fbpx
דניאל צאל
"המסיבה", תערוכת יחיד של דניאל צאל. מוזיאון תל אביב לאמנות

ספק סביר, המלצות הסופ"ש 19-21.12

באמנות עכשווית הטלת הספק היא כלי עבודה לכל דבר, חשוב כמו המכחול, המצלמה או האיזמל. אמנות טובה לא לוקחת שום דבר כמובן מאליו ובמיוחד לא את עצמה. היא תמיד שואלת שאלות קשות וגם כשהיא מתמסרת היא שומרת על עמדה ביקורתית ואירונית. תערוכות השבוע שלנו מביטות על קונבנציות תרבותיות, אופני תצוגה ואפילו על המדיום בו הן פועלות ומנסות לפרק אותם מבפנים. הן מבינות שרק באמצעות הפירוק הזה אפשר יהיה להרכיב משהו חדש, שלם ונכון יותר.
במוזיאון תל אביב זוכה פרס פרסר לצילום דניאל צאל מצטרף לשורה של צלמים הבוחנים את מדיום הצילום עצמו בתקופה בה נראה שהוא במשבר מתמשך; בגלריה שלוש ממשיכה דנה יואלי את העיסוק שלה במוות וזיכרון בכדי לשאול שאלות לגבי הדרך בה התרבות נבנית ומתמסדת; ובתערוכה קבוצתית בגלריה קו 16, עושות האמניות המשתתפות שימוש אירוני בקונבנציות של מרכזי מבקרים בכדי לערטל את התחבולות העומדות מאחוריהם. בפינת הבונוס תערוכת המכירה הוותיקה לחם ושושנים חוזרת לשנתה ה-14.

אל תקחו אותנו כמובן מאליו, צאו לחקור את התערוכות האלה בעצמכם,
סופ"ש נעים,
שני ורנר וצוות Talking Art

"המסיבה", תערוכת יחיד של דניאל צאל. אוצרת: רז סמירה
"המסיבה" של דניאל צאל – זוכה פרס פרסר לצלם ישראלי צעיר, נראית הכי רחוק שאפשר מחגיגה ספונטנית. באמצעות טשטוש הגבול בין בימוי קפדני לאותנטיות, ושימוש מתוחכם בפוטושופ, יוצר צאל סצנות שגורמות לצופה לשאול שאלות על המדיום הצילומי עצמו ועל אמינותו.  אם נתמסר ונלך שולל אחרי המציאות שצאל מציג בפנינו, נחשף לחיי היום יום של הצעירים העכשוויים, מה מרכיב את עולמם, את הניראות שלהם, מה מעסיק ומה מטריד אותם. נדמה כי העבודות של צאל מתנדנדות בין שני פרקים בצילום המתעד: משהו שמשלב את הז'אנר הישיר והפרובוקטיבי שיצרה נאן גולדין בניו יורק של שנות השמונים עם צילום בעידן של "פייק ניוז" ושל תיעוד אינסטגרם מיופייף. בסופו של דבר, הספק שזורעות עבודותיו של צאל הוא רלבנטי מתמיד.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 19.12, 19:00, מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

"קריפטה" תערוכת יחיד של דנה יואלי
אווירה מורבידית משהו שורה תמיד על עבודותיה של דנה יואלי. זרי הלוויה וקירות זיכרון הם אלמנטים חוזרים בעבודותיה, ועם שמות תערוכות עבר כמו "טימיון" ו-"גניזה" נראה שהזיכרון, ההנצחה והמוות, לפחות כרעיון, הם אורחים קבועים בסטודיו של האמנית. גם תערוכתה החדשה בגלריה שלוש עוסקת במוות וזיכרון כנקודת מוצא לחקר של הבניות תרבותיות וחברתיות. שמה של התערוכה – "קריפטה" מתייחס לחללי הקבורה שהתקיימו מתחת לכנסיות וטירות עתיקות אשר שימשו למעשה כאתרי שימור הזיכרון המשפחתי והקולקטיבי. בתערוכה משתמשת יואלי בקריפטה כמטאפורה לדרך בה התרבות והמסורת משמרות את עצמן לאורך הדורות ומציגות את עצמן כדבר מה טבעי ומובן מאליו. העבודות של יואלי הן תמיד מעוררות מחשבה ולא פחות חשוב – אלגנטיות מאוד.
אירוע פתיחה: יום חמישי 19.12, 20:00, גלריה שלוש, מזא"ה 7 תל אביב. אירוע פייסבוק

"קריפטה" תערוכת יחיד של דנה יואלי. גלריה שלוש, תל אביב

"מראה מקום", תערוכה קבוצתית. אוצרת: קרני ברזילי
אחרי שחגגה 20 שנות פעילות, גלריה קו 16 ממשיכה קדימה. התערוכה החדשה לוקחת את המבנה הכללי של מרכזי מבקרים ומשחקת איתו. מרכז המבקרים המוכר לכולנו ממוקם פעמים רבות לצידם של אתרי תיירות ומורשת או כחזית תיירותית למפעלים גדולים. המרכזים האלו משמשים כדרך אינטראקטיבית ומושכת להעברת מסרים וקיבוע נראטיבים שנוחים למי שהקים ומתחזק אותם. בדרך זו הם יכולים להסתיר יותר משהם חושפים. לאורך השנים עשו אמנים ואמניות שימוש באלמנטים וקונבנציות תצוגה מוכרים מהמקומות האלו ורתמו אותם לצרכיהם. תמיר צדוק עם "תעלת עזה" שלו ועיסוקו של יוחאי אברהמי במקורותיו של מקלע העוזי הן דוגמאות מוכרות ומוצלחות לכך. המשתתפות בתערוכה בגלריה קו 16 עושות שימוש בשפה ובקונספט של מרכז מבקרים בכדי להתבונן בשכונה הסובבת את הגלריה. בכך הן משיגות מהלך משולב – הן חושפות את השכונה למבקרים בגלריה ובאותו זמן מציעות מבט אירוני על הגלריה כעל סוג של מרכז מבקרים בפני עצמה.
בהשתתפות: דיה בלזר, צאלה גרינברג, תמר לצמן, כנרת חיה מקס
אירוע פתיחה: יום חמישי, 19.12, 20:00, גלריה קו 16, שדרות ששת הימים 6, תל אביב.  אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: המכירה השנתית של לחם ושושנים
זוהי שנתה ה-14 של תערוכת לחם ושושנים שהרווחים ממנה הם קודש לעמותת "סינדיאנת הגליל" הפועלת לקידום נשים ערביות לתעסוקה בגליל. עשרות רבות של אמנים מכל רחבי הספקטרום, מצעירים ולא מוכרים ועד לבכירים ביותר, מציעים כאן את עבודותיהם, לרוב במחירים נמוכים ממחירי השוק. בנוסף ימכרו במקום מוצרי סחר הוגן כמו שמן זית, דבש וזעתר.
איפה ומתי: חמישי, 19.12, 19:00-23:00; שישי, 20.12, 09:00-16:00; שבת, 21.12, 10:00-22:00. גלריה המקרר, חשמונאים 90, תל אביב. אירוע פייסבוק.    קישור לקניה אונליין

עריכה ותוכן: Talking Art

תמר לצמן, מתוך התערוכה "מראה מקום", גלריה קו 16, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן