וידאו בגלריה P8, תל אביב

ספיישל שיתופיות, המלצות הסופ"ש 15-17.8

זה לא סוד שאנחנו אוהבים גלריות שיתופיות, נרחיק לכת ונאמר שהן אפילו מרגשות אותנו. התאגדות של אמנים לצורך מהלך שהוא לא כלכלי במהותו ונועד אך ורק לקידום התרבות והאמנות במרחב, היא לא מובנת מאליה – בלשון המעטה. השבוע כמה מהמוצלחות ביותר שבין הגלריות השיתופיות המקומיות פותחות תערוכות ומשיקות אירועי אמנות, ומראות את הייחודיות של הפלטפורמה החשובה הזו.
בגלריה P8 מתייחסים לאחד הנושאים הותיקים של האמנות ומביטים עליו מזווית חדשה בסדרה של ערבי הקרנת עבודות וידאו; בגלריה נולובז חוגגים שנתיים של פעילות עם תערוכה קבוצתית המשחקת עם מונח מעולם תורת הקוואנטים; בגלריה אלפרד ממשיכים את ההתייחסות לריבוי המסכים המאפיין את עולמנו; בגלריה חנינא עושים שימוש נדיב בפלטפורמה שברשותם ומארחים את בוגרי התואר השני של אוניברסיטת חיפה לתערוכה במרכז הפועם של סצנת האמנות המקומית.
שיהיה סופ"ש שיתופי ומחבק לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

"תפנים" שני ערבי הקרנות עבודות וידאו. אוצרות: לי ברבו וסלי קריסטל-קרמברג
אולי זו ההבטחה המובלעת למזגן באוגוסט, אבל משהו בהתייחסות לפנים הבית באמנות מקסים אותנו במיוחד בעונה זו של השנה. אם לשים רגע בדיחות בצד, ההתייחסות ל"תפנים" (Interior), הוא אחד הוותיקים באמנות. הסביבה הביתית היא זו המקיפה את האמן או האמנית רוב הזמן והיא זו הזמינה להם ביותר. מעבר לכך, הדרך שבה החלל הפרטי יכול להיות הכי אינטימי ובטוח אבל גם להפוך זר ומאיים ואף להפוך למלכודת של ממש, ריתקה אמנים מאז ומעולם. בשני ערבי הקרנה בגלריה P8 חושפות בפנינו האוצרות ואמניות הגלריה סדרה של עבודות וידאו העוסקות במושג הטעון.
האירוע אמור להיות ראשון בסדרה של אירועים בהם יממשו חברי הגלריה את הפוטנציאל הטמון בחלל שברשותם מעבר לתצוגת תערוכות גרידא.
בהשתתפות: איה בן רון, מירב הימן, רקפת וינר עומר, ויק יעקבסון פריד, תמר כץ, דן רוברט להיאני, ורוניק ענבר ועינת עריף-גלנטי.
מתי: חמישי 15.08, ושבת 17.08, 20:00 עד 23:00, גלריה P8, רחוב הפטיש 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

"Spooky Action at a Distance", תערוכה קבוצתית. אוצר: חגי לוריא
גלריה נולובז חוגגת שנתיים. כבר שנתיים? הזמן בהחלט רץ כשנהנים. במהלך הזמן הזה חברי הגלריה לא נחו על השמרים, ובנוסף לכמה וכמה תערוכות שהרימו, הספיקו אפילו לשפץ חלל חדש בקרבת הגלריה המקורית ולהעביר אליו את הפעילות. בחוגים שלנו, הדרך הטובה ביותר לחגוג יום הולדת היא בתערוכה כמובן. חברי הגלריה בחרו להתייחס בצורה חופשית ואינטואיטיבית למונח מעולם תורת הקוואנטים המתייחס לדרכם של גופים לחלוק אינפורמציה זה עם זה, גם ללא קשר לזמן והמרחב הנמצא ביניהם. בעינינו אין מטאפורה ראויה מזו לעבודתה של גלריה שיתופית טובה, המקבצת את כוכבי הלכת הבודדים שהם אמנים לגלקסיה אמנותית אחת שכוח הכבידה שלה גדול משל סך חלקיה. יום הולדת שמח נולובז, עד 120!
בהשתתפות: אבי לוין, אדוה דרורי, אליסף קובנר, אלינה רום כהן, גיורא ברגל, חגי לוריא, ירמי עדני, עדי ארגוב, עמי רביב, מירב בן לולו, שאהד זועבי, שוני ריבנאי, קרין מנדלוביץ, רענן חרל״פ, רקפת וינר עומר,תמר סימון ורמי צלקה
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.8, 20:00, גלריה נולובז, זבולון 19, תל אביב. אירוע פייסבוק

איריס סינטרה, "תנועה בורוד", מתוך תערוכת "המצעד", גלריה חנינא, תל אביב

"זוהר מסכים", תערוכה קבוצתית
נגענו פה בריבוי המסכים של עידננו הנוכחי והתייחסותם של אמנים אליו דרך ההמלצה על תערוכתו של יצחק ליבנה לפני כשבועיים. התערוכה החדשה בגלריה אלפרד מוכיחה שבאמת אין מדובר באובססיה של אמן אחד, אלא בצייטגייסט של ממש. כמו כולנו, האמנים המשתתפים בתערוכה מוקפים במסכים כל הזמן, וכפי שקורה לעתים קרובות במקרה של אמנים, החיים המקיפים אותם חודרים לתוך עבודתם. אם זה דרך זוהר המסכים שנתן לתערוכה את שמה – אותו נוגה כחלחל שנראה אופף אותנו רוב שעות היממה; דרך השטיחות האופיינית לדימויים מוקרנים על מסכים ועד עבודות שעשו את הגלגול המלא מרישום עד למשחק מחשב אינטראקטיבי. האמנים בתערוכה בגלריה אלפרד צעירים יחסית וגדלו לתוך עולם אפוף מסכים. לכן אנחנו ממליצים לבקר בתערוכה הזו וגם בתערוכתו של יצחק ליבנה בסדנאות האמנים ולבחון בעצמכם איך בני דורות שונים באמנות המקומית מתייחסים לתופעה העכשווית הזו.
בהשתתפות: שירה קמרד, אור ענבר, דגנית אליקים ושחר סריג
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.8, 20:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

"המצעד" עבודות נבחרות של בוגרי התוכנית לתואר שני באוניברסיטת חיפה
גלריה שיתופית היא קודם כל פלטפורמה – היא נולדה לשמש במה לאמנות של חבריה, אבל גם לאמנות ונושאים שחברי וחברות הגלריה מוצאים ראויים. משוחררות מכבלי השוק שתחתיהן פועלות גלריות סטנדרטיות, הגלריות השיתופיות חופשיות להשתמש במשאב שברשותן בכדי לעשות הרבה יותר מתצוגת תערוכות רגילות. במסגרת עונת תערוכות הבוגרים החליטו חברי גלריה חנינא לארח את בוגרי התוכנית לתואר שני באמנות של אוניברסיטת חיפה. בניגוד לתערוכות הגמר של תוכנית התואר השני של מוסדות אחרים אשר מוצגות בתל אביב, התערוכה של בוגרי אוניברסיטת חיפה מתקיימת הרחק ממרכז העניינים בקמפוס של האוניברסיטה על הכרמל. כתוצאה מכך עלולים להתפספס כמה קולות מרתקים של אמנים צעירים בדיוק ברגע הקריטי בו הם אמורים לפרוץ. הפעולה הנדיבה של חנינא משיגה שתי מטרות במכה אחת – מעניקה לבוגרים את החשיפה שהם כה זקוקים לה ובו זמנית מעשירה ומרחיבה את שדה האמנות המקומי בקולות חדשים ורעננים. ואלה בדיוק הסיבות בגללן גלריות שיתופיות חשובות כל כך בעינינו.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.8, 20:00, גלריה חנינא, שביל המרץ 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

אור ענבר, ללא כותרת, מתוך התערוכה "זוהר מסכים", גלריה אלפרד, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן