fbpx

פעם ראשונה ופעם אחרונה, המלצות הסופ"ש 22-24.6


פאטמה שנאן, מתוך התערוכה "עבודות", מוזיאון תל אביב לאמנות

תערוכה אחרונה בחלל הנוכחי של תוכנית שהות האמן "ארטפורט" לפני מעבר למיקום חדש ולא ידוע, תערוכה ראשונה לאחר חופשת שיפוצים ארוכה במוזיאון בת ים אחרי שנפגע בסערת חורף, ותערוכת יחיד מוזיאלית ראשונה לאמנית פאטמה שנאן. המלצות סוף השבוע בסימן רעננות והתחדשות, ואם בזאת עסקינן אז יש לנו גם סיור חדש ולוהט במוזיאון ישראל בירושלים. כל הפרטים לפניכם.
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"נונפיניטו", תערוכת הסיום של המחזור החמישי של תוכנית "ארטפורט", אוצרת: ורדית גרוס
בשנים המעטות יחסית בהן היא פועלת, הצליחה "ארטפורט" להפוך לתוכנית שהות האמן הנחשקת ביותר בקרב אמני ישראל, צירוף נדיר של סטודיות לאמנים, גלריה רחבת ידיים ותוכנית אירועים אצורה היטב, הופכים אותה גם ליעד חובה לכל חובב אמנות. כבכל שנה עם סיום המחזור, מתקיימת בארטפורט תערוכה שאינה תערוכת סיום (ומכאן שמה), אלה כזו המבקשת לעקוב אחרי התהליכים של האמנים ולהציג תמונת מצב של המקום בו הם נמצאים בעבודתם. הפורמט המשוחרר והניסיוני הזה מאפשר לאמנים להיות חופשיים יותר ולתוצאות להיות מעניינות יותר בהתאמה. היות והמתחם בו ממוקמת התוכנית הולך בדרך כל נדל"ן ומפונה לטובת גורדי שחקים, זו תהיה התערוכה האחרונה במתחם הנוכחי.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 22.6, 20:00, ארטפורט, בן צבי 55, תל אביב. אירוע פייסבוק

"הילדים רוצים קומוניזם 3", תערוכה קבוצתית לרגל 99 שנה למניפסט הקומוניסטי. אוצר: יהושע סימון   
באחת מסערות החורף האחרון, ערב לפני פתיחת תערוכה גדולה, פגע עץ שנעקר ממקומו במבנה מוזיאון בת ים וגרם לו נזק קשה והשבית אותו. אבל לא מוסד כמוזיאון בת ים ייתן לזה לעצור אותו ובמהלך חצי השנה החולפת הציג המוזיאון תערוכות בחללים אלטרנטיביים בעיר והמשיך בתוכנית החינוכית שלו. השבוע סוף סוף נפתחת אותה תערוכה שתוכננה להיפתח אז. מדובר בחלק השלישי והאחרון של טרילוגיית "הילדים רוצים קומוניזם" שנהגתה לכבוד 99 שנים לפרסום המניפסט הקומוניסטי. הפתיחות במוזיאון בת ים הן תמיד כיפיות, כדאי ללכת גם בשביל הביקורת החברתית האקטואלית והנוקבת, אבל לא פחות גם בשביל לחגוג את חזרתו של המוזיאון החשוב הזה ללב העשייה האמנותית.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 22.6, 20:00, מוזיאון בת ים, סטרומה 6, בת ים. אירוע פייסבוק


ליהי תורג'מן, מתוך התערוכה "נונפיניטו", ארטפורט

"עבודות", תערוכת יחיד לפאטמה שנאן לרגל זכייתה בפרס שיף. אוצר: ד"ר דורון לוריא
שבוע עמוס לפאטמה שנאן: בנוסף להשתתפותה כבוגרת בתערוכת הסיום של המחזור החמישי של תוכנית שהות האמן בארטפורט (בה דובר קודם), פותחת שנאן תערוכת יחיד במוזיאון תל אביב לרגל זכייתה בפרס שיף היוקרתי. שנאן – ילידת הכפר הדרוזי ג'וליס שבצפון הארץ, עוסקת בשאלות של זהות, בית ומקום. הכפר ונופיו הוא נושא מרכזי בציוריה, ולצידו מוטיב השטיח החוזר שוב ושוב. בעבודותיה החדשות שיוצגו בתערוכה, שנאן מכניסה את דמותה שלה לתוך השטיחים, סוג של דיוקן עצמי ארוג בצבע, אם תרצו. לתערוכה אין אירוע פתיחה והיא תהיה פתוחה לקהל החל מיום שני, 26.6, מוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

14.7.16 שישי קולטורה: סיור במוזיאון ישראל, ירושלים
שלל תערוכות נפלא מוצג כעת במוזיאון ישראל, ואנחנו פשוט לא יכולים להתאפק. שני ורנר חוזרת למקורות ומדריכה סיור מוזיאלי במיטב המסורת. אנו נבקר בתערוכה המדוברת של האמן הסיני אי וויוי "אולי, אולי לא" ובתערוכות הצילום של מיכה ברעם "1967" ושל עילית אזולאי "עצם הדברים". הסיור שוזר יחד עבר-הווה-עתיד, ישראלי ובינ"ל, וכל זאת בראי עבודותיהם של שלושה אמנים בולטים ומשפיעים בהיסטוריה של ישראל, ובשדה האמנות העכשווית בארץ ובעולם. הסיור יתקיים ביום שישי 14.7.16 בין השעות 10:30-13:00 במוזיאון ישראל, ירושלים. עלות הסיור 110 ₪, לא כולל מחיר הכניסה למוזיאון (משולם עצמאית על ידי המשתתפים בסיור). שימו לב – מספר המקומות מוגבל לכ-20 משתתפים. פרטים נוספים והרשמה בקישור

שיהיה סופ"ש נפלא חברים, להתראות בקרוב
שני ורנר וצוות Talking Art


תמר ניסים, מתוך התערוכה "הילדים רוצים קומוניזם", מוזיאון בת ים

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן