fbpx
הרן כסלו
"בוץ, אדמה ודמעות", תערוכת יחיד של הרן כסלו. גלריה זימאק, תל אביב

עשור חדש – ציור חדש, המלצות הסופ"ש 2-4.1.2020

בעשור האחרון, כמו גם באלו שלפניו דובר לא פעם על "מותו של הציור" בכל פעם נמצא רואה השחורות התורן שמספיד את המדיום וקובר אותו כלא עדכני ומיושן. אבל בכל פעם הציור מצליח לקום לתחייה ולהמציא את עצמו מחדש ולהוכיח שגם לוותיק שבין המדיומים יש רלוונטיות קריטית גם לצד הטכנולוגיות החדשות הנכנסות לאמנות בכל שנה. אנחנו פותחים את העשור בהמלצה על שלוש תערוכות ציור שמראות לנו שלמרות שגם בעשור החדש ובאלה שאחריו עדיין ימשיכו להספיד את הציור, הוא ימשיך לחדש ולהתחדש ללא הרף.
בגלריה מאיה מציג רותם רוזנבוים סדרה של רישומי מחשב שמצליחים לשמור על אופי גופני ופראי; בגלריה זימאק מוותר הרן כסלו על כלי הציור המסורתיים ועורם צבע באמצעות מה שבא ליד; ובגלריה נולובז מלווה אליסף קובנר את יציאת ספר שיריו החדש בתערוכת ציור רגישה; בפינת הבונוס – פיסול דווקא, ועוד כזה הנשען על מסורות של קרמיקה, שיח גלריה עם האמנית ליאורה קפלן במרכז לאמנות עכשווית.
מאחלים לכולנו שנה חדשה, טרייה מרגשת ועשירה באמנות מעולה.
שני ורנר וצוות Talking Art

״פה קרוע״, תערוכת יחיד של רותם רוזנבוים, גלריה מאיה, תל אביב

״פה קרוע״, תערוכת יחיד של רותם רוזנבוים
כבר כתבנו פה בעבר שרותם רוזנבוים הוא אחד הציירים האהובים עלינו בארץ. הציורים שלו הם פראיים מאוד, ישירים ומתפקעים מצבע, ובגדול פשוט לא דופקים חשבון לשום דבר ואף אחד. תערוכתו החדשה בגלריה מאיה מציגה צד יוצא דופן ומוכר פחות בעבודתו – סדרה של רישומים דיגיטליים שנעשו במחשב. לכאורה אין דבר רחוק יותר מהאקספרסיביות של רוזנבוים לעומת הקור המנוכר שמאפיין בדרך כלל רישום ממוחשב, אבל הוא מצליח להפוך את המדיום לשלו. רוזנבוים לא מתפתה לחלקלקות הטכנולוגית ויוצר קו חי ורב הבעה שמתאר בצורה מיידית וישירה חוויות קיומיות מגוונות – החל משגרת יום יום של הורים צעירים ועד חרדות קמאיות – והכל בשפה הייחודית שלו.
באותו ערב תפתח בגלריה גם התערוכה ״בעל גוף״ של אביטל כנעני.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 2.1, 20:00, גלריה מאיה, שביל המרץ 2, תל אביב. אירוע פייסבוק

"בוץ, אדמה ודמעות", תערוכת יחיד של הרן כסלו. אוצר: ירון הרמתי
יש ציור דשן ויש ציור של הרן כסלו. הציור של כסלו מתקיים על הגבול שבין ציור לאובייקט, ערימות צבע אדירות לצד שפופרות צבע שלמות שרוקנו על המצע הציורי יוצרות קומפוזיציות עמוסות וססגוניות. הפלא הוא שעם כל גודשן, הן מצליחות עדיין להשרות איזו תחושה של אלגנטיות ושקט. אם יש אמנים שמציירים במשיחות מכחול עבות, הרן כסלו מעיד על עצמו שהמכחולים המסורתיים הפסיקו לשרת את הציור אותו הוא מנסה להשיג. לכן ויתר עליהם לטובת כלי עבודה שונים ומשונים מתחומי הבישול, הגינון והניקיון. המחשבה על כסלו עובד בסטודיו ומעמיס צבע על עץ באמצעות מגרפות, תרוודים ומטאטאים היא בה בעת מציתה את הדמיון וגם משעשעת מאוד, ובעיקר מזיזה קדימה את הסיפור של הציור העכשווי.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 2.1, 20:00, גלריה זימאק, ה' באייר 68, תל אביב. אירוע פייסבוק

"ישר אחרי דצמבר", תערוכת יחיד של אליסף קובנר
בשבוע שעבר הושק ספר השירה החדש של אליסף קובנר "דצמבר". השבוע, "ישר" אחרי הוצאת הספר נפתחת בגלריה נולובז תערוכת יחיד של קובנר הנושאת את השם השנון והמתאים לתזמון "ישר אחרי דצמבר". הציור של קובנר, כמו שיריו, הוא פיוטי ומעודן אך מלא בחיים ותנועה. קובנר מתמקד בציוריו ובעבודת וידאו שמלווה אותם בחוף הים שהוא אזור ביניים וגבול נזיל (תרתי משמע) בין העולמות. קו החוף שהוא גם הקו של הציור נמתח לכל אורך יצירתו המגוונת של קובנר ומאגד את העולם היצירתי שלו למקשה אחת.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 2.1, 20:00, גלריה נולובז, זבולון 19, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "האמנית", מפגש עם ליאורה קפלן במסגרת התערוכה "ג'ונתן מונק: מודל תצוגה שש – גרסת תל אביב" במרכז לאמנות עכשווית
כפי שמשתמע משמה, תערוכתו הנוכחית של האמן הבריטי ג'ונתן מונק מבקשת לבחון את עצם המושג "תערוכה" ויחד איתו את יחסי הכוחות השולטים ומפעילים את עולם האמנות. כחלק מהמהלך הזה יתקיימו במסגרת התערוכה מפגשים עם ארכיטיפים של בעלי תפקידים בשדה האמנות, כמו האמנית, העורך, האספן והאוצרת. כשכל אחד מהם יציג את העולם הזה מזוויתו הייחודית. את תפקיד האמנית תמלא ליאורה קפלן שתציג ותספר את הסיפור העומד מאחורי שלוש עבודות חדשות שלה המוצגות בתערוכה.
כניסה בהרשמה מראש ובתשלום סמלי של 10 שקלים. לינק לרכישת כרטיסים
איפה ומתי: יום חמישי, 2.1, 20:00, המרכז לאמנות עכשווית, צדוק הכהן 2א, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה: Talking Art

"ישר אחרי דצמבר", תערוכת יחיד של אליסף קובנר. גלריה נולובז, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן